Ny vaskemaskin – Lett å bli lurt…


(E vel omtrent sånn det ser ut, når Kånene e på vaskerommet ??)


 

Me sko ha oss ny vaskemaskin, den me hadde sang på sista verset.. Men trofast i 10-11 år hadde an vore…

An puttla å gjekk ennå, men stakkaren hadde begynt å gi ifrå seg lydar, se rett og slett ikkje kan tolkast se aent enn at nå seie eg snart takk og farvel, itte lang og tro tjeneste …

Ikkje det at eg har snakka så møkje me an, men Kånå kan detta…

 

Kånå hadde til og med funne ein ny maskin på ett av våre flotte elektromarked her i byen, ein se va på tilbud, til og med. Så me for nå bort for å kikka på detta vidunderet..

Og her må eg bare få sei at eg blei meir enn øve gjønåsnittet øvgidde…

 

De seie at bruktbilselgerar e dei mest uærlige, useriøse og lurne selgerane se finns, men gudhjølpe meg….

Eg e nå ikkje heilt sikker eg altså..

Me gjekk bort te vaskemaskin avdelingen og prøvde å finna detta vidunderet se Kånå hadde bestemt seg for. Ei hyggelige dama kom bort og spurte om me trengte hjelp, og det gjorde me jo… Må jo vita litt om maskinen, før me bestemme oss…

 

Og akkurat i denna fasen av salget meina eg at bruktbilselgerar går hvitevareselgerar ein høy gang. For går du inn ein bruktbil butikk og finne ein dugelige bruktbil, se du kunne tenkt deg. Så e selgaren såpass “ærlige” at han stort sett bare har goe ting å sei om den bilen.

Ja, han har gjerna såpass tro på den bilen, at han ofta kan anbefala an på det høgaste.. Han kan som oftast gi deg litt avslag og, hvis du bare spele litt kostbar og ikkje e heilt sikker på om det e den du vil ha….

Men her står me, og kikke på ein vaskemaskin, ein heilt ny vaskemaskin til og med, ikkje gått ein km eingang…
Også e hu bare opptatt av kor dårlige denna maskinen e…

Eg fekk heilt hakaslepp….

Joda, det står jo at du kan lasta 8 kg i an, men det hadde hu nå ikkje tru på at an kunne takla… Det va jo bara å sjå inni det, møkje mindre lasterom enn den se sto på siå, se sjølsagt kosta dobbelt så mye..

Og hu trudde nok at an brukte felt me strøm, møkje meir enn den på siå.. Og me hadde jo ungar, nei, då va ikkje det maskinen for oss i det heila tatt…

 

Tjera vena meg, me ska nå ikkje vaska ungane i an… Bare kler…

– Nja, va nå den me hadde tenkt oss da .. seie eg…

– Jo, men dåkke får møkje meir for pengene, i den andre maskinen .. kontra hu…

– Men de e jo akkurat lika store??!! .. svara eg… og blei litt lamslått øve min egen logikk..

Då blei det stillt… Men hu kikka nå litt løye på meg..

Sikkert øvgidde av min logiske sans, hu og….

 

Men gubbanoa, det e jo for dumt at du nærmast må gjør selgar jobben sjøl for å få den varen du vil ha, og ikkje den dobbelt så dyre se står på siå..

 

Det e jo ikkje nåke kjekkt å dra med deg den varen heim hellår, også går naboen forbi når du ska bera an inn…

– Kjøpt dåkke ny vaskemaskin?? .. spør an gjedna…

– Ja, men an e ikkje så bra, klara ikkje å vaska 8 kg eingong, å bruka masse strøm … svara jo gjedna du då, se sant va ..

Kan skjønna mangen kjøpe den dyre då, for å sleppa den ydmykelsen …

 

Jaja, me fekk nå lov å kjøpa an te slutt då, ente opp med ein nye tørketrommel og…

Med varmepumpe teknologi..!!?..

Det e jo nødt te å bli ein slager, når me står på lekeplassen å skryte øve den nye tørketrommelen…

– Ja , også har an varmepumpeteknologi !!”..

 

Men, når me får kommen oss te kassen, så komme det sista stikket ifra selgaren …

– Nja, nå ser det ut som om me ikkje har den på lager før om 4 uker då, men den andre har me inne altså?

– Jaja, passa fint det, akkurat då me trenge an, om 4 uker … svara eg… Nåke små trekkt øve heila opplegget…

 

Nei…Takka meg te “Ærlige” bruktbilselgerar!!..

Då vett du jaffal at du blir lurt!!!

;D


 #vaske #maskin #butikk #shopping #bruktbil #familie #tilbud

Jeg har plassert min blogg i Haugesundnorske bloggkart!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg