Ein perfekt ittemiddag – Ka du trur ?? =D

20160829_195930
Kveldsmat – Kakerester fra helgå…

 

Itte ein travel dag på jobb e det godt å komma heim, og slappa litt av…

Setta seg i sofaen med beinå på puffen, å bare nyta litt harmonisk familieliv…. Flokken leka seg fint på kvar sin kant, eller i sammen… Ingen så flyr i tottane på kvarandre, slåst eller krangla..

Kånå står og kokkelere den flottaste middagen på kjøkkenet, perfekt kledd i ett strøkent antrekk… Mens hu synge på ein eller aen nydelige sang…

Gud…  For ett herligt liv….

 

Sånn kunne ittemiddagen vært… Om det ikkje hadde vært for at Han i Midten fyrte opp Mini’en og Litlajentå inne på rommet våres, og brukte sengå som trampoline… Akkurat i det eg trør inn dørå…

Så det førsta eg måtte gjør, va å skilla galningane inne på rommet…

På kommando fra Kånå så stod og svidde nåke sop i hop på kjøkken… I ei gammal joggebuksa, men forsåvidt småsexy topp… Mens steikjeosen stod rundt hu som ein aura av skogbrann…

 

Eldstemann gjekk å masa om ka tid han sko på kamp… Sjøl om han hadde fått 14 beskjedar om at det va i 6 tiå..

Trioen på rommet va skilt, men for nå og krangla om dei samme lekene … Alle ska alltid ha det den andre har, uansett om de egentlig ikkje har lyst på det…

Og når de enten har nappa det te seg, fått det eller i ett ubevokta øyeblikk sneket det te seg… E det plutselig ikkje så interessant, når den andre finne seg nåke aent…

Då ska de heller ha det…. Gudhjølpe meg…

 

Middagen blir servert og me sette oss rundt bordet, eller ivertfall 1/3 del av oss sitte rundt bordet… Dei resterande 2/3 delane komme som oftast etterhvert…

Og når dei som kom etterhvert begynne å eta, går gjerna dei så satt fra før.. Uten å ha fått landlov…

Dei så nettopp kom blir plutselig mette, meir eller mindre uten å ha rørt maten… Og slår følge med dei så nettopp gjekk…

Igjen sitte eg og Kånå… Håpløst…

 

Plutselig e det full fyr på rommet våras igjen .. Ut å rydda trampolinen … Nok ein gang…

Eg får akkurat laga meg ein kopp kaffi, når Han i Midten trør på foten te Litlajentå.. Ved ett “uhell”…

Eg blir nødt te å forklara at når man gjør nåke ved ett uhell, så stoppe man opp og seie unnskyld… Og springe ikkje så ein flodhest midt i løpetiå, opp på rommet og gjemme seg …

Då blir det ett lite troverdigt “uhell” … Han e til dels enige, men meina an va såvidt borti Litlajentå..

 

Litlajentå, så sjølsagt har øvedramatisert… Kikka på meg når eg komme ner, og seie…

” Du ga an vel klar beskjed nå !!?… Meir kommandere hu, enn spør…

Mens hu har ett flir om kjeften… Det makalause Jack Nicholson fliret… Her har man heilt klart blitt lurt trill rundt igjen… The Queen of Manipulasjon, strikes again…

Den dårlige samvittigheten for han på loftet slår inn… Ufff…

 

Mini’en har imellom tidå bygd togbane… Fra rommet sitt og nesten ut i stuå…

Den formanande talen i forrige uka, om at lekene ska vær på rommet hans e tydligvis glemt…

Jaja… Han e nå ivertfall stille…

 

20160829_201337

 

Eldstemann lura på ka tid han ska på kamp… Får beskjed om å gå å kle seg… Litlajentå klikka når hu forstår at hu ikkje ska få vær med Mammå på kamp…

Han i Midten ete den kalde middagen sin… Mini’en og…

Kånå og Eldstemann går, mens eg leita itte ting å bestikka ei sønderknust Litlajenta…

” Maaaaaammaaaa…. Kauka hu, som om det va siste gangen hu såg na…

 

Igjen e det ett lite øyeblikk av ro… Eg, Litlajentå og Mini’en laga ei tøy ugla av ett sett me fant i skapet…

Han i Midten vil se film… Då ska sjølsagt alle se film…. 3 forskjelige filmar…

Problematikken blir løyst med ein film på I-pad’en, Mini’en ser i stuå.. Mens Han i Midten slår seg te ro på loftet…

Og eg må varma kaffien i microen, for tredje gang…

 

Mens eg sitte i sofaen med ein kaffi så smaka popcorn, har Litlajentå og Mini’en funnet seg restekaka fra bursdagen, te kvelds… Jippi…

Eg har heilt klart hatt eit “hjernen er alene” øyeblikk…

Han i Midten har fortsatt byggingå av togbanen… Han får god hjelp av dei to andre… Så har fortært “kveldsmaten” …

20160829_202932

Tjera vena meg…

 

Ein umiskjennelige snek har parfymert stuå, Mini’en har fullt opp bleiå.. Så eg og han tar oss ein tur på badet, kloakken blir rensa og pyjamasen komme på…

Ett lite tannpuss og litt nattasang, så e nr 1 i seng… Puuh…

Just 2 to go…

Og eg angra så ein småflau hund, så slapp ein gysar midt i sitt eget fjes… På at eg sa te Kånå at bare gå på kamp med Eldstemann du…

Ska ta kvelden her heima eg…

 

Men, sånn uansett… Hadde eg fått valgt mellom det førsta avsnittet, eller resten av den reelle ittemiddagen.. Beskrevet i dei 13 neste avsnittene…

Hadde eg valgt den reelle versjonen anytime  … uten ett snev av tvil…

 

For kim vil vel leva ett kjedeligt A4 liv, uten “Action i Heimen” …  ??

Ikkje hadde det blitt nåke særs spennande Blogg av det heller… Vil eg tru..

 

Og akkurat Facebook sider, Blogger og Instagram kontoer, av det “perfekte” familie livet…

Dei finnes det 100 av på dusinet…

 

Då e det bedre at det e så det e…

Ett fullkomment familie hverdagskaos, satt noenlunde i system… Og levd te det fulle…

Tjooohei… =D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg