Winter is coming – Vintersko te Flokken..

euroskoaksdal

//SPONSET INNLEGG//

Det går mot vintertid og Flokken trengte vintersko, te detta halvåret med totalt uberegneligt vær. For her på Vestlandet e det ikkje umuligt at man kan oppleva alle 4 årstider, på ein og samme dag.. Det e vel heller ett unntak om det ikkje skjer, meir enn når det skjer..

Desto viktigare e det for dei små føttene å skikkelig skotøy på seg..

Og i den forbindelse hadde eg avtalt ett møte med Siri på Eurosko Aksdal, om videre samarbeid med Bloggen.. Denna gangen hadde eg forberedt meg ein smule bedre, så eg ikkje havna i sakså igjen itte å ha endt opp med ett oppdrag for “Strikkehjørna” sist..

For all del, eg må faktisk innrømma at akkurat det oppdraget egentlig blei ufattelegen kjekt å skriva.. Så fortvil ikkje alle dåkke strikkeinteresserte, plutselig komme det ein godbit te fra det hjørna.. Kanskje blir eg nødt te å ta utfordringane så kom i kommentar feltet, og gjør ett realt strikketøy forsøk eg og.. Kim vett..

Responsen på det innlegget va iverfall heilt fantastisk..

 

Men eg va litt i forkant denna gangen, og hadde ymta frampå ganske tidlig om ikkje neste oppdrag gjerna burde vær litt fremming av vintersko te barn.. Siden det på ein måte e ganske aktuelt, nå seinhøstest.. Før Siri overrumpla meg, og sendte meg på oppdrag ut i ukjent farvann igjen..

Så ein fredags ittemiddag sette me oss i bilen, for å se om me ikkje kunna finna ett par vintersko te dei 2 minste.. Dei 2 eldste hadde allerede Kånå fiksa vintersko te, så det va småttassane sin tur nå..

Me parkerte utenfor og rusla inn dørene på Aksdal Senter, ett senter så e ganske så mye mindre enn Haugalandets andre kjøpesenter, men alikavel e såpassa komplementert at det meir eller mindre dekke dei fleste behov meir enn godt nok..

Så me tenkte at her inne bør det jo gå som ein lek å ha kontroll på Flokken, mens me kikka på vintersko på Eurosko Aksdal..

 

eurosko02

 

Ein kjempefin skobutikk med ett godt utvalg te forsåvidt heile familien. Og det begynte rett og slett ganske så bra, me hadde ikkje bestemt oss for nåke spesielle sko. Men me har i alle år vingla litt imellom Ecco eller Viking sine vintersko, når me har handla te Flokken.

Ett år prøvde me ett billigt alternativ, siå økonomien forsåvidt krevde det.. Men det e me vintersko som med det mesta, man får stort sett det man betale for.. Og sånn e det med vintersko te barn og..

Hu i butikken fant fram litt forskjellige modeller så me prøvde, men te slutt endte me opp med Xpidition i lilla te Litlajentå og Track Uno te Mini’en.. Begge produsert av Ecco..

 

eurosko-barnesko

 

Litlajentå va meir eller mindre i skyene øve dei her nye flotte vinterstøvlettene, Mini’en kunne ikkje brydd seg mindre.. Han hadde sikkert vært fornøyd med ka så helst, så lenge de hadde guttafarger..

Men for oss foreldre e det viktigt at det e kvalitet, akkurat når gjelder vintersko te ungane.. Og det har me erfart at man får, om man enten velge Ecco eller Viking sine vinterstøvletter..

Me har jo tross alt 11 års erfaring med å handla vintersko te Flokken, og har vel funnet ut at dei ekstra kronene man legge i det.. Dei har forsåvidt vært verdt det.. Man vil jo at Kidsa ska holda seg varme og tørre på beinå, gjennom vinteren..

 

Selgerinnen anbefalte oss sjølsagt å impregnera støvlettene før første gangs bruk, så me fikk med oss ei sprayflaska med impregnering og.. Det e viktigt for at støvlettene ska holda tett.. Til og med eg har fått det med meg..

Men de ska ikkje bare holda Litlajentå og Mini’en tørre og varme på beinå, gjennom vinteren.. De ska jaggu meg tåla godt med andre ytre påkjenningar og der har me erfart at Ecco og Viking sine vintersko, levere varene så det holde..

Så søndagen itte me hadde funnet oss vintersko, kjørte me ein tur te Djupadalen for å lufta Flokken, testa dei nye vinterstøvlettene og ta litt bilder te detta innlegget..

Og bare på denna eine søndagsturen fekk jaggu meg støvlettene kjørt seg, for de klatra i trær, sprang rundt i skogen og tråkka litt i vannkanten.. Og sånn e det jo nærmast kvar dag i barnehagen, ivertfall i vår barnehage kor de mye ute og utfolde seg i løpet av dagen..

 

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-081

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-062

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-020

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-184

 

Det va ikkje vanskelig å se at Litlajentå rett og slett va rimelig fornøyd med sitt nye skotøy, og eg trur ikkje Mini’en va så reint lite stolt av dei her vinterstøvlettene i guttafarge heller.. Der han spratt rundt så ei fjellgeit rundtomkringfallera i skogen, nere i bekken og oppå gamle trestubbar..

 

eurosko06

 

At de holdt tett fekk me forsåvidt også testa, for når Mini’en tråkla seg rundt i det nærmast knusktørra bekkefaret.. Klarte han sjølsagt å plumpa ner i den einaste dammen, der det gjekk an å plumpa ner i..

Egentlig ikkje akkurat nåke me blei så skrekkelig øverraska av, for at det va han så klarte å få te.. Det ligge liksom litt i blodet hans det, å utforska litt sånn plumping i vann osv..

Sånn sett e jo gutalarven heilt perfekt te å bruka som testperson, på forsåvidt alt så har med barn, klær og sko å gjør.. For e det nåken så virkelig får testa ut sko, klær og smått utslitte foreldre, te dei ytterste grenser.. Så e det den guten der..

 

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-201

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-202

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-204

 

Mens Litlajentå heilt klart e nåke meir forsiktige, der hu tusla stolt rundt i sine nye lilla vinterstøvletter.. Og va heller meir småredd for å få skitt på de, enn hu testa de ut.. Men itte ei litå stund så gjekk det litt i glemmebokå, og klarte å kosa seg litt hu og.. Mens hu sette støvlettene på litt diverse utfordringar..

 

euroskoaksdal08

 

Men det e vel ikkje å ta for lite i, hvis me seie hu stort sett hadde ett lite øya med kor hu tråkka henne.. Så ikkje dei flotte lilla vinterstøvlettene med glitter på, ikkje sko bli griset te..

For der Mini’en i frydefull iver hoppa i kvar ein pytt han såg, gjekk Litlajentå varsomt rundt mens hu kikka forsiktigt omkring seg..

 

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-109

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-019

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-184

2016-10-22-djupadalen-oktober-2016-218

 

Og når me kom heim itte ein meir eller mindre vellykka ekspedisjon i Djupadalen, va det med tørre og varme barna føtter tross plumping å hopping i bekkefar og pyttar..

Så me vil absolutt anbefala Ecco sine Xpidition og Track Uno te alle andre foreldre der ute, så ska handla inn vintersko te sine håpefulle.. Og koffår ikkje ta turen te Aksdal Senter og kjøp de der, i deiras flotte butikk med godt utvalg, utroligt hyggelige personell med strålande erfaring og kompetanse på området..

 

Og i den forbindelse har eg fått gleden av å kunna tilby, te alle bloggens leserar 15% avslag på alle vintersko te barn fram til og med lørdag.. Alt dåkke trenge gjør e å oppgi kodeordet “Boden”når dåkke komme i butikken..

Så vil Siri og hennas medhjelperar vær behjelpelige med å finna det skotøyet, dåkke kunne tenka dåkke..

 

Og det stoppa ikkje der..

 

For alle så kommentere her på Bloggen, eller på Facebook sidå til Jeg Gikk Bare i Boden en Tur.. Og gjerna like Eurosko Aksdal si Facebook sida, e med på trekning av ett gavekort pålydande kr 500,-

Vinnaren trekke me ut i løpet av Lørdag formiddag, og blir annonsert her på bloggen og Facebook sidå.. Og ka dåkke kommentere, det e akkurat det samma, alle så kommentere e med i trekningen…

 

Detta blir jo bare kanon …  =D

 

Eg syns det e så kjekt, når eg kan få lov te å gi litt tebake te dåkke leserar.. Det e liksom litt av greiå med dei samarbeidspartnerene eg har det, at me akkurat kan gi litt tebake, te dåkke leserer..

Så sleng dåkke rundt og bli med folkens..

=D

 

//SPONSET INNLEGG//

11 kommentarer
    1. Har 4 ungar eg o og ler meg skakk av alle innleggå dine???? Gavekort på sko hadde passa perfekt, det e alltid minst ein av ungane så trenge nye sko????

    2. Koser meg veldig med bloggskrivingen din. Varmt, humoristisk og en kjærlig tone til de alle. Jeg synes dere er flinke du og kona , fire unger er godt jobbet sier nå jeg.
      Synes småen er så lik Emil i Lønneberget.
      Ett gavekort vil jeg evt gi til noen venner med stram økonomi.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg