Familien Vandrende Kaos på Bobiltur – FredagsPlanken …

 

Me har vel ikkje vært på tur med Flokken, uten å vær fulltallig, ein einaste gang så lenge eg kan minnast. Det betyr, at sist gang me va på ferie med kun to små i bagasjen, det må vær litt over ni år siden. Før Litlajentå kom te verden …

Så derfor, når Kånå sendte meg et flørtande blikk i bobilen om morgenen, mens hu stod å stekte egg …

Kjente eg ei mitraljøse av elektriske impulser lada med kjærlighet, som meir eller mindre gikk av samtidig. Et smil forplanta seg i andletet mitt, et smil som te slutt enda opp, heilt nede i tærna.

Eg minnast sist gang eg fikk det blikket, og såg føre meg Kånå dansande som ei alvedronning i måneskinnet …

 

Hey you, handsome … Står det i det blikket … Jøje meg …

 

Ein sødmefyll skygge av nåke forførerisk kom over meg, og i blikket te Kånå kunne eg nærmast fornemma, at det va gjensidig. Ydmykt dyrke man som Fatter’n i et forhold, håpet om at familie universets ubestridte herskerinne, plutselig får et anfall av “ild i torvå” …

Men her, og nå, eller midt i bobilen, mens småfolket spant rundt om beinå på oss. Det passa seg ikkje …

Då kviskra Kånå sensuelt i øyra mitt, at kanskje me skulle få småtrollene tidlig i seng, ikveld. Eg e muligens lettlurt, men eg e ikkje dum. Eg har opplevd fortsettelser som aldri dukka opp før eg, så eg lot meg ikkje rivas heilt med av denna plutselige amorøse stemningen, ennå …

Men, det hadde jo vært nåken nydelige dager på ferie sammen, med bare to barn, kor me faktisk hadde hatt tid te litt små romantiske kjærtegn …

 

 

Som når me stod å tulla på ei bro, i ein nydelig park inne i Mandal …

 

 

Mens Litlajentå sko ta bilde av oss, og Mini’en gjemte augene bak hendene, og syntes Mamma og Pappa va dødsflaue …

 

 

Det formelig oste lekenhet og forelskelse i den lumre sensommer dagen … Av to foreldre som plutselig hadde hatt litt tid te kvarandre, underveis på ein liten ferietur …

 

 

Og plutselig … Så stod me der, tett omfavna i et salig kyss, midt på ei bro i Mandal, mens småtrollene kauka i kor

– Æææsj, altså … Slutta med dåkke … 

Det va nett som om eg høyrte Let’s get it on med Marvin Gaye, begynte å spilla oppe i topplokket, og når Kånå kviskra at hu gleda seg te ikveld.

Då hoppa hjarta over fire – fem slag, og Fatter’n fikk et saligt flir om kjeften … Definitivt ikkje, Jack Nicholson fliret …

Meir som et fårete ungfole flir, som har fått napp for første gang, med sin utkårede sommer forelskelse …

Fatter’n gikk rundt resten av dagen og dagdrømte om Kånå i en hage av frukt, bær og blomster og et samsurium av glade humler, smilande sommerfugler og ertande marihøner …

Marvin Gaye va inne i et crescendo i refrenget te Let’s get it on, oppe i Fatter’n sitt hovudet, når småfolket endelig hadde sovna og me rusla bak i bobilen …

 

Så va det som om nåken drog platestiften lukst øve platå, i et skingrande sprak, ein lyd som nesten skar seg gjennom marg og bein …

 

Før det blei heilt stille …

 

 

Hos Kroken Caravan finner

du Bobiler av alle slag …

Også bobiler med fredagsplanken ...

 

😁😁😁

 

 

 

 

 

2 kommentarer
      1. Tusen takk … Og te alle som gjerna ikkje e innforstått med betydningen av “fredagsplanken” … Så e det den planken som legges mellom to enkle senger i en bobil, slik at man får dobbelt seng …

        Man vet jo aldri, om noen slet litt med å forstå denne … 😅😅🙈🙈😁😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg