Ein dorull og to på Anabole Steroider…

20161013_184618

Kånå for ut på vift idag, det va natt åpent på ett kjøpesenter.. Det e jo omtrent så laurdags snop for Kånå..

Så eg blei forlatt i heimen med Flokken..

Eller ivertfall 3 av de… Han i Midten e på ferie hos Farmor og Bessen og kosa seg… De hadde dratt teina og fått ein svær krabbe idag..

Fekk bilde av far min med ein stolt Han i Midten så poserte med krabben på garasje gulvet…

 

Men eg va altså heima aleine med resten av kidsa.. Og når Kånå finne på sånt nåke, uten å ta Litlajentå med seg, då blir det ramaskrik…

Tjera vena meg..

Litlajentå går i fistel og gråten e nesten ikkje te å stogga, der hu ligge fortvila øve poffen og gråte sine bitre krokodille tårer..

 

Så eg foreslår å finna på nåke kjekt, så hu ska bli avleda litt fra detta fortvilande greiene hu har blitt utsatt for…

10 sekund ittepå e det tomt for vann i tårekanalene, og hu lura på ka kjekt me ska finna på.. Akkurat det hadde eg egentlig ikkje tenkt øve, så nå va goe råd dyre, før konserten begynte igjen…

Heldigvis fant eg nåke rakett greier me hadde i skapet. Fra LitenGave.no…

 

Det kan me jo prøva å laga blei me enige om, både eg, Litlajentå og Mini’en…

Han e motsatt forresten..

Har vært sur og rampete med Kånå i heila dag, men når eg kom heim blei han blie så ei sol og sitte så eit gull i armane mine å kosa seg…

Mens Kånå irriterte seg øve koffår han ikkje kunne vær sånn, heima med henna og…

“Jaja, ser du kossen eg har det med Litlajentå når du e vekke…  Sa eg formanande…

“Å kor ofta e du aleina med hu da… Kontra hu kjapt..

 

Hu hadde definitivt ett poeng der, så eg fulgte ikkje opp… Gjorde bare så eg ikkje hadde høyrt det, pleie å funka bra det..

Men når me åpna pakken fant me ut at her måtte me ha tomme dorullar..

Eg minnast at Kånå nevnte hu hadde samla ein hau med sånt nåke, så eg ringte for å høyra.. Men sjølsagt hadde hu nettopp kasta dei…

 

Jaja… Me får vel sjå ka me finne på sa eg, og la på.. Først så leita me litt te men det va hverken tomme dorullar eller tørkerullar å finna i heimen..

Men så seie Litlajentå om me ikkje kunne lura papiret av på nåken av dei fulle dorullane da, og bruka dei… Det stod jo ei kurv full av heile dorullar på badet..

Som sagt så gjort..

Me lurte litt på kossen i all verden me sko overføra teori øve i praksis..

 

Men te slutt kom me på ein super ide sammen… Me tar bare ein dorull, og snurra an inn på ein aen…

Det e jo nødt te funka, sa Litlajentå…

Eg va heilt enige så me sette igang… Mini’en ville og prøva itte eg og Litlajentå hadde skikkelig fått gang på det..

Men då gjekk det rett i dass… Han snurra jo dorullen feil vei, så heila badet blei fullt i papir…

 

Litlajentå tok øve igjen, itte litt febrilsk rydding… Mini’en blei fornærma og gjekk på rommet sitt å furta…

“Åhhh… Dumme dorull, pappa og Tilill… Peip han, mens han trava ut badedørå..

Te slutt hadde me frigjort 3 tomme dorullar, og hadde nok te å produsera 2 raketter…

 

Det følgte med bruksanvisning, men sånt nåke bruka aldri eg å Litlajentå..

“Bruksanvisning e for pyser… Seie Litlajentå..

Og eg minnast den gangen når eg og hu skrudde i sammen nåke Ikea greier… Og eg slengte ifra meg samma lekså.. Men, akkurat som den gangen måtte me krypa te korset nå og ..

Det va visst litt verre enn me hadde trudd… Men itte litt skumlesning, forstod med framgangsmåten og sette igang..

 

Mini’en sin blei først ferdig… Ikkje lenge itte va Litlajentå sin og i boks…

Og de sprang rundt i stuå og kosa seg med kvar sin lekerakett.. E ikkje alltid så mye så ska te, for å gleda dei små…

Og på dass…

 

Der står det igjen 2 svære dorullar, på anabole steroider…

Det der komme jo te å gå rett “heim” hos Kånå, det e ivertfall heilt sikkert…

=D

 

20161013_184454

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg