To soverom og ett Bad – På ei helg..

//Reklame – Annonse

Me har lenge tenkt på å gjør noe med toalettet våras på loftet, og rommene te dei to minste, i første etasje.. Men, eg ska ærlig innrømma at eg har vært ein mester på å komma på unnskyldninger, for å slippa å setta igang.. Man e liksom ikkje akkurat blodmotivert, te slikt arbeid, når det vrimla med ungar rundt beinå på deg, i hverdagens tjas og mas.. Når det stundar mot heftige tider på jobb, med ett julerush og kaosdager, i kjølvannet av Black Friday, eller Black Week.. Ja, kanskje har det nesten vær Black Month.. Så klara man nesten ikkje å sjå, at det ska væra tid te sånne utskjeielser..

Men, Kånå visste råd.. Når Farmor og Bessen ville ha dei 2 minste ei helg, og Svigers stakk av med Han i Midten, samma helgå.. Og Eldstemann endte opp som enebarn..

Då fyrte hu meg opp, og meinte at nå va det på tide eg fikk litt gang på denna kommersielle biten av det å blogga, og fikk meg ett samarbeid som kunne hjelpa oss litt på vei.. Eg vett ikkje, men eg har ikkje hatt overskudd det sista året, te å hoppa på akkurat den biten.. Men, nærmast hatt nok med å holda liv i bloggen, uka for uka, med nye innlegg fra vår elleville hverdag.. Eg meina hu sa nåke sånt som at om eg ikkje tok meg sjøl litt i nakken, og brukte akkurat denna biten, med å fremma bedrifter som ville gjør samarbeid.. Ja, då kunne eg jo lika godt legga ner heila greiå.. Litt måtte eg jo få igjen, for all den tiå eg bruka på det..

 

” Tjera vena meg.. Itte eg fikk kommen meg litt av sjokket, og meir eller mindre forstod at det lå ett skjult ultimatum, i Kånå sine ord.. Så va eg jo forsåvidt enig med hu..

 

Det blir for dumt å ikkje gjera nåke meir med det, når man gjerna har skapt ein arena som folk lika og kjenne seg igjen i.. Ikkje minst, så har eg vel gjerna ein viss troverdighet å fara med og.. Då eg i all den tid har holdt meg for god, te å reklamera for antirynkekremer, slankepiller som ikkje virka og lignande.. Eg har vært ganske bevisst, når eg har valgt bedrifter eg har samarbeida med, i at dei gjerna gjenspeile litt den følgarskaren eg har.. At det eg fremme, e av interesse for dåkke leserar, på ein måte.. Og at eg kan gi litt tebake te dåkke leserar, i form av konkurranser eller tips..

Så.. Med tanke på dei 3 rommene me hadde planlagt å gjør noe med, så stakk eg innom Fargerike Aksdal og hadde ein liten prat med han Anders, og om han kunne tenka seg et lite samarbeid..

Og sjølsagt kunne han det.. Fargerike Aksdal sponset maling og materiell, mens eg fikk frie tøyler te å gi ein tebakemelding på ka eg synast om produktene, og om servicen på butikken.. Når sant ska seiast, så vil jo mange tru at uansett ka eg skrive, så e eg liksom kjøpt og betalt.. Men, det ska eg seia dåkke folkens, at kjekkare folk enn inne på Fargerike Aksdal, det ska man leita lenge itte.. Med eksepsjonell kundeservice, gode kunnskaper og masse flotte produkter.. Her får man god hjelp te fargevalg og produktvalg, om det e vegger eller gulv man ska te med..

 

” Trenger man hjelp te utførelsen av arbeidet, kan Fargerike Aksdal også hjelpa med håndtverksavdeling, med Malermester Langelandsvik..

 

Akkurat i vårt tilfellet, så hadde Kånå valgt seg ut farger for lenge siden, og hadde sikkert hatt ett bilde i hjernebarken lenge, om kossen resultatet ville bli.. Men, når eg va inne med fargekodene, og Sverre som jobber der fant ut at basen til den eine fargen, den var kalt tilbake pga produksjonsfeil.. Ja, då va gode råd dyre.. Man tulla liksom ikkje med Kånå sine fargevalg, sjøl om eg har gjort det ein gang før.. Det blei nåke hett rundt øyrene den gangen, kan dåkke sei, men itte nåken uker så måtte Kånå motvillig innrømma, at eg gjerna hadde hatt et poeng, med å gå ein nyanse lysare enn det hu hadde valgt..

Alikavel, så turte eg ikkje å legga hovudet på hoggestabben, ein gang te, og stod nåke rådvill der i butikken.. Men, om eg va rådvill, så va Sverre meir vill av råd.. Eller gode løysningar, som Kånå ikkje ville merka..

For, når me stod der å tenkte høgt litt, kom me inn på kim i all verden som bestemme ka alle fargane ska hetta.. Liksom.. Minty Breeze, som Kånå sko ha på toalettet, der har navnet liksom ikkje det spor med fargen å gjør, spør du meg.. Eller Silky Pink, som va den fargen med baseproblemet, der har jo heller ikkje navnet nåke rot i fargen.. Eg og Sverre, me va vel skjønt enige, om at dei fleste fargane heilt sikkert får navn, under ei rotbløya av stort kaliber, hos dei her malingsprodusentene.. Kor de finne på navn i mild komatøs tilstand.. Som Sølvgrønn, Tropisk Natt og Grønt Glass.. Gudhjølpe meg..

 

” Nåken fargar, dei komme de sikkert på dagen derpå og.. Som Stille Grønn, eller Stillhet.. Hjølpe meg, me endte jo nesten opp i mild latterkrampe der, på leit itte ein farge lik den Kånå sko ha..

 

Og te slutt så landa me på ein hverken eg eller Sverre såg forskjell på, men som altså hadde forskjellige navn, men såg ut som Silky Pink begge to.. For å ikkje vekka vreden te Kånå med vilje, kom Sverre på den geniale løysningen, med å ikkje skriva navnet på fargen, på lappen som sko på malingspannet.. E det detta me kalle kundeservice, som strekke seg litt lengre enn mot normalt.. Det e ikkje eg i tvil om ihvertfall.. Makan te meir oppfinnsom salgshjelp enn Sverre, det trur eg man ska leita lenge itte.. Og i ferden mot å gjør vårt nåke “sterile” heim, som e dominert av hvitt, den va igang..

“Sammen gjør vi hus til hjem” , det e slagordet te Fargerike Aksdal, eller Fargerike kjeden.. Og jaggu meg, så har de på ein måte rett..

For itte ei intens helg, på kanten te randen av galskap, så flytta me ut leker, møbler og klær.. Sparkla i vei som galne på fredagen, for å gjera det klart te maling på lørdagen.. To foreldre, som endelig hadde ei helg nærmast for seg sjøl, og sikkert kunne gått ut og spist sammen, vært litt kjærester og hatt litt kvalitets tid i lag, me tok heller av i heimen, for å gjør rommene te småtrollene, meir innbydande.. Ut på søndagen, så begynte deadline å nærma seg, rommene va langt fra klar,  og gangen nere i første etasje, den såg ut som ei slagmark.. Detta kom te å gå på minuttane laust, om me sko bli ferdige før dei små kom heim..

 

” Ei lampa sko opp på Litlajentå sitt rom, sista strøket på Mini’en sitt rom måtte tas, og møbler, leker og klær måtte inn igjen.. Herreguuud…

 

Men, omtrent 5-10 minutt før kidsa kom løpande inn dørene, så va me meir eller mindre ferdig.. Kun litt småknask stod igjen, før prosjektet va ferdigstilt..

Det føltes nesten som om me hadde vært med i ein episode av et sånt interiørprogram..

Kor de alltid slite med tidsfristen, og løpe som om de e galne, i slutten av programmet, for å holda tidsfristen.. Me klarte det me og, og to småtroll va storfornøyd med ny oppussa rom..

Igjen, så må eg få takka Fargerike Aksdal, for strålande service og glimrende produkter.. Og ikkje minst for muligheten te detta samarbeidet.. Nedenfor, så komme det litt bilder, med både før og etter bilder.. Mest etter, forsåvidt.. Og fargekoder.. Eller navn..

 

Så, får du lyst te å gjør ein liten innsats i heimen, før jul.. Eller planlegge litt vill og hemningsløs oppussing i romjulen, så vil eg anbefale Fargerike Aksdal, som hjelpe deg med alt.. Til og med iltre, småsinte men stort sett snille Kåner.. Om man slite litt med fargekoder.. 😉 

 

Toalettet på loftet.. Før og etter.. Dempet sort på bakveggen, og Minty Breeze på sideveggene.. Baronesse Matt maling..

 

Minty Breeze komme fint te sin rett, på bildet med blomsten.. Og blei ein flott kontrast, te den Dempet Sort, på bakveggen..

 

Litlajentå sitt rom ferdig sparklet.. Før bilde, sjølsagt..

 

Litlajentå sitt rom, nesten ferdig.. Og etter bilde.. Nydelig og varm farge.. Silky Pink .. Baronesse Matt maling..

 

Litlajentå va heilt i fyr og flamme.. Meget fornøyd med både farge og ny taklampa..

 

Mini sitt rom.. Fargen hette Linblå, og også han va strålande fornøyd.. Det va ikkje ein fin farge, det va ein kul farge, meinte guten.. Baronesse Matt maling..

 

Nydelig farge, som virkelig gjorde seg.. I forhold te den kjedelig hvitfargen som regjerte .. Linblå.. Baronesse Matt maling..

 

Baronesse Matt Vegg og Takmaling Veggmaling som gir en fantastisk matt og skjoldfri overflate selv i slepelys. Etter 2-3 uker oppnår den en meget hard, vaskbar og ripefast overflate. Baronesse Matt kan også benyttes i tak der man ønsker en vaskbar flate.

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg