Kidnappa?? … Fordømrande unge, det har an ikkje lov te….!!

 


 

Hjølpe meg…

Nå va det nummeret før eg sette igang full leiteaksjon, itte Mini’en.. Kånå va foren for å handla….

Eg hadde nettopp vært inne å lekt me togbanen, me han…. Tatt nåken bilder, og planlagt ett koseligt blogg innlegg….

 

Men måtte på loftet ein tur, for å hjelpa dei 2 eldste me nåke X-Box greiår…..

Komme ner igjen…

Litlajentå sitte så fint i sofaen og ser barne-tv, så eg går og finne meg litt kaffi…

Sette meg ner på kjøkkenet… Lese litt nettaviser…

 

Registrere plutseligt at det va blitt fryktelegen stille…

Hmmm… Det lika me ikkje … Betyr stort sett trøbbel…

 

Litlajentå sitte fortsatt i sofaen…. Dei to eldste e på loftet…

Men finne ingen Mini….

Kjenne at eg får “litt” hjertebank….

 

Sjekke vaskerom, badet, våras rom, heila loftet inkludert klesskapå te ungane…

Kor me av og te, har funne an sovande….

Men , han e borte vekk…..

 

Gudhjølpe meg…. Kor i herrens hærskare har den fjotten gjort av seg….

Sjekke vaskerom skapene, badet igjen, og våras soverom skap…

Ingenting…… Springe ut på trappå, heilt stillt….. An pleie nå aldri å gå ut da….. ??

 

Det går ett grøss øve meg…. Har an blitt kidnappa???

Fordømrande unge altså, det har an ikkje lov te……

 

Komme på eg har glemt ut “Walk-in Closet” garderoben te Kånå….

(Du kan gå inn, men nødt te å rygga ut igjen) …. Sikkert derfor det hete “Walk-in Closet …

Siden du ikkje kan gå ut….

 

Ingen der hellår, rygge ut, men henge meg opp i ett eller aent….

Nykke te med kroppen…

Skriiiitch…..

 

Oooppss…

Snur meg, og holde på og få hjerteinfarkt….

Fysst trudde eg at eg hadde ødelagt julabord-kjolen te Kånå….  Og sendt meg sjøl i bodå, neste månaden……..

 

Men så va det bare Bunaden hennas…. Eg pussta letta ut…

Nå begynte eg virkelegen å bli engstelige…. Til og med dei andre ungane i flokken begynte å hjelpa te….

 

Står me telefonen i neven, klar te å ringa det se e av instansar man kan ringa te…..

Når Litlajentå rope….

Springe inn på rommet te Mini’en, der Litlajentå e…..

 

Og der…….. Inni “tripp-trapp” greiene han har lekene i…..  Bakom dørå…

 

Sitte denna “Rømlingen” …. Musestille….

Eg trudde fysst han sov…

Men han sitte så fint og leke med “Hamsterlekå” si….

Ellår mus, se han kalle an…

 

“Det hette hamster” Pleie eg å sei…. “NEI….. Moos..” … svara han…..

“Haaaamster”….

“.Neei……Mooooos” ….

“Haaaaaaamster” …..

” MOOOOOS….”

Eg ga opp….

 

Men her va an altså……

Eg trudde det va gjort…. At eg hadde tuttla vekk Mini’en…..

Det, hadde blitt lenge i bodå det….

 

Puuuuh… eg pusta letta ut… igjen…

 

Så kom eg på det…… Og hjarta stoppa…..

 

Bunaden….

 


 

#familie #bunad #kidnappa #Mini #blogg #pappa #humor #hverdag #motnormalt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg