Litt info om Designet, og Sånn..

Då har eg endelig fått meir eller mindre nåkenlunde kontroll, og fått designet te bloggen slik eg hadde tenkt det.. Litt forklaring om nåken nye elementer, og gjerna eit lite tips om nåken så har vært der ei litå stund.. Det e vel gjerna på sin plass, eg har vel kanskje ikkje gjort det tidligare trur eg..

Men det e faktisk nåken kjempe kjekke funksjoner, som dåkke leserar kan bruka..

Men te informasjon, designet e nok litt forskjellig på mobil i forhold te laptop og nettbrett.. Men lika under logofeltet te bloggen, altså der navnet te bloggen står.. Der kan man søka inne på bloggsiden, den ligge heilt te høyre.. Den finne man igjen på alle plattformene..

Vil man f.eks lesa om Mini’en, så skriv det inn og trykk søk.. Då ska alle innleggene tagget med Mini’en, komme opp..

 

For dei så vil ha innleggene rett i E-post mappå si, så snart det blir lagt ut.. Så kan man registrera seg i Abonnement feltet øverst i høyre side-bar.. Det e absolutt ingenting anna som skjer, enn at man får innlegget rett i e-post mappå si om man registrere seg.. Og det  fullt mulig å melda seg av abonnementet, om man ikkje ønske det meir..

For alle som ikkje følge bloggen gjennom Facebook, e jo detta ein genial måte å holda seg oppdatert på..

Nedenfor Abonnement feltet har eg laga ein Kategori meny, kor man kan trykka seg inn i dei forskjellige kategoriene.. Eg prøva så godt som eg kan å tagge innleggene, i forhold te kategorinavn.. Men for all del, det e nok nåken så gjerna har havna der de ikkje sko vær.. Den som e navngitt Blogg, e nærmast det samme som tidslinjen te bloggen, alle innleggene får den taggen..

Man kan ivertfall lesa seg litt meir opp, i dei forskjellige kategoriene..

 

Eg har og laga ein arkiv funksjon som ligge i venstre side-bar.. Den vil muligens ikkje visa på mobil og nettbrett, som ein side-bar.. Men heller komma under alle innleggene, på nettbrett og mobil..  Men, den kan man altså trykka på, og se innlegg etter månaden de e lagt ut.. Den e ein sånn nedtrekksmeny, som komme fram når man trykke på den..

Ikkje minst har eg lagt te ein slider-funksjon øverst, som rotere alle innleggene..

Der kan man plutselig finna ett innlegg man gjerna ikkje har lest tidligare.. Ein funksjon nye leserar sikkert kan dra litt nytte av.. Eg syns det va ein kjekk liten sak, og satt faktisk sjøl å trykka litt vilkårlig på innlegg som dukka opp.. Det e jo blitt ein del innlegg ittekvart, så eg huska ikkje alle ordrett eg heller..

Men det va faktiskt kjekt å lesa de igjen, ei god stund itte eg har forfatta de..

 

Det e og andre funksjoner man ta i bruk for å følga bloggen, foruten E-post abonnement delen.. Øverst lika under Logoen te bloggen, ligge det linker te Facebook, Twitter og Bloglovin.. Alle dei tre programmene e synkronisert med bloggen, og vil få innleggene delt på samme tid som de blir lagt ut.. Så der går det og an å legga seg te..

Eg trur faktisk det e utrolig mange som har blitt invitert på Facebook, og som følge bloggen.. Men som ikkje har svart på invitasjonen, så det hadde vært supert om dei så har lyst hadde svara positivt på den..

Det e jo ikkje så at det e flaut å følga denna bloggen, vil eg tru.. Som man gjerna syns om mange andre bloggar man lese, men ikkje vil visa at man følge.. Det e vel forsåvidt Facebook så e den største kanalen inn te bloggen, men legge man seg te på E-post abonnement delen.. Så e man nok sikker på å få det mesta med seg..

 

Bloggen har og ein Instagram konto knytta te seg, men eg ska ikkje skryta øve at eg e superflink å oppdatera der.. Men eg leste ett innlegg i starten av min karriere som bloggar, av ein så ga nåken knakende goe tips.. At hvis man ikkje følte seg komfortabel med nåke, så ikkje stress med det.. Det va viktigare å vær god på ein av dei sosiale kanalene, enn halvgod på alle..

Så min største satsing har vært å bygga opp ei god Facebook sida, som den største kanalen inn te Bloggen..

Og utroligt nok har det vært ein fantastisk suksessfaktor, som nok har hjulpet denna bloggen opp og fram.. Det e på Facebook det mesta skjer.. Heilt klart.. Men det skjer ting innimellom på Instagramkontoen og, bare ikkje lika ofta som dei andre..

 

Ellers, vil eg bare beklaga litt for styret det har vært denna helgå.. Eg blei faktisk litt stressa når Svigerfar ymta frampå om at bloggen låg nere, og fikk litt angst for om den va blitt hacka igjen.. Men det heila viste seg å vær ein feil i designdelen, kombinert med ein korrupt database på WordPress..

Heldigvis har eg sånn live-chat support, gjennom dei så levere domenet mitt..

Og fikk strålande hjelp gjennom den, te å lokalisera problemet og ikkje minst få ordna det igjen.. Så sånn oppsummert, sjekk ut de nye og “gamle” funksjonene eg har tipsa om nå.. Legg deg gjerna te på Facebook om du har fått invitasjon.. Eller kos deg med nye og “gamle” innlegg gjennom søk, kategori eller slider-funksjonen..

Ha ein flott søndagskveld videre, Folkens..

=D

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg