Bare glem at eg e med… Seriøst altså..

1975755-7-1446756415958-n800

 

Kånå fekk med seg detta nominerings “stuntet” mitt, i innlegget igår.. Og hennas første reaksjon på akkurat det, va latter..

Litt smånervøs latter, egentlig.. Før hu sa..

“Eh.. Hvis du mot formodning sko enda opp med å måtta stilla opp på nåke sånn Blogg greier.. Nåke eg ikkje trur då.. Men, hvis det sko skje..

Kan du bare glemma at eg e med.. Seriøst altså..

 

Her har hu bare gått å flira av heila detta her blogge greiene mine.. Sjølsagt har hu jo støtta meg itte eg starta og forsåvidt vært ein av dei største inspiratorane, men hu e jo og den så tenke realistisk oppi det heila.. Og får meg ner på jordå igjen, mildt sagt..

Men sånn realistisk sett, har det jo tatt heilt av i forhold te ka så egentlig va forventa..På ein måte..

Det e vel det så gjør at Kånå har begynt å bli i øvekant nervøs, når eg sette igang for å prøva å bli nominert.. At alt med denna bloggen har blitt så mye meir enn det me hadde trudd..

Så nå e hu sikkert litt engstelig, for at eg ska få te detta her og…

 

Men akkurat i detta tilfellet trur eg det e eg så e mest realistisk i tankegangen.. For sjøl om det hadde vært kanon gøy å bli nominert, så e det ufattelig mange andre sinnsykt flinke bloggerar rundtomkringfallera..

Og man ska skilla seg godt ut ifra mengden av alle dei andre for å bli lagt merke, te trur eg.. Man må vær litt orginal og unik, rett og slett..

Eg syns jo vår blogg gjør og e akkurat det, ein forfriskande ærlig og morosam blogg litt utanom det vanliga.. Men nåke av det så for meg gjerna e den største styrken, kan fort bli den største akilles hælen og..

Nemlig det at eg skrive på dialekt..

 

Eg fekk nåken tips fra ein av, eller for min del, Norges beste bloggar .. Ett av de va om eg burde gå over te bokmål eller ikkje.. Me klarte ikkje å bli heilt enige om det, for hvis leserane lika det burde eg jo absolutt holda på det.. Men muligens, så mista eg nok nåken leserar på grunn av det og..

“Alikavel så va me ivertfall enige om ein ting, og det va at det finnes forsåvidt ingen fasit på sånt..

Så derfor har eg ikkje tenkt å gå over på bokmål men fortsetta på dialekt, det e det så gir bloggen den lille “edgen” syns eg .. Ellår prikken over i’en, på ein måte.. Historiane blir ivertfall mye meir levande når eg skrive på dialekt, og ikkje minst e eg mest komfortabel med det ..

 

Jaja.. Sjøl om eg ser mest realistisk på sjangsane vår te å bli nominert.. Så hadde det jo vært ei sinnsyk gøyal greia, om det endte såpassa bra at Kånå må finna fram finkjolen og vær med på ett eller anna kjekt, så hu ikkje har lyst te..

Innerst inne trur eg hu har litt lyst og, sjøl om hu liksom gir uttrykk for det stikk motsatta..

Når me hadde Daniel fra den lokala nett aviså der me bor, sko jo absolutt ikkje hu vær heima.. Åneei, kom ikkje på tale eingang.. Men gjett kim så laga seg kaffi og liksom plutselig måtte setta seg ner med kjøkken bordet litt, når eg blei intervjua..

Joda, det va hu så fader meg e vaksinert mot å sitta i ro, hverken meir eller mindre..

Det hadde vel endt opp sånn så stakkars Sophie Elise, når hu til og med vant heile driten.. Men så stakk han der x-typen hennas av med rampelyset, under ett intervju.. Og hu blei skikkelig sint og skuffa ..

 

Sånn hadde vel sikkert eg og stått der, så ein molefonken familie bloggar.. Mens Kånå slo ut håret og fikk sine “15 minutes of fame” ..

Og eg garantert fikk inspirasjon te ett nytt innlegg, dagen derpå..

Det e som regel aldri verre enn at det ikkje godt for nåke…

????????????

4 kommentarer
      1. Hehe.. Han e jo Siddis.. Men for all del.. Eg vil tru det funka heilt topp det.. =D =D

        Det blir nok dialekt som blir hovudmålet her på bloggen ja.. =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg