Amerikanske Pannekaker og det å Sovne på Sofaen …

 

Det ble sen frokost her i heimen idag. Kånå har jobbhelg. Så eg og Mini slumra alt for lenge i sengå, før me stod opp.

Det e jaggu meg snodige greier. For når eg står opp i null seks null null tiden, som eg pleier.

Då e legemet til Fatter’n klar som et egg til dagens strabaser på jobb. Men, ligge eg i sengå å slumra som idag. Til klokkå e langt over ni.

Då må både armer, bein og spesielt rygg mørnes i en ti minutters tid, før eg komme meg ut av sengå.

Å spretta ut av loppekasså som ein ungkar, det e definitivt utelukka i slike tilfeller.

 

På den andra sidå, så kan det jo godt vær det e slik i ukedagene også. Eg kjenne gjerna bare ikkje etter, der eg hasta ut på badet som en tyv i nattå.

For å ikkje vekka Kånå.

Og for å komme i gang med ein ny dag, som tørner i mot deg som et løpsk godstog i feil spor. Som regel, så pense ein kopp kaffe på jobb toget inn på rett spor, igjen.

Kaffe e viktig.

Det e nærmast som livets vann for ein sliten, småtrøtt men stort sett våken yrkessjåfør.

 

Eg glemte kaffekoppen når eg kom heim fra jobb igår, og slokna som et slakt på sofaen.

Slikt gjør man sjelden ustraffet her i heimen.

Enten, så blir man raskt vekka ut av uføret av ei ilter, småsint men stort sett snill Kåna.

 

Eller, så kan man raskt bli utsatt for en av Småfolkets små rampestreker i hverdagen.

 

 

Igår va det Mini’en som gikk amok med ansiktsmalingen sin, og lot kreativiteten gå utover Fatter’n, som snorka verre enn et sagbruk.

Ein blå tiger va det han forsøkte å få frem.

Eg vett ikkje. Eg synast muligens det ligna meir på et blått dovendyr som nettopp hadde vakna.

Jaja, flott va et jo uansett. Man kan jo ikkje sei nåke anna, når Småfolket lar kreativiteten løpe løpsk.

 

Men, nå må det stekes Amerikanske Pannekaker her.

Småfolket vil ha mat …

 

Ha ein strålande lørdag, Folkens …

 

😃😃😃👍

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg