Då får Vendela væra Vendela…

Ein stemningsfull søndagsmåren…

Det e søndagsmorgen.. Eg trur ikkje eg har sovet så godt på lenge, som eg gjorde inatt.. Alt oppstyret igår tok heilt knekken på meg, så eg va ikkje seine før eg landa i loppekasså igår.. Flokken hadde forsåvidt vært gilde mot Kånå, som hadde vært aleina med de siden eg gikk i halv elleve tiå, igår morges.. Og hadde for det mesta leka seg ute..

Kånå hadde gått amok inne på soverommet våras.. Det e nesten litt fortærande og, for hu finne nye prosjekt øve alt for tiå..

Nå va det kommen te våras rom.. Forrige uka og helg, så va det gangen.. Det e alltid nåke som må gjerast.. Eg har jo ennå ikkje fått tid te å henga opp hylla i gangen, som eg sko gjort denna ukå.. Før hu nå har lagt ett speil, nåke knottagreier og nåken bilder inne på rommet våras, te denna berømta listå.. Ei lista som aldri blir tom.. Nett som skittentøyskorgå hos ein massebarnsfamilie..

 

” Det e det nærmaste man komme ein evighetsmaskin, trur eg.. Ei skittentøyskorg hos ein familie med litt øve gjennomsnittet med barn..

 

Eg trur eg va litt “høge” når eg kom heim igår, itte ein heseblesande dag på bLEST.. Det va litt surrealistisk å sitta inne på “Green Room” med så mange anerkjente forfattere og kjendiser.. Og mildt sagt ein liten opplevelse å møta sjølvaste Hans Olav Lahlum, som på sedvanlig vis signerte bokå si med kulepenner i forskjellige farger..

Ein liten personlig hilsen fikk eg og, når han ønska meg ein god blogghøst.. Galnaste vett du..

Ikkje minst fikk eg ett lite glimt av sjølvaste Vendela Kirsebom og, der hu hasta avgårde.. Eg som hadde håpa på ein liten prat, gjekk forsåvidt glipp av det.. For eg va opptatt med Bror min og Kånå hans, som hadde Ulrik med seg.. Sønnen deiras.. Ein skikkelig skoyar som kosa seg glugg ihjel på bLEST Show med ein Onkel i storslag..

 

” Då får Vendela væra Vendela.. Det blir litt som når eg tapte slaget mot Mr Steinfeld, Vendela tapte mot Ulrik..

 

Ellers, så stakk me ein liten tur på Obs og handla igår, i ett ubetenksomt øyeblikk.. Eg vett ikkje heilt ka eg tenkte på, når Kånå spurte kor me sko handla.. Og eg svara at kunne me ikkje bare kjøra innom Obs’en da.. ?? .. Tjera vena meg.. Sjøl om me kun hadde med oss Mini’en og Litlajentå, så burde eg jo visst bedre..

Handletur med Kidsa blir aldri ein rolig opplevelse.. Spesielt ikkje inne på Obs, som har alt for mye fristelser for små barneauger..

Eg, som forsåvidt skyr handling som pesten, og heller glatt tar ansvaret for 4 galne ungar i heimen, enn å handla på dagligvarebutikk.. Og det tok ikkje langa tiå før handleturen utvikla seg te ett realt “Nei” maraton, fra oss foreldre.. Mini’en ville jo ha alt som frista der inne, og va det nåke han ikkje fikk med seg.. Så va det ei medsammensvoren som kjapt kviskra guten i øyra..

 

” Hu e ei utspekulert litå tutta, Litlajentå våras.. Det e det ihvertfall liten tvil om..

 

Sjølsagt, så ville Mini’en ut av handlekorgå når me kom te lekeavdelingen.. Den som eg hadde glemt at eg hadde tenkt å kjøra utenom, og heller snika meg forbi heilt inne med veggen, langs klær og skoavdelingen.. Kor det igjen blei ett ny liten kakafoni av “Nei” utbrudd fra oss foreldre.. Typiskt..

Hadde eg hatt vett i hovudet så hadde heller kjørt på Kiwi, som kun har det man absolutt trenge.. Og minimalt med fristelser for dei små..

Men, eg va ihvertfall ikkje aleina, eg hadde jo Kånå med.. Så litt styr hadde me jo.. Eg huska med skrekk og gru den gangen hu hadde skrevet ei handlelista fra helsikke, og sendte meg opp her.. Når hu hadde vrikka foten og ikkje kunne gå.. Og eg vingla svimmel rundt i jungelen av matvarer, shampoo og truseinnlegg, med ei utspekulert handlelista..

Ei handlelista som Kånå hadde forfatta i hytt og pine, istedet for godt planlagt som hu pleie, vil eg tru.. Ikkje ein ting stod i rekkefølge, så eg jogga jo i sikk sakk der inne..

 

” Eg trur Kånå godta seg skikkelig, den gangen.. Når hu sendte meg på safari i matvarejungelen, med ett “kart” skreven i rein og skjer fantaskap modus..

 

Jaja.. Eg øvelevde den gangen og.. Akkurat som me kom oss gjennom handleturen igår og.. Tross ein skingrande Mini’en i sin beste trassalder, og ei utspekulert tutta som kviskra manipulerande plott, inn i øyra te sin lillebror..

Men… Idag så e planen å slappa skikkelig av.. Virkelig nyta litt livet, uten at det står så mye på tapetet..

Jojo.. Man kan ihvertfall håpa at lykken står meg bi.. Alt e relativt når Kånå har fått nok skjønnhetssøvn, og trør ut av “kistå” si.. Og ganske så sikkert finne aktiviteter her i heimen te meg, som eg må gjera..

Som støvsuge den siste lille bit av energi uta av meg, som ei demonisk Vampyrinne, sammen med vampyr kidsa sine..

 

Men, men.. Det e nå litt skoi og.. Når det e full action i heimen..

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg