Ut på tur.. Familien Vandrende Kaos e på Tokt igjen…

 

Då har me kommen oss opp på fjellet og innlosjert oss på hyttå/leligheten te Søster mi, itte ein hektisk dag på jobb.. Eller, dvs Kånå hadde ein hektisk dag på jobb, mens eg va heima med Flokken fra morgenen av.. Me blei nødt te å gjera et lite stunt tidligare denna vekå, for ellers så trur eg ikkje Flokken hadde overlevd så mangen dagane te, heima med hu Mor.. Kånå blei nærmast drevet te det glade vanvidd av ein gjeng ferieyre smårollingar, som holdt det reinaste haraballet i heimen, forrige uka og begynnelsen på denna..

Derfor så sa eg te Kånå at hu lika gjerna kunne gå på jobb om onsdagen, så tok eg meg av Kidsa fra morgens av.. Så kunne me heller bytta midt i dagen..

For eg e ikkje heilt sikker på ka som kvalifisere mest te ferie, av det å gå på jobb i sumarværet eller væra heima med 4 spinnville ungar som flyr lavt øve gulvene i heimen.. Det kan fort vær det e mindre hektisk å gå på jobb, om eg ska væra heilt ærlig.. Og når man då tenke på at Kånå har vært heima med Flokken, dei siste 3-4 årene i ferien.. Så tenkte eg gjerna at hu sikkert ikkje ville synast, at det va ein heilt idiotisk ide.. Og hu va ikkje sein med å takka ja te det tilbudet, mildt sagt..

 

” Ska eg væra heilt ærlig, så va det forsåvidt ein litt sånn vinn-vinn situasjon.. For det gjorde heller ikkje så mye for meg, å væra heima med galne ungar.. Det e bare å væra lika galen sjøl, så nulla det seg på ein måte ut..

 

Men, akkurat idag så va det ganske godt med gods å kjøra ut på jobb, så Kånå va nåke småstressa tidlig på dagen.. Og visste ikkje heilt når me kunne bytta idag.. Me hadde jo planlagt å kjøra opp på fjellet, med ein gang itte jobb også.. Så eg trur hu va blitt litt ekstra stressa, pga av det og.. Derfor, så trur eg ikkje det va heilt optimalt av meg, når eg ringte litt utålmodig i halv ett tiden, og lurte på kor hu blei av.. For all del, eg va ikkje stressa og hadde ihvertfall ingen baktanker med å stressa hu opp..

Alikavel.. Så klarte eg å få Kånå stadig nærmare fistel, for kvart ord som datt ut av meg, i løpet av denna famøse telefonsamtalen..

Herreguud.. Til og med når eg sa at – Jaja, det e nå godt jobba ihvertfall.. Kun meint som ett oppmuntrande kompliment, te Kånå.. Så klikka detta kvinnemennesket i andre enden te, og beskyldte meg for å vær frekk, sur og meinte det eg sa ironisk.. Ja, det va ikkje måte på kor toskjen han i min ende va, om eg ska ytra meg nåke forsiktig.. Det va rett før eg nevnte for Kånå at det stort sett ikkje va eg, som ringte å stressa henna opp, i slutten av dagen.. Med ting som måtte handlast inn, ungar som måtte hentast eller andre lignande ting hu kunne finna på at eg måtte gjør, mens eg va på jobb..

 

” Men.. Heldigvis så slo Kånefilteret inn i tide, sånn at eg ikkje gikk lukst i revasakså med augene på vidt gap.. Det sko jaggu meg tatt seg ut..

 

Det hende eg klara å redda meg inn i siste øyeblikk, før eg gjerna blir maltraktert av ei småstressa, hissig og ilter Kåna.. Ikkje ofta, men heller ikkje så sjelden at eg enda opp med varige mèn, på ein måte.. Eller va det omvendt.. !? .. Jaja, nå e det snart kvelden her oppe i fjellheimen, men me får vel gjerna prøva å planlegga morgendagen litt.. Kanskje tråla internettet litt, på leit itte kjekke ting man kan finna på i nærheten av Haukeligrend..

Kånå nevnte Bø Sommarland, men det kosta jo ei formua for oss massebarnsfamilier, og e forsåvidt 2 timar unna.. Typiskt..

Kanskje ein tur opp te Hovden hadde vært kjekt..!?, eg trur det e et slags badegreia der og, i nåke mindre grad enn Bø.. Ellers så har me jo ett vann rett nedenfor hyttå her, med strand å greier.. Eg, Mini’en og Litlajentå har vært nere å sjekka forholdene, og det såg kjekt ut der.. Ett eller anna finne me nok på, vil eg tru.. Det e masse eg kunne tenkt meg å sjekka ut, men eg vett ikkje heilt om det e nåke Kånå og Flokken kunne tenkt seg..

 

” Me får bare se kan me klara å bli enige om her, i løpet av kvelden.. Kjekt ska me nok klara å ha det uansett, og livlig det vett me jo alle at det blir..

 

Goe Fredagskvelden, Folkens.. Og følg med videre, når Familien Vandrende Kaos igjen e ute på tokt.. =D

2 kommentarer
    1. Hovden badeland e kjekt! Passe stort med litt sklier, leker, boblebad etc.. og utebassenget som man svømmer ut til er herlig med friske fjelluft attåt!😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg