Kånå, Tannlegebesøket og det med å Snakka i Søvnå..

Sko finna ett bilde av Kånå, kor hu såg nåke redusert ut.. Men, så fant eg detta, og klarte ikkje å la vær.. Fra når hu prøvde ei ansiktsmaska.. =D

 

Det blei litt lott og løye på jobb idag, når Kånå kom direkte fra tannlegen, med kjeften full i bedøvelse.. Hu ringte forsåvidt på forhånd, men eg sa me fikk snakkast når me møttes på terminalen, fordi eg forstod ikkje ett kvekk av ka hu sa.. Det va mildt sagt ein sånn “Open door” opplevelse fra Rema reklamen, der hu babla ivei, mens hu sleva som ei overoppheta garabikkja.. Stakkars Kånå.. Hu hadde jo gått å grua seg heila ukå te detta tannlegebesøket, og klaga seg både i tide og utide.. Til og med når hu sov.. 

 

For når eg gikk å la meg igår kveld itte kveldsstellet på badet, og krøyp tett innte Kånå, så grunta hu te og sa.. – Bedøvelse ja, masse bedøvelse.. Alt du har.. 

 

Det e jaggu meg nåke merksnodig, for både eg og Kånå snakka i søvnå, enten når me grua oss te nåke, eller når me e stressa og slitne.. Ein gang for mange år siden, når det va nåke styr med tompaller på jobb, så vekka eg Kånå med ein real forbannelse øve tompaller, jobb og lignande.. Skremte jo nærmast livskiten ut av Kånå, vett du.. Ein aen gang va det Kånå som tok av, faktisk så e det ikkje så lenge siden, kor eg blei vekka av nåken som holdt på å le seg ihjel..

 

Det va jo sjølsagt Kånå, og når eg reiste meg opp å skrudde på nattbordlyset, så kikka hu på meg med ett glassaktig blikk, og sa mens hu peika ut i luftå.. 

 

– Sjå der, Frode.. Sjå.. 

– Eg ser ingenting eg.. Svara eg fortumla, mens eg kikka der hu peika, som va sånn nåkenlunde mot dørå..

– Jammen, ser du ikkje alle lykketrollene da, de synge jo så fint.. Fortsatte Kånå, euforisk..

– Nei, eg hverken ser eller høyre nåke eg, og ihvertfall ikkje lykketroll.. Svara eg.. Med te historien her, va sjølsagt det faktum at me hadde sett Trolls, tidligare på dagen..

– Ånei.. Svarte Kånå, og la seg rett ner på putå si, og slokna på sekundet, igjen.. 

 

Mens eg, eg fikk ikkje sova igjen på ein time.. Heilt typisk, vett dåkke.. Andre ganger, då har me sikkert hatt samtaler med kvarandre, mens me begge snakka i søvnå, og sikkert diskutert ett eller anna.. Sko ikkje forundra meg ein plass.. Men idag då, så kom Kånå nåke bedøva inn på jobb, og sleit litt med å gjera seg forstått i begynnelsen.. Sjølsagt, så sa eg ikkje ett kvekk om at eg gjerna sleit litt med å tolka ka hu sa, for av erfaring så e det ikkje akkurat det smartaste her i verden, det å gjør Kånå oppmerksom på skavanker, eller lignande.. 

 

Så, det som eg trudde va pallen med gods te Coop Prix’en i Austmannavegen, det va jo sjølsagt gods som sko inn te Nedstrand.. Så dei har eg hatt med meg på tur te Bokn idag, for Nedstrand ska eg jo ikkje kjøra, før på mandag.. 

 

Ellers, så gikk vel dagen idag heilt greit, sjøl om eg va bombesikker på at me ikkje fikk ut alt godset på sonen, når eg kom på jobb idag morgens.. Der sonen formelig bugna over av paller.. Men, det e det som e greit, når det e mye pallegods, og gjerna mange te samme kundene.. Og det e at det går ganske raskt å tømma lastebilen, itte man har lasta den opp.. Men, nå e det endelig blitt fredags kveld, både eg og Kånå har funnet godplassen i sofaen, så nå ska me se The Voice på opptak.. 

 

Me ska ha bursdagsfeiring her i heimen imårå, så Kånå har handla og baka kaka, mens eg fikk dei små te sengs.. 

Så ha ein briljant fredagskveld, Folkens.. 

Og ei fortreffelig helg..

=D 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg