Ein Forbløffande kur for Litt Idyll i Bilen..

Arkiv bilde, fra ein tidligare biltur.. =D

Me har vært i selskap hos Mor mi idag.. Hu hadde bursdag her i vekå, så me blei invitert på middag, kaffi og kaker.. Og på ein merkelig måte har selskap begynt å gå seg te for oss.. Det har ikkje vært dei svære bruduljene som det va, for bare ei litå stund..

For all del.. Det e ikkje fritt for spillopper nå heller, men me har som regel kontroll.. Og me har blitt flinkare te å sjå våre egne begrensningar..

Me diskutere ikkje lengre om me snart ska gå heim, når Eldstemann og Mini’en for n’te gang fyke i tottane på kvarandre.. Litlajentå har begynt på ei maseria uten sidestykke og Mini’en nettopp gjekk amok siå han e øvetrøtt, oppjagd og e på toppen av ett suckerkick lika høgt som Mount Everest..

 

Neida.. Då har me ganske sikkert kjørt heim for lenge siå..  Istedet for å prøva å ri stormen av, som me gjorde før..

 

Kjøreturen te selskapet derimot… Der har me fortsatt milavis å gå, før me komme i mål.. Få Flokken i bilen har eg vært innom før, men kunne sikkert skrevet 14 innlegg om det, alikavel.. Det e aldri det samma som e problemet.. Men når me sitte i sjølve bilen, så e det ein del ting som går igjen..

F.eks så e det meir eller mindre komplett umulig å spilla rett sang eller musikk i bilen, som alle i Flokken e fornøyd med..

Litlajentå vil garantert høyra Markus å Martinus, Han i Midten Kygo eller The Weeknd.. Og sjølsagt ska Eldstemann heller høyra Alan Walker.. Mini’en høyre egentlig på alt, men siå han sitte på samme rad som Eldstemann så går det stort sett i det samma som han..

Uansett ka me gjør så blir det ett reinspikka kaos uten like..

 

Prøva uten musikk e ikkje det spor bedre.. Eldstemann sitte gjerna å fyre opp Mini’en, Litlajentå gjør alt hu har i sitt register for å irritera Han i Midten.. Som ignorera na heilt te han ikkje gjør det meir.. Og eksplodere i ett inferno uten like, kaoset e komplett.. Og man sitte te slutt i forsetet og lure på ka i all verden man tenkte på, når man satte alle deia trollene te verden..

Gudhjølpe meg.. Og litt te..

Bilkjøring må vær ein av småbarnsfamilier største Nemesis.. Sjølsagt finnes der manualer, strålande velmeinte tips og alskens hjelpemidler man kan ta i bruk.. Men med 4 steingalne små i bilen, klara man aldri å tilfredstilla 100 % av Flokken.. Det e komplett umulig..

Før me kjørte heim itte selskapet idag..

 

Og av ein eller anna grunn, når eg kobla telefonen opp mot bilstereoen med Bluetooth.. Og satte på Spotify.. Så kom D.D.E med “Rompa mi” øve etaren med ein gang.. Og Kidsa i bilen blei satt heilt ut, og lurte på ka i all verden detta va.. Så durte ut av høytalerane nå..

Eg fikk ikkje skifta med ein gang, siå eg kjørte og Kånå kan jo ikkje med Spotify..

Så når eg endelig fikk kjørt inn i ei buslomma, for å ordna opp i blunderen og skifta musikk.. Blei det full hylekonsert når D.D.E blei bytta ut mot nåke meir Pop liknande greier.. Eg kikka øverraska på Kånå, som kikka lika forbløffa tebake på meg.. Før eg såg ner på mobilen igjen og svitsja kjapt tebake te Namsos 6 store heltar..

 

Som igjen muligens va vår kur te ro i bilen.. Gjerna ikkje ein varig kur.. Men alt som kan gi nåken turar med ro og fred, tas imot med åpne armar..

 

Kidsa satte tydligvis pris på Trøndersk rølperock, og satt og sang med som fullkomne D.D.E fans.. Eg bare glisa te meg sjøl, når eg kikka i sladrespeilet og mot baksetet.. Der Kidsa i full harmoni sang og vugga seg te takten..  Mens Kånå fungerte som forsangar..

Eg fikk litt panikk når det plutselig skifta fra D.D.E te Åsmund Åmli Band..

Men heilt ubegrunna.. Kidsa digga musikk på kav telemarks dialekt (Red. Setesdaldialekt, fra Valle i Aust-Agder og ikkje Telemark… Kilde : Tore Kvinlaug ??) og.. Det va jo mye av samme greia begge bandene holdt på med.. Gla rock sungen på dialekt.. Som gikk rett heim hos Flokken.. Den hellige gral te harmoniske bilturar e muligens funnen..

 

Me har ivertfall 2 band som ska dyrkast inn i ei spillelista på Spotify, lenge før neste biltur med Flokken..

 

Så får heller me voksne kjøpa inn øyreproppar om det sko bli for gale..

Men, eg lyge vel ikkje om eg seie 100% av bilens passasjerar, sang med på E6 når den kom..

Kanskje øyreproppar ikkje trengs.. ??

 

God Lørdags natt ivertfall, Folkens..

=D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg