Zombier, Football Manager 2018 og Kåner..

Det stundar mot vinter og bakgården våras e nåke mindre innbydande, enn i  sumar.. Jaja, sumar og sumar.. Det va vel bare ca 1 uka te sammens med nåkenlunde fint vær, kor man faktisk kunne nyte litt varme, denna sumaren.. Men, men.. Været e det lite man får gjort nåke med, og nå nærma det seg muligens ein slags vinter..

For me e jo ikkje akkurat  velsigna med så mye flott vintervær heller, her på det gode vestland..

Det e litt det samma som med sumaren, me får gjerna ei uka te sammens, med littegrann snø som kidsa kan kosa seg med.. Men, det e heilt greit det.. Ein vinter kor kjettingane fortsatt får ligga å rusta i verktøyskapet på lastebilen, uten å bli tatt i bruk.. Det må vær ein vellykka vinter, hverken meir eller mindre.. Sett fra mitt ståsted..

 

” Mulig Flokken ikkje e heilt på bølgelengda der, men me kan jo låna hyttå te søster mi i vinter.. Det pleie jo å bli vellykka..

 

Men.. Sånn uansett, så sitte eg på min sedvanlige plass i sofaen med ein god kopp varm kaffi, laptopen i fanget og ein heim som ose av ro og fred.. Eldstemann sitte på rommet sitt og spille ett online spill med kompisar, Litlajentå kosa seg på rommet sitt og Han i Midten og Mini’en leke at Zombier har invandert heimen vår..

De ligge unna sengå te Mini’en og gjemme seg med lyset skrudd av, ei lommalykt te lys og skremme livskiten av kvarandre, med skrekkinngytande fantasihistoriar..

Eg burde gjerna stoppa de, når eg stille som muså lukka dørå forsiktig på gløtt.. Og høyrte Han i Midten kviskra ein advarsel te Mini’en.. – Hysj, Maxi.. Nå komme Zombie’ene inn dørå.. Kor Mini’en mildt skrekkslagen svara.. – Ånei, eg vil ikkje at han ska spisa hjernen min.. 

 

” Hjølpe meg vettu, eg lukka dørå forsiktig men klarte ikkje la vær å laga litt Zombie lydar, før den traff dørkarmen..

 

Ikkje det at eg heilt vett kossen de høyrast ut, men eg og Kånå såg ein film med Brad Pitt, som hette World War Z, for ei god stund siå.. Ein film kor me begge nærmast satt med nervane i heilspenn, og va totalt utmatta ittepå.. Skrekk og Zombiefilmar e heilt klart ikkje nåke for oss.. Ihvertfall ikkje sånne nymotens filmar.. Eg trur me sjekka dørå våras 3-4 ekstra ganger før me la oss, den kvelden..

 

Men, eg laga litt klikkelydar med tungå som den eine Zombien i filmen liksom gjorde, og det kom ett skikkelig gisp fra unna sengå.. Før eg rusla fornøyd opp trappå og satte meg godt te rette.. Nå e det heilt klart stille ei god stund te der nere, tenkte eg for meg sjøl.. Kånå hadde kjørt ned te byen for å ha litt egenpleie, hu hadde ett gavekort på sånn hudstudio hu måtte bruka..

Det va rett før det gikk ut på dato.. Sånn e det når man leve i ein spinnvill massebarnsfamilie.. Egentid e ikkje lett å oppdriva..

Så eg har heila stuå for meg sjøl her eg sitte og lar fingrane fått fritt spillerom, på tastaturet.. Det va litt godt å komma igang igjen igår, sånn bloggmessig sett.. For eg kosa meg jo litt og når tankane tar turen fra hjernebarken, og ut te fingertuppane.. Spesielt når varmepumpå putra og går opp unna taket, kaffiluktå sprer seg om i rommet og det e så stille at man kunne hørt ei knappanål treffa gulvet..

 

” Ingenting e som litt harmonisk fred og ro i heimen, denna magiske litla stundå vil før eller seinare bli avbrutt.. Sannsynligvis før istedet for seinare, vil eg tru..

 

Så, siå Kånå e ute av huset har eg lurt meg te å lasta ner Football Manager 2018, Kånå sin største skrekk.. Hu vett at når eg sette igang med det, så kan det fort bli ein mann som sitte i sin egen verden i sofaen.. Ein mann som e heilt oppslukt i imaginære fotballkamper, taktikk og spillerkjøp..

Ein mann som nærmast mista all kontakt med omverdenen, fordi han e opptatt med å kvalifisera seg for Champions League, eller nåke lignande..

Kanskje e det bare ein Ligacup kamp som holde på å gå lukst i dass, mens Kånå febrilsk forsøke å få kontakt.. Tjera vena meg, e det så vanskelig å forstå at det viktig med litt ro og fred, når man midt i kampens hete blir tvinga te å legga om taktikken.. Eller gjør ett livsviktig bytte som gjerna kan snu kampbilde.. Kåner og Football Manager e ihvertfall ingen god match..

 

” Football Manager, ei ilter småhissig men stort sett snill Kåna og ein massebarnsfamilie, det e så langt ifra ein god match som man kan komma trur eg.. Mildt sagt..

 

Eg har jo utallige ganger forsøkt å forklara Kånå ka detta her spillet går ut på, men meir eller mindre te ingen nytte.. Hu klara ikkje å sjå kossen ett dataspill kan gjør nåken så oppslukt, at man mista all formeining om tid og sted.. Eg trur ikkje man kan forstå koffår ett spill har ein sånn innvirkning, om man ikkje e lidenskaplig interessert i fotball..

For min del, Engelsk Premier League og Liverpool..

For detta spillet har itte mangfoldige år blitt så realistisk, at man nesten sitte med følelsen av å vær ein ekta manager, for fotball laget sitt.. Ein gang, så va det ett lite oppslag i Haugesunds Avis, kor Politiet va blitt tipsa om at nåken muligens blei mishandla, i ein leilighet.. For det hadde blitt høyrt mye skrik og skrål fra ett åpent vindu.. Men når Politiet møtte opp og ringte på..

Så va det ein nåke fortumla og flau fyr som åpna, og forklarte at neida.. Her va ingen blitt mishandla, han hadde bare tapt Champions League finalen, på Football Manager spillet.. Og hadde kanskje tatt bittelitt av i sine misytringar, øve resultatet..

 

” Det va ikkje meg altså, men eg kan lett forstå fyren.. Skjønt så fanatisk e eg ikkje at det blir skrik og skrål om eg tape, eller vinne..

 

 

Men.. Sånn uansett, så har Kånå kommen heim og tatt med seg dei 2 minste te søster si.. Eg har ittemiddagen for meg sjøl, Football Manager 2018 e lasta ner og installert..

Så, eg trur detta får bli ett lite takk for nå, før eg trør inn i rollen te Jurgen Klopp, og gjør et realt forsøk på å vinna ligaen..

Det kan godt vær det blir både Bodå og andre avstraffelser idag, når Kånå komme heim te ett hus som ser akkurat ut som det hu forlot.. Eg sa eg muligens kom te å rydda litt, men det e godt mulig eg overdreiv den påstanden litt.. Me får se kossen det går..

Listå øve gjøremål ligge nå her, men når man får litt sånn egentid man ikkje akkurat forventa..

 

Så e det best å utnytta den te det fulla, vil eg tru.. Det kan bli lenge te neste gang..

=D

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg