Tannbørsten …

 

Eg satt å surfa på nettet idag, når ett bilde dukka opp på ei sånn internett sida med morosame bilder, og det va morosamt te å begynna med … Faktisk, så va det mange bilder som fikk smilebåndet te å dra lukst nordover, før detta bildet ovanføre plutselig dukka opp på skjermen … Blod frøs te is, nakkahårene reiste seg på et nanosekund før det gikk opp for meg at tannbørstå på bildet, den va akkurat lik min …

Det nesta som skjer e jo komplett idiotisk, fordi me har ikkje den tannkremen, heller ikkje ei slik korg og flisene på vårt bad e komplett annerledes …

Men, eg spratt opp fra sofaen som ein ungkar å skremte livskiten av Kånå, som satt å slappa av ved siden av meg, før eg spurta ned trappene å svinge te høyre mot badet … – Tjera vena meg, ka e det Frode ? Kauka Kånå itte meg … Før eg høyre ett både lattermildt og oppgitt – Herreguuuud , fra samma damå idet eg røska opp badedørå … Kånå har tydeligvis sett ka eg såg, på laptopen …

 

Nede på badet … Der står eg i nåken sekund å kikka på badeskapet, sjøl om eg vett at det umulig kan ha skjedd her … Speildørå blir nappa lynraskt opp, tannbørstå blir observert og pulsen synker lukst te bunns igjen …

Sjølsagt va det ikkje her …

Gudhjølpe meg, altså … Slike ufrivillig irrasjonelle handlinger pga ei i øvekant stor frykt for edderkopper, den e ikkje alltid heilt grei å hanskes med, altså … Det e i hvert fall heilt sikkert …

Heilt idiotisk, faktisk …

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg