Eg, Svigerfar og dei Blå boksane….

descubre-la-cala-mesquida
Cala Mesquida, Mallorca… Og Blå San Miguel bokser… =D

 

Då va ei bursdagsbonaza helg over, og eg å Kånå har inntatt vertikal hvileposisjon på sofaen.. Meir eller mindre utmattet..

Selskap her heima på fredag og lørdag.. Så i selskap sjå søster te Kånå idag..

Men nå e me heldigvis over den versta bursdagskneikå for i år..

 

Eg la forresten fram ett forslag for Kånå her før helgå, om ikkje me bare sko kjøra ett selskap for heile sulamitten på ein gang…

Ett heidundrande selskap kor me feirte heile gjengen…

Ein dag med totalt kaos, men så hadde me vært ferdig me det… Men hu va ikkje heilt enige… For all del, hu tente på ideen hu og, men va usikker på om Flokken ville akseptera å dela dag med dei andre…

Og eg såg jo den… Og sånn bloggmessigt ville det ikkje vært så smart heller.. Bursdager e jo som ei snopeskål og, for inspirasjonen…

 

Idag f.eks itte tidenes sløvedag i sofaen, før me kjørte i selskap.. Blei det mye lått og løye med bordet….

Eg passa på å ha minst ein mann imellom meg å Tantå te Kånå, itte eg posta ett “flott” bilde av na her tidligare… Kor hu har lovt meg hevn når eg minst venta det…

Om eg syns iltre Kåner va skummelt, sko eg bare vita at småsinte Tanter va barnamat i forhold… Så då e det best å ta sine forhåndsregler.. Sjøl om eg trur hu syns det e litt stas og… ;D

 

Svigerfar va i storslag og drog sjølsagt ein historie om når me va på Mallorca sammen, og eg gjekk på ein liten “spansk” smell…

Eg hadde forsåvidt lasta ner ett sånt spansk kurs på ei usb-brikka, så eg høyrte på i lastebilen før me sko reisa… Men hadde forsåvidt ikkje følgt så godt med…

Egentlig litt vanskelig å få te i ein distribusjons bil og, kor man hoppe inn og ut av bilen heile dagen…

Men litt hadde eg fått med meg..

 

Så mens Kånå og Svigermor for ut på ett shopping maraton, booka eg og svigerfar ett bord på ein pub…

Detta va før me fekk småfolk sammen, eg og Kånå…

Svigerfar hadde jo fått med seg min iver itte å snakka spansk, men va vel ikkje imponert øve mitt repertoar… Så han anbefalte å ikkje gjør så mye ut av det…

Sjølsagt høyrte eg på ka han sa… Så når servitøren kom bestillte eg 2 store øl…

“Dos grande cervezas, por favour… Sa eg, sjølsikkert på klingande spansk…

“Ah… si, si senor… Svara karen, og snudde tvert om…

Men, når han kom tebake med ølå, sette han igang med ein tirade på spansk te meg…

 

Tjera vena meg…

 

Eg satt jo der så ein tosk, og forstod ikkje ett kvekk… Mens Svigerfar humra og lo, så bordet rista…

Servitøren hadde visst spurt kor i Spania eg va fra, for han kjente ikkje heilt igjen dialekten…

” Øhhh… English please.. Va det einaste eg fekk stottra fram…

Så lærte eg meg ei leksa den gangen og… Mens Svigerfar elska å dra den historien fram, såframt han får ein sjangs…

 

Men for all del… Det går jo te fordel meg og, av og te… For på samme turen fekk eg og Svigerfar for oss, at me sko prøva så mange øltypar me kunne…

Så den eine dagen, kor Svigers hadde vært litt før oss ner på strandå…

Og me kom tuslande i mot de nere på strandå, så holde an opp ein blå boks…

” Dei her har me ikkje prøvd Frode… Seie an te meg..

” Kjøpte ein sixpack te oss eg… Blå San Miguel… Fortsatte han…

 

Eg såg ikkje at det stod San Miguel på de, for den sidå han holdt mot meg… Den lyste det bare to tall opp… Nesten øve heile boksen …

0,0 % ….. Stod det…

Svigerfar hadde kjøpt ein sixpack med alkoholfri øl te oss….

Legendarisk vettu…

Eg sko hatt vet nok te å tatt bilde av ansiktet hans, når det gjekk opp for han og… Ubetaleligt…. Men de va goe dei blå boksane og… Me måtte jo drikka de opp…

Så eg pleie å svara med den… Når han drar den med spansken på meg… Eg e ikkje vanskelige eg… ;D .. Me har jo ikkje meir løye, enn me laga sjøl…

 

Jaja… Nå kjenne eg det får bli nok for ikveld… Loppekassen kaller, augalokkå e tunge og kropp og sjel utslitt…

Så god natt, Folkens… ;D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg