Eg, Mini’en og Ambolten …

Foto : Tommy Ellingsen

 

Me hadde to billetter liggende te Kongeparken som eg hadde fått av søster mi. De gikk ut i Oktober, så denna helgå passa det endelig å bruka de.

Me har vært i Kongeparken flere ganger tidligere. Og Mini’en har endt opp birsur kvar gang, fordi han har vært for liten te å ta mange attraksjoner.

Men, idag va han stor nok …

 

Te hans store glede og Fatter’n sin store fortvilelse.

 

Spesielt når han fant Ambolten.

Ein karusell merka som kun for de tøffeste. Midt i blinken for Mini. Langt forbi komfortsonen, for Fatter’n …

Me skulle egentlig ta den berg og dalbanen på toppen.

Men, køen va lang og klokkå gikk fort. Mini’en ombestemte seg og ville heller ned te båtene som hoppa ut på vannet.

Der va han egentlig for liten, men han lurte seg oppi før me fikk sukk for oss, litt tidligere. Og hoppa som ein gud ut i vannet. Det gikk jo bra.

 

For den guten mangla alt som hette konsekvens tenkning, karusell redsel og slikt som Fatter’n liksom slite med.

 

På vei ned fra toppen gikk me forbi Ambolten. Den stod i ro. Mini’en kauka ut at den ville han ta.

Alle advarsler om at denna va for de tøffeste av de tøffe, dei leste eg ittepå.

Når eg nærmast sjangla rundt som ein godt full sjømann, som nettopp hadde fått landlov, og hadde brukt den godt.

Årsaken te at eg ikkje fikk lest, gikk på ein smell og havna oppi Ambolten sammen med Mini.

Det va fordi me bare løp rett inn.

Det va null kø og ledige seter.

 

Koffår det va ledige seter, det fant eg for så vidt ut, når eg hang opp ned i ein sving. Hjarta va på god vei opp og ut av halsen, og g-kreftene nærmast reiv Fatter’n i fillebiter.

Mens Mini’en ulte av pur glede og hysterisk eufori, øve å endelig vær stor nok te å ta spinnville karuseller.

Det va mildt sagt to ytterpunkter som satt ved siden av kvarandre, mens Ambolten meir eller mindre gikk amok …

 

Herreguuud …

 

Men … Når sant skal sies. Så va det jaggu meg fryktelig gøy også …

Når frykten igjen hadde forlatt Fatter’n sitt legemet, beinå begynte å virka igjen og synet slutta å vær tåkelagd …

Ja, då tok me den fanken meg ein gang te …

 

Av og te … Så e eg rett og slett ikkje heilt vel bevart …

 

🙈🤣🤣🤣👍

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg