“Lynet”, Djupadalen og Oss…

djupadalen2

 

Ei innholdsrik helg nærma seg slutten og det e ikkje lenge igjen te leggetid.. Nåke både eg og Kånå gleda oss heilt sinnsykt te ikveld..

For det har gått i ett bankande kjør denna helgå, men det e det så e kjekt og.. Når dagane fyke avgårde fullt opp med aktiviteter fra morgen te kvelds..

Lørdag hadde me blitt enige om å dela oss opp, rett og slett prøva ein ny vri.. Me har tatt konsekvensene av nåken halsbrekkande helger, kor me har prøvd å sysselsetta heile gjengen sammen.. Men det e og blir ein kjennsgjerning at det jaggu meg blir tøft, for oss voksne i lengden ..

 

Så me fant ut at me sko prøva ein dag med oppdeling, kor me delte opp flokken og hadde kvalitetstid med dei me hadde.. Og så ein dag kor me gjekk på tur sammen, heile gjengen..

Som sagt så gjort..

Lørdagen tok eg med meg Eldstemann og Mini’en og kjørte ein tur te Farmor og Bessen.. Me va innom Biltema og handla plugger te bilen og diverse andre småting så måtte fiksast.. Før me sette snuten mot Bestissane..

 

Kånå har lenge irritert seg ihjel øve at det “grønna lynet” våras, juksa og humpa når hu ska ut av kryss.. Og har ein tendens te å kvela seg sjøl innimellom, av uvisse årsaker.. Ett fenomen eg ikkje bare kan skylda på Kånå sine sjåføregenskaper, då det faktisk hende meg og fra tid te annen..

Infernalsk irriterande når man har halva Haugalandet bak seg i rushtrafikken, og “Lynet” finne ut at akkurat nå, nå ska eg stoppa eg..

Og man klara jo sjølsagt i småstresset og gjør detta 2-3 ganger på rad, så man har ett heilt filharmonisk orkester av fløyter bak seg te slutt..

Eg hadde ein liten mistanke om at det kunne vær pluggane, så igår tok eg, Mini’en og Eldstemann affære og bestemte oss for å få orden på detta her..

 

Me parkerte utenfor Farmor og ringte på, fant lekene te Mini’en og itte litt tørrprat rusla eg ut for å kikka på problemet sammen med far min..

Den første pluggen gjekk som ei kula, og va skifta på null komma niks.. Dei 3 andre blei litt verre, forlengaren te skrallå og pipå blei akkurat for lang te at de gjekk ned i hullet… Torpedoveggen gjorde ein sving i feil retning og me hadde fått oss ett dilemma..

Itte litt hjernevridning fant me ein løysning rundt problemet og ein liten halvtime seinare va jobben gjort..

Å sei at Kånå kom te å bli strålande fornøyd, e vel å ta hardt i.. Eg vil tru at hu helst hadde sett at “Lynet” tok permanent kveld, så hu slapp å setta seg inn i den vakre kupeen, med gulbrun vinylinnrednig og tepper på gulvet..

Ikkje akkurat vakkert, men så eg seie te na, me trenge ivertfall ikkje vær redde for denna bilen..

 

Også har an ryggesensor.. Det pipe nåke så inn i granskauen, at man hoppa jo te i førarsetet kvar gang man begynne å nærma seg ein hindring.. Så denna ska det nåke te for at Kånå rygga inn i ett eller anna..

Han så har hatt an før oss, har prøvd å fiksa frontlyktene og.. Men å sei at det har vært vellykka, e muligens å ta hardt i.. Når man satte på fullt lys, forsvant alt lys på høyra siå, og det venstra gjekk i hvilemodus..

Man kunne sjå litt antydning te lys inni lyktå, men når fjernlyset e dårligare enn parkeringslyset.. Då e det muligens ett eller anna feil ein plass..

Me skifta koblingane så gjekk inn i pærene, og vipps så va problemet i orden.. Jaja, ikkje heilt med ein gang, for han hadde jo forbytta nåken ledningar nere i der og, så litt feilsøking måtte te, før alt va så det sko vær..

 

Farmor miksa i hop litt kanelboller og kaffi, før det va på tide å setta snuten heimøve..

“Lynet” gjekk som ei klokka og mal som ei fornyøyd kjetta på veien, fix up day hadde vært ein suksess.. Likaså delingå av Flokken, Kånå hadde fått vaska hus og miksa i hop ein pizza te me kom heim, med god hjelp fra Litlajentå.. Han i Midten hadde hatt ein lathans dag, nåke han va absolutt fornøyd med…

Så blei det litt kosetid med film og lørdagssnop.. Litlajentå hadde øvenattings gjest, så leggetid blei nåke utvida igår.. Men itte forholdå blei det ikkje så aller verst..

 

Søndagen har eg allerede oppsumert bittelitt, idag tidlig.. Men itte me hadde kommen oss opp, heile gjengen.. Blei det ein kjapp frokost før me sette snuten mot Djupadalen og ein tur i skogen..

Eg ska ikkje lyga å sei det gjekk smertefritt, men itte ett par småsure ansikt på dei 2 eldste fordi Pokemon Go blei forbudt.. Så gjekk det seg te..

Eg trur eg lar litt bilder snakka for seg sjøl, akkurat ifra den turen..

Så ha ein strålande søndagskveld videre, folkens .. Og kos dåkke med litt Bildebonanza… =D

 

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-004

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-037

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-081

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-103

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-228

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-140

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-245

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-109

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-218

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-201

djupadalen

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg