Fergetur te Danmark, Flokken og oss – Ja!! .. Det blei verre

Dansommer

Innlegg i samarbeid med Dansommer

20160730_070755

 

 

Me va kommen te ferjeterminalen i Kristiansand… Flokken sov som nåken uskyldige søte små og både eg og Kånå fekk blunda littegrann, før det va på tide å kjøra ombord..

Bilen vår va litt for høg te å kjøra inn først, så me måtte venta litt når me kom fram te båten… Kånå blei nåke småtrekte, for det va nå høgare bilar se kjørte ombord…

Eg va redd for at an meinte høg i ein aen forstand, fordi Flokken hadde våkna.. Og det va alt aent enn stille i baksetene….

Kanskje ryktet hadde kjørt forbi oss, ein plass på vegen… Ikkje vett eg..

 

Men så blei det vår tur… Te Kånå sin store glede, forsåvidt min og.. For hadde hu klaga seg meir øve han karen så har detta te jobb, kvar dag.. Hadde eg spent hu ut te han, så kunne de gjort det ilag…

Istedet fekk me kjøra ombord… Heldigvis…

Eg huska ein gang når me hadde leigd bil på Mallorca, og tenkte me sko spara penger på veien tebake te PalmaNova..  Fordi det kosta 6 euro å kjøra gjennom ein tunell, fra Port de Soller …

Så då kjørte me heller over fjellet, og mista nærmast retnings sansen halveis opp te toppen… Eg trur det va 92 hårnål svingar på vei te toppen, og hadde det vært ein te trur eg me måtte hatt ein pause… Va jo lika svimmel så grisane te Emil, som hadde spist godt gjera plommer…

 

Sånn va det nesten her og, bare ein del mindre svingar… Og halvparten av plassen tilgjengeligt.. Den ein svingen måtte eg nesten ta i ein 2 gang… Men det gjekk..

Stod ein halvgalen danske å dirigerte meg opp… Mens Kånå satt å peip “Pass…Pass…. PASS…..!” ..  På siå av meg …

Mens eg slura halve clutchen i fillebitar, og prøvde å konsentrera meg…. Trur ikkje dansken blei imponerte av vidunderet våras, men det har eg ikkje lagt opp te heller, eg.. Egentlig va eg ganske så glad for at me ikkje hadde ein flott splitter ny bil… Sånn se de stua oss i hopa, der inne ..

Ei stund blei eg litt redd for bilen foran oss, for me har ikkje verdens beste håndbrekk.. Bare eit sånn heilt ok, hvis du drar skikkelig te… Men så sendte de han litt lengre fram, og oss endå lengre opp..

Når me va ferdig stua, gjekk me rett fra bilen og inn i ferjå… 10 meter fra bilen te sitteplassane…

Heilt genialt egentlig, når me e den gjengen me e…

 

Siden me va såpassa tidligt ombord, fekk me oss nåken bra seter… 3 foran og 3 bak… På rekka og rad…

Hadde me visst kossen ferjeturen sko utarta seg… Trur eg me hadde plassert Flokken på eina siå, og meg å Kånå på andra…

For hjølpe meg…

Han i Midten hadde lada kraftigt opp, og gjekk meir eller mindre av hengslene på ferjå… Han va overalt… I taxfree’en, oppe i kafe*en, på lekerommet… Så i Taxfree’en igjen…

Det gjekk i ett…

 

Mini’en likeså, itte de inngikk ett kompaniskap… Eg prøvde å roa de med snop fra Taxfree’en… Då tok Litlajentå og Eldstemann av og..

Sjølsagt visste eg at snop va toskje… Men det kunne jo vært at de gjerna hadde roa seg såpassa lenge, at eg å Kånå klarte å komma ovanpå… Men når de allerede va høge så fly, av reisespenning.. Blei det omtrent så å gi flybensin te 10 hyperaktive apekattar på speed…

Det va det galnaste eg har sett… Og eg har sett mye, fra den Flokken der….

 

Planen va at eg sko blunda litt på båten, så eg va opplagt te kjøringå når me kom i land…

Det gjekk jo rett i dass…

De hang opp unna taket, føyk rundt se villkattar på jakt og pløyde øve alt se sto i veien.. Til og med 30 hardbarka “Biker’ar” fra Tyskland, skygga banen…

De så på Flokken med frykt i augene, og på oss med medlidenhet…

 

Når dørå te dekket gjekk opp, og det va lov å gå i bilen igjen… Satt me fint parkert i bilen, før luft svisjet fra dørå va ferdig svusja og dørå kommen seg i hvileposisjon…

Hvis dåkke meina ka eg forstår…

 

Me kunne ikkje ha kommen oss fort nok ut av båten, å så langt vekk fra ferjå enn me gjorde… Plutselig passerte me Ålborg, og eg spant inn på ein rasteplass…

2 voksne sprang te skogs å slapp ut litt villskap i skogen, før det hadde implodert i bilen… Då e det bedre å eksplodera litt, i den danske skogen…

1 par danske trær kikka dumt på oss… Før de gjorde det danske trær gjør …

Flokken hadde gått i dvale igjen, og lada seg opp i bilen…

 

Men, det gjorde godt for kropp og sjel å få ut litt damp…

 

Neste etappe va å finna Service kontoret te Dansommer

Men det får dåkke venta te itte kvelds med, når flokken har sovna ikveld…

Nå må de luftast…

Både Kånå og Flokken….

På gjensyn..

 

Dansommer

Innlegg i samarbeid med Dansommer

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg