Treningskicket.. Gudhjølpe meg……. !!

Eg satt å surfa på nettet her i helgå, og datt innom nåken andre bloggerar.. Eller, eg stakk innom Konatil, siden hu tydligvis følte for at ein eller aen hata henna litt, og at hu muligens va skyld i heila greiå.. Altså, når ei dama innrømme at nåke muligens e hennas feil, då tar rett og slett ein manns nysgjerrighet over.. Ka i all verden e det som har foregått hos The Kihlman’s, liksom.. Men, jøje meg.. Plutselig så fant eg ut at SupporterFrue og va involvert.. Og då begynte fantasien å spilla meg ett lite puss.. Har man ett trekant drama seilande opp, der øve på det gode østlandet.. !!?? …

Eg har tydeligvis sett litt for mange episodar av “That 70’s Show”, i det sista, og muligens fått ett snev av det samma som Fez lide av.. Nåken må få fyr i nåken gamle glør snart, så ilden blåse opp i torvå..

Herreguuud.. Men, joda.. Eller, neida.. Faktisk, så va det va bare sånn fatt der øve på østlandet, at Peter PappaHjerte og den godeste SupporterFrue, dei sko begynna å trena.. Og hadde hyra inn ein treningsblogger som PT (Det e forkortelse for Personal Trainer, har eg høyrt).. Ting hadde heilt klart gått over alle støvelskaft, både før, under og sikkert itte jul.. Og dermed balla ting på seg, og man ende opp med ein oppblåst fluesopp kropp.. Detta hadde Konatil, som tilfeldigvis hadde havna på ett kaffemøte med Desirèe som har bloggen Fitfocuse, på ein måte skyldå for.. Då de hadde begynt å snakka om ett treningsprogram..

 

” Kan dåkke tenka dåkke..!!?? .. For ein tilfeldighet, altså.. Men, eg satt nå her ikveld, og tenkte på denna saken.. Og må jo ærligt innrømma at rivningstillatelsen, på Carporten øve litlekaren.. Den har eg absolutt ikkje sett nåke te..

 

Om nåke, så begynne det jaggu meg snart meir å minna om ein fullblods garasje, enn ein sjarmerande søt liten carport, ska eg væra hundre prosent ærlig.. Gudhjølpe meg.. Burde kanskje eg og begynna å tenka i de samme baner, som de faktisk har gjort øve på østlandet.. Altså, det e viktig å tenka på helså, hverken meir eller mindre.. Eg varta nesten litt inspirert, itte eg kikka innom både Supporterfruen og Pappaen sine blogger, for å lesa om deiras planer.. Det hadde jaggu meg ikkje vær ein så dum tanke det, det å gjerna gjort ett lite forsøk på å komma i form.. Heilt klart..

Men, så va det ett eller anna som plutselig begynte å murra i bakhovudet, mens eg satt å strøyk handå gjennom skjeggstubbane under hakå.. Hadde ikkje eg fått ett sånt innfall her tidligare, eingang.. !!??

Jauda.. For omtrent halvanna år siden, så fikk eg ett lite treningskick, men fant ikkje treningstøyet mitt.. Eller, eg fant tightsen min forsåvidt, men ikkje t-skjortå eg hadde kjøpt.. Så det blei litt ivrig improvisering, itte litt surfing på nettet og mimring fra treningsfilmar eller lignande.. Og det endte jo med ei Kånå som fikk knekken i knærnå, og datt ut i krampelatter.. Og lovte meg dyrt å hellig, at om eg gikk slik ut å trente, så trengte eg ikkje bekymra meg for Bodå meir.. Då ville eg ha heila huset for meg sjøl.. Eg trudde jo nesten ikkje mine egne øyrer, der eg stod, skjeina opp i nymotens treningsmote, med ett “nåke” nostalgisk preg..

 

Altså, hallo..?? .. Det e jo ikkje så mye forskjell på kleshabitten, på meg og han fyren te venstre.. Mi t-skjorta e kvit, hans e svart.. Eg har tights på, han ikkje.. !!??

Men så, tebake te nåtiden og ikveld.. Og når inspirasjonen hadde fått glidd litt lengre bak i hjernebarken, så leste eg på nettet at det va ein periode med sprengkulde, lika rundt hjørna.. Og som alle med litt sunn fornuft vett, så virke sjølsagt bittelitt øveskudds fett, heilt klart isolerande for ein ellers skjør skrott.. Så, den der plutselige inspirasjonen for litt trening, den har jo absolutt ingen hast, sånn egentlig..

Det kan jo heilt klart væra smart, om det sko røyna på utover vinteren, med både sprengkulde og iskald vind fra Sibir, flagrande rundt øyrene.. Å gjerna ha ett halvslakt isolerande lag, utenpå dei vitale organene..

 

” Derfor, så lot eg notå gå.. Eg knappa heller opp ein knapp i bukså, slengte beinå på bordet og kosa meg med kveldsmaten, som Kånå hadde diska opp med.. Pizzabaguett, eit glass brus og ein pose Mexican Fiesta.. Mmmm..

 

Puuh.. Der gjekk eg nesten på ein smell, gitt.. Det sko jaggu meg tatt seg ut, om eg hadde begynt å trena nå.. Og gått å frøse meg sjuke på jobb, i ittetid..

But, no worries, Folkens.. Den saken løyste seg sjøl.. Cased closed.. Enkelt og greit.. !!

 

Juhuu.. Det va kveldsmaten sin det ja.. =D =D

 

Ha ein strålande kveld, Folkens.. Det litla som e igjen av den..

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg