Jack Nicholson fliret ..

jack-nicholson

 

Det e søndagsmorgen, det har det forsåvidt vært ganske lenge.. Omtrent siå klokkå 05:50 vil eg tru, då kom Mini’en tuslande inn..

Han sov nå litt te itte han kom inn, men då va eg meir eller mindre havna i oppvåkningsprossessen.. For han ligge jo ikkje i ro.. Der han velta seg rundt i sengå så ein spekkhoggar i søvnå..

Rundt 07:00 kom Litlajentå og venninnå hennas fra oppe i gatå ner i stuå. Hu har hatt øvenattingsbesøk inatt, og det har jo vært interessant kan man sei..

 

Eg e vel egentlig ganske glad me bare har ei jenta, for 3 guttar e ufattelig mye enklare å hanskast med.. Enn to veslevoksne småjenter så begge har ganske så bestemte meiningar om ting og tang..

Ja, eg vil strekka meg så langt å sei at 3 guttar faktisk e enklare enn 1 jenta med bestemte meiningar og.. Heilt klart..

Så når dei to tuttene sto ute i gangen og lurte på ka tid det va frokost, klokkå sju.. Lot eg glatt detta vær Kånå si oppgava å svara på, det e tross alt hu så har overoppsynet øve den feminine kontigenten i huset..  Ivertfall når den e fordobla..

 

Mini’en våkna av dei her frokost masande jentungane, og blei med de ut i stuå.. Kånå tok ein Fatter’n og satte på ein film med påfølgande cowboymat, saft, kjeks og chips..

Hu har vel bete seg merke i at eg har fått inn ein slags rutine i helgene, kor eg har klart å karra meg te omtrent ein liten halvtime ekstra med bittelitt ro og fred.. Med litt bestikkelsar..

Men det ein kjennsgjerning at det stort sett gir litt “Backfire”, når man starta dagen på den måten.. Eg må jo ha nåke å skriva om, så å gi kidsa litt inspirasjonsføde e forsåvidt og ein øveordna plan..

 

Likeså idag.. Kor øvetrøtte jenter og guttar satt fint den obligatoriske halvtimen, før det blei full fyr inne i stuå.. Mini’en sko tøffa seg for besøket, Han i Midten likeså og det kulminerte i ett reinspikka haraball inne stuå..

Nå viste Kånå ingen tegn te å ta ansvar, der hu lå halveis i koma og heilt sikkert drøymte om denna her flotte karen fra filmen på fredag..

For når eg kasta dynå te sies og sko te å jumpa ut av sengå, for å roa gemyttene inne i stuå.. Slengte hu armen rundt meg og drog meg ner i sengå igjen..

Tjera vena meg..

 

Eg blei fanga i armane hennas som ei skrustikka og satt bom fast.. Mens hu kneka seg innte meg..

Inne i stuå va det full fyr og lydnivået nærma seg ein Justin Bieber konsert, akkurat når han entra scenen.. Eg va nå fanga i ett lite Catch 22 dilemma, sko eg utnytta Kånå sin tilsynelatande våte draum, og la stuå bli rasert.. Ellår redda stumpane i stuå og gå glipp av eit sjeldent øyeblikk i loppekasså..

Men det løyste seg sjøl…

 

Mini’en kom halsande inn på soverommet med Han i Midten i hælane..

“Leeeelp, Leeelp… Jentene ska kyssa oss… Kauka de livredde..

Kånå slapp taket og kikka på meg med ett forvirra blikk, eg kikka tebake med ett lika fårete flir om kjeften.. Ett Jack Nicholson flir..

“Hatt ein fin draum.. Gliste eg te na..

“Dust.. Sa bare hu, og snudde seg tvert om..

=D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg