Fra Rumpetroll til nesten Frosk … Eller padde …

 

På bildet ovanføre holder Mini’en stolt en liten nesten ferdig frosk ! …

 

Fire ben har dukket opp på nesten alle rumpetrollene, flere har mista halen og guten sprader rundt som ein stolt hanefar, nede i carporten.

Mini’en har mot alle odds klart det kunststykket med å ale opp disse rumpetrollene sine, til snart fullverdige amfibiedyr …

Tjera vena meg, altså … Eg har nesten ikkje ord …

 

Det begynte med ei litå krabbebøtta og to små rumpetroll …

 

Så kom pinsen, og to små rumpetroll ble til sikkert ti … Fatter’n fikk åndenød, men Mini’en var bare barnevakt for klassekompisen sine småkryp …

 

Med iherdig mating og masse omsorg begynte noen å utvikle ben, fremmerst på kroppen … Da hadde Mini’en lest seg opp på at rumpetrollene burde få en stein å klatre opp på, då de snart måtte opp til overflaten å puste litt, innimellom …

 

Så da måtte Fatter’n og Mini opp på butikken å handla større stamp, slik at man hadde plass til en stein og to, til de snart utvokste amfibiedyrene … På dette stadiet, må eg vel innrømma at eg begynte å bli litt imponert over gutens standhaftige oppdrettsevner … Mildt sagt … Selv om det bare er frosker og padder det handler om …

 

Mot alle odds, så er mer eller mindre alle disse småkrypene, rett og slett nesten ferdig utvikla … Hjølpe meg altså, eg kan ikkje anna enn å ta av meg hatten for Mini’en, for det denna guten bestemmer seg for, det skal jaggu meg fullføres … Det e i hvert fall heilt sikkert …

 

Så nå … Nå har eg fire barn, ei ilter, småsint, men stort sett snill Kåna, en smått korpulent hamster med et godslig lynne, i heimen … Og til slutt, omtrent fem-seks snart fullverdige amfibiedyr, i en stamp nede i carporten …

 

Det hadde eg vel neppe trudd skulle skje, den gangen eg traff Kånå, for omtrent eller snart tjue år siden …

Jøje meg, altså …

Men, sånn uansett, ha ein strålande tirsdag Folkens … Med eller uten rumpetroll i heimen …

 

🙈🙈😃😃🤣🤣

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg