Sjøl fiska Kveldsmat …

 

Mini’en har kjøpt seg ny fiskestang for sumarpengene sine, men det har vært lite tid te å testa den ut. Så idag, då va det ingen bønn. Eg gikk sjølsagt på ein kjempesmell, og sa igår at idag skulle me fiska.

Sjølsagt har då Mini’en nærmast gått på repeat, heile dagen, selv om eg sa me sko gjør det ikveld.

 

– Ska me fiska nå ? …

– E du snart klar, Pappa ?

– Eg legge fiskestangå mi i varebilen eg, Pappa.

– E det kveld nå ?

 

Eg lære aldri det der, trur eg, det med å ikkje sei nåke, før me ska gjør det …

Men, han e jo herlige og, egentlig. Der han ikkje kan få komma seg avgårde fort nok, slik at me kan kosa oss på fisketur.

Og, som alltid, når den guten prøve fiskelykken, bite fisken nærmast før sluken har truffet vannflaten …

 

 

Augene strålte av stolthet, kjeften gikk i hundreførti og fisken fløy øve kaikanten som om det va flyvefisk me fanga …

 

– Oi Pappa, den va svææær …

– Den ska eg ha te kveldsmat, Pappa …

– Det e sikkert litt te deg og …

– Trur du mamma blir overraska nå …

 

Akkurat det sista der, det trur eg neppe hu blir, for den guten komme aldri heim uten fisk …

Og som sagt så gjort.

Når me kom heim sprang han lukst te hu mor, drog opp ein saftige makrell og skvetta øve heila det nyvaska kjøkkengulvet …

Typisk …

 

 

Men, Fatter’n fileterte makrellen, fyrte igang grillen og Mini’en fikk ønsket sitt oppfylt …

Blodfersk og nygrilla makrell te kvelds …

Heilt fantastisk …

 

Ellers, så blei det for så vidt stille idag … Men, eg laga eggerøra te frokost, så fant eg ut at bilen skulle vaskast, endte opp med å polera den også, før eg vaska alle gulvene i hoved etasjen.

Kånå hadde rydda, støvsugd og tatt loftet, resten va mitt oppdrag, sa hu … Enkelt og greit …

😀

 

Goe søndags kvelden, Folkens …

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg