Treskallen …

 

Nå såg eg nettopp kometer, planeter og stjernetåka på ein gang.

Eg sko bare inn i bilen å henta ei halvstore eska, så eg slengte liften halveis ned, hoppa opp og bøyde meg ned.

Eg tenkte at nå må eg huska den lukå, når eg ska ut igjen.

 

Sjølsagt gjorde ikkje eg det.

Eg har jo hukommelse på lik linja som ein akvariefisk.

 

Baaadang, sa det i treskallen …

Når undertegna skalla hovudet lukst i kanten. Mens eg hastig rygga ut av skapet. Paradokset oppe i detta, det e jo at eg huska på at liften ikkje stod heilt oppe.

Slik at eg ikkje trødde ut i lausa luftå, fikk akutt slagsida og tippa sidelengs ned av skapet, og smalt lukst i liften.

Herreguud altså …

 

Eg måtte bare ta ein liten fem minutter, sjøl om eg ikkje har tid te det.

 

For eg virra jo rundt som ein hodeløs kylling ei litå stund her, før tåkå la seg og eg kom te meg sjøl igjen.

Det e ikkje så vondt nå.

Drt e meir vondt i stoltheten, enn treskallen.

For så vidt.

Detta e jo slikt ein erfaren yrkessjåfør med over femotjue år på landeveien absolutt ikkje ska gjør.

Allikavel gjorde eg det.

 

Men … Det e viktig å sjå positivt på saker og ting.

Det va bedre eg smalt hovudet i den lukå og brukte flaksen min opp ein anna plass.

For tidligere idag, så fikk eg nesten ei dama lukst i høyra sidå mi, midt i ein rundkjøring.

Ei dama som va meir opptatt av å vifta med ein liten kost i andletet, enn å følga med i rundkjøringen.

Ka e det med damer og sminking i bil ?

E speilene bedre der, enn heima på badet ?

Koffår då ikkje montera et bilsete, ratt og et sladrespeil på badet sitt !? Om det så om gjør slikt i bilen !

Tjera vena meg, altså …

 

Jaja … Nå e treskallen nåke bedre, og Donald kulen skjult unna capsen.

Så eg får spinna litt videre.

 

Ha ein fortsatt fin onsdag, Folkens …

Uten stjernesmeller av slikt kaliber … 😃🙈🤣

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg