Turkish Delight’s, ein kopp te og Ambulansen…

Frukt
Bildet fra http://suntoggodt.no/

 


 

Mat og fristande fargar… Det e ingen super kombinasjon…

Sjølsagt, akkurat når det gjelde frukt og bær, e det ikkje den heilt store faren, for å gå på ein smell…

Sjøl om det rauda bæret i fruktcocktailen, man alltid higra itte, men se når man fikk det, smaka biringt… Nok kan karaktiserast se ein smell…

 

Men i Tyrkia, når man skrubbsulten, itte ett shopping maraton uten like, med Kånå… Går forbi ett sånt bakeri, med all verdens kaker, nydelig dandert med alle regnbuens farger… Sånne Turkish Delights…

Og blir så frista, at man fylle opp ein heil pose, med dei her tilsynelatande kulinariske godbitane.. Og gleda seg ihjel, te å setta tennå i herlighetane…. Mens Kånå e opptatt inni ein veskebonanza butikk..

3651725-Fruity-Turkish-Delights--Stock-Photo

Men ende istedet opp med fryktinngytande brekningar, og meir eller mindre avsvidde smaksløkar i ganen av kvar einaste kaka ..

For de smaka ikkje så godt se de ser ut..

Det e verdens verste kaker, i kamuflasje drakt… Jo flottare og meir innbydande de ser ut.. Jo verre smaka de…

Når man på toppen av galskapen, blir avhjulpen av ein forskrekka tyrker, se komme ilande te med nåke drikkande.. Der man sitte på brosteinen, og gispa itte luft..

 

Bare for å gå på ein ny kraftig smell, fordi oppi glasset e det ein eller aen tyrkisk te, med såpassa egenart i smaken… At dei avsidde smaksløkane, blir restarta med ein sjokkimpuls…

 

Augene rulla bakøve i hjernen, røyk komme ut av nasen og flammene står figurativt ut av kjeften…  22b

Ett nesten fullt glass av “Verdens sterkaste peppermynte” te, har nettopp blitt tatt på styrten…

 

Tyrkeren begynne å få panikk, Kånå komme ilande te… Hu har klart å riva seg laus fra veskebonanza’en og funnet ut at Fatter’en e “missing in action” ..

Og når hu finne meg igjen, liggande å gispa itte luft med kakerester nesten te øyrene, får hu nærmast åndenød, ka har den tosken funne på nå da? .. Ser eg mellom linjene, i blikket hennas …

Ein aen tyrker komme ilande te med ein sånn bilbatteri booster, de sikkert har bygd om te hjertestartar… Kånå stille seg i veien for “ambulansepersonellet” ..

På vognå våras registrere eg ei nesten full Cola Zero flaska me hadde handla for litt siden… Og i ein tåkelignande tilstand, prøva eg å peika på na…

Tyrkeren trur eg peika på te’en hans, og ska te å gi meg meir…

 

Augene begynne å rulla igjen, bara av luktå…

Ein tysker nappa meg opp, og sette igang med “Heimlich manøveren” .. De trur tydligvis eg har satt kakå fast i halsen …

 

Men, imens han står og jukka meg kraftigt bakfra, på detta vulgæra viset denna manøveren ska utførast på… Får eg tak i Cola flaskå, se henge på vognå…

Og uten at eg heilt vett kossen, får eg vridd av korken, sett flaskå te kjeften og styrta resten av flaskå…

 

Iskald Cola, renne nerøve og lindre dei midlertidig lamma smaksløkane… Tyskeren har oppfatta at eg muligens ikkje har nåke i halsen, “ambulansepersonellet” har lagt “Booster’en” i fra seg og Kånå får rista meg laus fra Tysklands jerngrep…

Eg begynne å få fargen tebake i ansiktet…

Brekningane har gitt seg, og den lindrande iskalde Colaen har gjort underverker… Tyrkerane begynne å slappa av igjen…

 

Kånå, se har oppdaga kakeposen… Rista på hovudet, sende meg ett oppgitt blikk og rusla tebake te veskebonanzaen…

 

Og eg får satt meg på ein stol, se ein tyrker komme ilande te med…

Kakene va vistnok for spesielt interesserte, med diverse kraftige krydder i… Fortelle tyrkerane..

Det kunne vel han på bakeriet og sagt… Istedet for det nåke smålura fliret han sendte meg, mens han sa “Enjoy” og blinka med det eina auga…

 

Heile denna historiå, dukka opp, bara fordi eg satt og koste meg med  Sparing.no sin blogg

Og begynte å svara, men fant fort ut, at detta fekk heller bli ett blogg innlegg…  Sånn nesten mot normalt, når eg lese hennas blogg…

Ein vidunderlige blogg, om alt mellom himmel og jord…

 

Nå e det nok ikkje så mange, se ska te Tyrkia i år… Siå det e nåke turbulent, der nere…

Men uansett…

Pass dåkke for dei der kamuflasje kakene…

 

Ikkje alt … E så godt som det ser ut som…

Garantert…


#kaker #tyrkia #ferie #sparing #blogg #gjekkpåeinsmell #familie #ferie #hverdag #humor

1 kommentar
    1. Tilbaketråkk: Maillot AC Milan Pas Cher

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg