Selskaps Søndag..

 

Det e søndag og Kånå stelle istand familieselskap for Eldstemann, nåke som stort sett e ensbetydende med at eg og småtrollå, me blir forvist fra heimen.. Sånn at Kånå får styra på ifred.. Det høyres gjerna brutalt ut, men eg kan betrygga alle med at det på generell basis, e heilt frivillig.. Sånne dagar, dei benytte eg å småtrollå te å testa ut lekeplasser, rundtomkringfallera, i distriktet..

Som regel, så slokna de ganske så snart itte me sette oss i bilen, sånn at Fatter’n får nåken minutt for seg sjøl, litt kvalitetstid i framsete før galskapen blir sluppen laus

Og me begynne jakten på ein dugande lekeplass, med lekeapparater de gjerna ikkje har prøvd før.. Eller ikkje har på skolen, barnehagen eller i nærområdet.. Det har eg funnet ut at e bankers for litt vennskapelig lek, mellom dei 2 krabatene våras.. Før hadde eg gjerna med meg heile Flokken, men dei 2 eldste e blitt så store nå.. Så sånne aktiviteter e ikkje så fristande meir..

 

” Jaja, Han i Midten hadde nok storkosa seg akkurat her me e idag, kor han kunne fått utfolda seg på ett ganske så tøft stativ..

 

Men, då hadde det gjerna ikkje stemningen vært så harmonisk og kjekk, som den har vært idag.. Han har ein egen evne te å dra i alle trådane te både Fatter’n og Mutter’n, som igjen medføre høg faktor av utestemme.. For all del, stort sett så går det jo fint, det e vel bare det at me huske så godt dei gangene det blir full “meltdown”..

Kontra alle dei kjekke turane me har hatt sammen, både på lekeplasser, byheiane og andre kjekke turplasser..

Ikkje minst, så har dei 2 minste og godt av litt egentid, bare sammen med Fatter’n.. Kor me gjerna kjøpe oss ein is, finne kule lekeplasser og kosa oss glugg ihjel.. Det e ikkje så mye som ska te innimellom, for at kidsa ska kosa seg sammen.. Som regel e de fornøyd når de får utfolda seg på ein kjekk lekeplass..

Men, nå får me vel snart setta snuten heimover.. Eg måtte visst kjøpa melange, og steika vaffler når me kom heim..

 

Ha ein strålande søndag videre, Folkens 😃😃😁

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
      1. Hehe.. Nei.. Kånå e vel meir det me seie om Kona i heimen.. Her på vestlandet.. Gudforby om eg sko kalt “Kånå” for ei Kråka.. Då kunne eg nok bare funnet liggeunderlaget og soveposen, og rusla mot Bodå te kvelds.. Vil eg tru.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg