Endelig… Ett friminutt i Hverdagen oppdaga, igjen….

//Sponset innlegg//

karate

Endelig…

Så sitte eg her med ein kopp kaffi i cafeen, Mini’en laga tog på lekerommet mens Han i Midten e på karate trening..

Springsteen’s “The River” male så ein fornøyd katt ut av høytalerane i bakgrunnen, og det e så balsam for sjelå med litt harmoni i hverdagen…

For det huset me forlot tidligare idag, va rett og slett kommen i utakt…

 

Eg kom heim fra jobb idag itte ein småstressen dag, og hadde nesten ikkje åpna dørå før kaoset traff meg midt i ansiktet…

Kånå hadde hatt dei 2 minste heima, og tålmodigheten va tynnslitt..

Eg holdt på å lista meg ut igjen, men akkurat då blei eg oppdaga og retrett muligheten va forsvunnen …

 

Litlajentå har svart belte i roting, Kånå svart belte i rydding.. Frontkollisjonen va uungåelig…

Sleng då på ein Mini i storform og kaoset e komplett..

Eldstemann sko på kamp, Litlajentå på barnadans og Han i Midten på karate trening.. Ein strålande karate klubb, nemlig Karmsund Kyokushin Karateklubb

Det va egentlig heilt tilfeldig at detta blei sporten Han i Midten sko begynna med.. For me har prøvd litt forskjellig, med vekslande hell før me landa på karate.

For eg har vel forsåvidt ikkje lagt skjul på at Han i Midten, rett og slett e ein håndfull, innimellom …

På fotball va han overalt, men aldri der han sko vær. Så det blei litt vanskelig å syns synd på han, når han va skuffa øve å ha fått for lite spilletid…

Man kan jo ikkje forventa å bli bytta inn, når man leke indianer og cowboy i skogen. Istedet for å stå klar ved siden av trenaren…

 

På trampett gjekk det ein god del bedre, men her og va konsentrasjonen ett lite hinder.. Eller rettare sagt mangelen på konsentrasjon…

Plutselig kunne han vær på den lange trampolinen, hoppande så ein våryr harepus.. Når han egentlig sko stå i kø på andra siå…

Eller den irriterande kampen for å hanka han inn itte endt trening, kor han føyk rundt så ein liten røyskatt på speed.. Og kvar gang man fekk tak i han kveilte han seg ut av hendå på deg, sleipare enn ein ål…

 

Så, ein dag eg leverte hos varer hos Wurth, kom eg i prat med den eine selgeran deiras. Eg har ofta ein kjapp kaffikopp der, så praten gjekk lett og før eg visste ordet av det.

Hadde me ein avtale om karate trening og samarbeid med bloggen..

Han i Midten hadde masa om karate tidligare, men både eg og Kånå hadde vært usikker på om detta kunne vær det retta for den livlige krabaten..

Men Kjell Håkon klarte å overbevisa meg, Kånå va forsåvidt åpen for å prøva alt..

 

Og eg kan itte 3 treningar ikkje få fullrost detta opplegget nok. Bare det å sitta på førsta treningå, å sjå Han i Midten sitta i full konsentrasjon før de starta. Det va som balsam for sjelå…

Neste tirsdag kunne ikkje komma fort nok, hverken for meg eller Han i Midten ..

Me har allerede merka enorm forskjell på denna rastlause guten, så alltid hadde maur i blodet og ikkje kunne sitta i ro.. Og så te stadighet havna i klammeri med sin storebror..

Men på karate treningå, øva de på disiplin, styrke og selvtillit. Og det har gjort underverker på kort tid med guten våras.

På dei her 3 ukene, har disputtene mellom dei 2 eldste merkbart minska.. De har ikkje forsvunnet, men at det kan gå fleire dagar mellom kvar krangel har me ikkje opplevd siå de va mye mindre…

 

Treningslokalet te klubben ligge på Hemningstad Kultursenter, og e rett og slett perfekt for både klubben og oss foreldre…

For når poden e levert på trening, kan man trekka seg tebake og nyta ein kopp kaffi i kafeen så ligge vegg i vegg med treningslokalet.

I andre enden, e det ett stort og flott lekerom så Mini’en har lagt sin elsk på.. Dermed slår man fleire fluer i ett smekk.. Han i Midten får gå på karate, Fatter’n slappa litt av og Mini’en utfolda seg i lekerommet.

50 % av flokken blir meir eller mindre utslitt… Mens Fatter’n nyte ein herlige kopp kaffi, lest litt nettaviser og får eit lite friminutt fra ein ellers kaotisk hverdag…

 

20160927_173533

hemmingstad

Flaks i flaksen, så går Kånå på barnadans med Litlajentå på samme tidspunkt. Så denna fantastiske flukten fra ein massebarnsfamilie ellers travle hverdag, e bare min…

Og komme te å bli verna som Norge’s land gullreserver..

Aldri i verden om eg ska la Kånå få øveta denna fristundå, sånn så hu gjorde med fredagane eg kjørte guten på trampett…

Og blei gjennomskua når hu oppdaga at eg tok med meg ei god bok, før eg kjørte han på trampett… Det va siste gangen eg fekk kjøra han, rett og slett….

 

Så har man ein øve ivrig krabat i heimen, kan Karmsund Kyokushin Karateklubb absolutt anbefalast på det sterkaste…

Her trene både guttar og jenter sammen og iblant har man sosiale tilstelningar, for å skapa samhold …

Informasjon om treningstider, finne man på klubbens Facebook sider..

Og under her kan man sjå ein liten filmsnutt om klubben..

Og Hemningstad Kultursenter finne man rett over gaten fra Laastad & Co

//Sponset Innlegg//

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg