Gyro’s Pizzaen …

 

Kånå har fått det for seg å laga slike porsjons Pizza’er te oss, når det e lørdag. Og nå på lørdag, som eg egentlig hadde tenkt å skriva om på søndag, men som forsvant i alsken husarbeid.

Så overgikk Kånå seg sjøl. For hu laga Pizza med Gyro’s kjøtt te meg.

Og som dåkke ser på bildet, så smaka den akkurat lika fortreffelig som den så ut. Som ein liten aperitif, kan dåkke få lov å gjetta ein gang kim som photobomba bildet mitt … 🤣

 

Me blei hekta på Gyro’s itte ein ferietur te Rhodos i 2004, før me fikk barn sammen. Eg kunne ikkje få nok av det, og levde nesten på Gyro’s i fjorten herlige dager i sydenland.

Jaja, å sei fjorten herlige dager va gjerna å ta hardt i.

Eg brukte miligens et par dager på å aklimatisera meg. For ein staut vestlending på førstereis tur te sydenland, blei varmen nesten for mye. Skjønt, det blei nesten Gyro’s kjøttet også.

Det puttra og smalt nåke så forferdelig i i søndre regioner, av slik sterk mat som eg ikkje va vant til, at eg nesten laga boblebad av bassenget på Dionysos Hotel …

 

Og nå, så trekke gjerna mange den slutningen at et nytt innlegg med sterk fisefaktor, kanskje dukka opp igjen, her på bloggen. Og at Fatter’n igjen har limt lukt i luftå, forpesta innemiljøet på soverommet og vekka Kånå på sensasjonelt vis.

Og det kunne for så vidt nesten vært sant. Bare at eg klarte det på høyst tradisjonelt vis, denna gangen.

Kånå tok seg ein cider på lørdag itte me hadde spist ein fantastisk pizza middag, og takka ja te ei Pineapple Ipa øl før hu koksa overtrøtt på sofaen. Etter ein nydelig kosedag med meg og Flokken.

Eg sendte hu lukst te sengs og tenkte det va bedre hu sov der, enn endte opp med nakkasleng på sofaen …

 

Fatter’n så ferdig ein film og putra seg for så vidt ferdig i stuå, før eg og rusla samme vegen. Men, når eg stod på badet i halvmørkå, så kom eg på spottene som me hadde kjøpt tidligare på dagen, fordi halvparten hadde tatt kveld der inne, på badet.

Einkvar normal mann, hadde sjølsagt venta te neste morgen med å skifta spottane.

Men, det gjorde ikkje eg. Eg finnes jo ikkje normal i det heila tatt. Det får eg som oftast høyra opp te fleire ganger, i løpet av ei uka. Av diverse medlemmer av Familien Vandrende Kaos.

Så eg, eg lista meg stille som kjettå ut på kjøkkenet, fant spottene liggande på kjøkkenbenken, før eg lista meg lika stille tebake igjen …

 

Eg drog krakken på badet frem og satte i gang med oppdraget. Detta e jo nødt te å dra godt med plusspoeng, tenkte eg stolt for meg sjøl. Og så føre meg ei meget fornøyd Kåna, som stod foran speilet neste morgen, og endelig kunne sjå seg sjøl igjen, i speilet.

De tre første spottane gikk som ein drøm, men så begynte for så vidt saker og ting å gå lukst te Bloksberg.

Eg hadde nettopp satt i den fjerde, når eg måtte trø ned av krakken.

Men, når foten forventa å treffa et varmt og godt flisegulv, så traff den heller hjørna på Mini’en sine Duplo leker han har med seg i badekaret.

Ei fryktelig spiss Duplo leka.

Og nå, så holdt eg på å skriva heila lekså med Gudhjølpe meg og alt det med Herrens Hærskare, igjen.

Men, nåken har tipsa meg om at den kanskje e litt overbrukt.

Så istedet komme –》

Svarte, salte forbanna bananer …

 

Fatter’n tok øvebalanse og røyk lukst i dusjkabinettet, med et salig brak.

Ukvemsordene hagla som perler på ei snor og Kånå kom hastande inn på badet, i bare truså.

 

– Ka i helsikke e det du holde på med, Frode … Klokkå e halv tre på nattå !!! Freste ei ilter, småsint men stort sett snill Kåna …

– Øh, eg bare skifta spottane me kjøpte idag. Svara eg, som sant og sei bare va heile sannheten.

Kånå kikka perplekst på meg der eg lå i olvelte, så på spottane i taket før hu kikka tebake på meg igjen.

Fordømrade Sosemikkel !  Glefsa hu te, før hu snudde tvert om og lot pasienten ligga å lide i fred …

 

Og slik ble den lørdagen avslutta … Eller søndagen starta …

Alt itte kossen man ser på det …

Jauda, eg har det jaggu meg i meg ennå …

Det med å laga hurlumhei i tide og utide …

Som oftast i utide, vil eg tru …

 

Goe mandagen, Folkens …

😁😁👍

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg