Ukå som Forsvant, Coop’en i Føresvik og ein snodig Sjef …

Føresvik på Bokn, og Coop’en ligge bak det grønna huset..

 

Gudhjølpe meg, altså, for ei uka det har vært, både på jobb, i heimen og forsåvidt med tanke på bloggen.. Ei uka som nærmast forsvant..  Om eg starta med jobb, så har pilå bare peika ein vei siden mandag, og det e oppover.. Kor mandagen starta omtrent midt på treet, og ikkje bydde på dei heilt store utfordringane, men låg på det jevna.. Om man ser bort i fra hovudverket eg kom heim med, og som indirekte sendte meg lukst i bodå, itte eg brukte opp alt varmtvannet før Kånå sko dusja.. Så kom tirsdagen, og eg skreiv detta innlegget som tok litt av om bloggbråket, og som til og med blei delt på Side2 si Facebook sida.. 

 

Eg som pleie å ha mellom null og gjerna fem-seks leserar, sånn midt på dagen, eg hadde plutselig femti-seksti leserar, i fleire timer litt ut på ittemiddagen.. 

 

Eller, det va jo forsåvidt på onsdagen, tjera vena meg, innlegget blei skreven på tirsdags kvelden, men tok skikkelig av utover onsdagen.. Ein onsdag kor det skaut i været med varer på jobb, og Kånå måtte ringast opp på jobb sjøl om hu hadde fri, for ellers så hadde eg aldri blitt ferdig.. Me sko egentlig ha klassebursdag for Han i Midten, denna dagen, men siden klassekompisen han sko feira med blei sjuk, så blei den utsatt te neste uka.. Derfor hadde foreldrene mine henta småtrollene på onsdag, tatt de med seg på Biltema å kikka litt, før de hadde spandert på seg eit kafebesøk der, og spist ein gourmet middag.. 

 

” Ihvertfall meinte småtrollene det når eg kjørte inn å henta de hos foreldrene mine, litt ut på kvelden, når de snakka i munnen på kvarandre og sko fortelle at de hadde spist verdens beste pølsa i brød.. 

 

Siden bursdagen blei avlyst tok me med oss Han i Midten ned te byen, planen va å finna på nåke kjekt itte han hadde klippa seg.. Me hadde endelig klart å få overtalt guten, te å ta litt av skalpen, siden han snart ikkje va å sjå bak alt håret.. Ett besøk som endte i full katastrofe, og om mulig så komme vel neppe den guten, te å gå te frisør, med det førsta.. Eg trur, at siden guten e så inni granskauen glad i skalpen sin, så ska me spandera skikkelig frisør på guten, for fremtiden.. Om me klara å få han te frisøren igjen då.. Eg hadde egentlig sett frem te ein nydelig kveld i sofaen, denna dagen, siden bursdagen blei utsatt, men den planen gikk jo lukst i dass.. 

 

Forsåvidt story of my life akkurat det, det med å se planen sin gå opp i røyk, lika foran augene sine.. Men, hjølpe meg.. Eg begynne å bli godt vant med det, sånn egentlig.. 

 

Så kom torsdagen, og godsmengden på jobb nådde ny høgder, eg trudde knapt ikkje mine egne auger, når eg kom opp på jobb.. Kor sonen vår va stupfull og dei på terminalen hadde måtta tatt i bruk ein container, som ekstra sone, då det meir eller mindre ikkje va så mye som ein kvadratmillimeter igjen med plass, på sonen.. Men, jaggu meg så fikk me tømt sonen for gods, denna dagen og, tross mine dystre tankar om det ville gå godt.. Heima så va det full oppstandelse, for Eldstemann sko avgårde på fotball cup i helgå, så Kånå styra på med pakking, eg sjekka at luftmadrassen virka og småfolket va høge som fjell.. 

 

” Sett sånn bloggmessig på det, denna ukå, så har eg vel vært meir aktiv på ei uka, enn ka eg gjerna har vært på ein månad, den sista tiå.. Men, siden eg har bytta plattform og rømt heim te Blogg.no, så sko det jaggu meg gjerast med bravur.. 

 

Mange har nok merka at det har blitt reposta ein del eldre innlegg, men det va ein liten kalkulert plan, for å skapa litt engasjement denna ukå og for å få litt fart på nettsiden igjen her på Blogg.no, så kjapt som mulig.. Og for første gang på lenge, så må eg faktisk innrømma at det virkelig e kjekt å setta seg ner å skriva litt igjen, at det liksom ikkje e ett ork.. Man går seg jo litt tom i ny og ne uansett ka man holde på med, men eg va rett og slett møkk lei det å styra på med design, vedlikeholda og fiksa problemer som oppstod, på mitt eget domene.. Det e ufattelig mye enklare nå, som igjen gjerna bringe frem skrivelysten.. Vil eg tru.. 

 

Så blei det fredag då, og undertegna fikk hakaslipp igjen, når eg kom på jobb.. Ein av oss måtte jo rekka heim te Eldstemann, som måtte leverast før de sko avgårde te fotballcupen, sånn ca klokkå tre..

 

Nåke eg hverken hadde tru eller håp om at me klarte, med tanke på godsmengden idag og, men jaggu meg så fikk me det te, på ett eller anna mirakuløst vis.. Sista stoppet mitt va ute på Bokn og Coop’en i Føresvik, kor eg blei vitne te at butikksjefen sjøl, hadde ein merkverdig måte å handla på, om eg så må få lov å sei det.. Der han sprang skytteltrafikk mellom hyllene og kassen, mens nasen va trykka langt ner i ei handlelista på mobilen.. Herreguuud, vett du.. Eg måtte nesten le litt sammen med hu bak kassen, som kikka oppgitt på sin egen sjef, som først måtte henta melk, før han fant ut egg også mangla, på samlebåndet.. 

 

” Eg vett ikkje, men om alle hadde fulgt hans eksempel, vil eg tru ett grenseløst kaos rimelig kjapt hadde regjert, i denna butikken.. Men, det blei jo litt morosamt, for oss andre ihvertfall, der han vimsa rundt i butikken.. 

Artige fyr han der sjefen.. 

 

Han lurte meg forresten trill rundt ein gang, sjefen på Coop’en ute på Bokn, her i fjor sumar ein gang.. Eg hadde lagt ei brus på kassabåndet og sjefen tok den gjennom kassen, før han kikka morskt på meg og sa..

 

– Ja, det blei åttasytti kroner, takk..  

 

Eg stod som paralysert å kikka på ham, itte at han forsåvidt hadde skrytt Kånå opp i skyene, og meir eller mindre klaga seg huden full, øve meg.. Siden Kånå leverte varene inne i butikken, ved siden av skapet de sko inn i, mens eg sette varene ute på varemottaket, som eg alltid har gjort.. Men eg vakna te livet, øve den stive prisen, for ei ussel flaska med brus..

 

– Tjera vena meg… Åttasytti kroner for ei brus ? .. Svara eg, heilt perpleks..

 

– Ja, det har blitt så dyre frakt i det sista, at ein plass så må jo me her i utkantane ta det inn og, så me lar utlendingane få svi.. Svara sjefen, nå med nåken merkelige rykningar i munnvikane..

 

Tannhjulene i hjernebarken som hadde mista litt kontakten, fant kvarandre igjen, og maskineriet begynte igjen å sveiva seg igang.. Og ikkje så mange sekundane seinare, gjekk det opp for meg, at eg nettopp hadde blitt utsatt for ein heidundrande god spøk.. Me har jo alltid hatt ein god tone, eg og sjølvaste Coop sjefen.. Så eg tok det med ett smil, hjølpe meg, eg ikkje verre på det eg.. 

 

Det kan fort bli mye lått og løye, når man e ute på Coop’en i Føresvik og levere, det e ihvertfall heilt sikkert.. 

 

Men, endelig så har det blitt helg, nå ska me snart kosa oss med The Voice, på opptak.. Siden Kånå har styra på med å fått småfolket i seng, mens eg har klapra i vei på tastaturet her.. Det e jaggu meg lenge siden ei helg har vært så etterlengta, som den har vært denna ukå, men det skrive eg kanskje kvar fredag, eg vett ikkje.. 

Uansett… Ha ei aldeles fantastisk helg, Folkens.. Og kos dåkke grenseløst.. Det ska eg.. 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg