Vasketorsdag på ein Onsdag !?! …

 

Eg måtte spør meg sjøl ikveld, når eg kom heim fra et møte, om det vitterlegen meg ikkje va onsdag idag …

For Kånå som lå i full strekk på sofaen når eg gikk, itte å ha servert oss ein nydelig laksemiddag.

Hu va i full sving med torsdagsvasken. På ein onsdag. Det skar seg nesten komplett oppe i hjernebarken. Detta blei feil. Man kan bare ikkje gjør sånn.

Ka i fanken ska eg gjør imårå nå da? …

Eg som har gått fra å vær ein mann med kronisk forbedrings potensiale, til kun moderat kronisk forbedrings potensiale.

Og liksom har fått inn i ryggmargen at torsdag e vaskedag. Eg har nå ingenting å vaska imårå.

Eg blei nesten litt irriterte, heilt te Kånå kom svinsande rundt hjørna og sa hu hadde spart stuå og soverommet te meg …

Jippi …

Og eg som hadde store planer om å spretta den forsinka bursdagspresangen, fra Kånå ikveld … Og vaska imårå …

 

Jaja … Eg spant øve gulvene i ein fart, så moppen nærmast lukta svidd.

Og nå sitte eg i sofaen å har jaggu meg litt tid te presangen, allikavel …

 

 

Juhuu … Min store helt e tebake … Sjølvaste Bjørn Beltø …

Han som Tom Egeland egentlig sa han va ferdig med … Men, nå e han tebake allikavel …

Det e rein og skjær hverdagslykke det … Bjørn Beltø vett du, det e ein snodig fyr det …

 

Goe kvelden, Folkens …

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg