I tankeløshetens etterpåklokskap – Mini’en og Kåner å sånn..

 

Når eg våkna igår morgens, så va det av Mini’en sin skingrande stemme så runga innover øyregangane.. Han lå på skrå øve meg og nærmst brølte meg rett i øyra, fra ca 3 cm avstand..

Det e mangen måtar å bli vekka på her i heimen, og detta e absolutt ikkje favoritten..

Av alle dei tusen forskjellige vekkarklokke variantane Flokken har, e brøling direkte inn i øyra, bare rein og skjær tortur.. Man blir reven ut av søvnens bedagelige svøp, og kasta inn i hverdagens kaos på verst tenkelig måte..

 

” EEEED vil se på tv…. Kauka Mini’en, i ett repetivt tempo..

E det ein ting Mini’en ikkje ska ha på seg, så e det at han gir lett opp.. Han eige ikkje ett fnugg av vilje te å kapitulera, om han har bestemt seg for nåke han vil, eller vil ha.. Han e sta som ett esel.. Eller som Kånå..

Man kan gjør ett forsøk på å ignorera han, men det e nyttelaust..

Litlajentå har og slengt seg på nå og konserten e komplett.. Ein duett fra vekkarklokke koret.. Men det så gjorde denna morgenen endå verre, det va basketaket eg sko ha med Kånå ittepå..

 

For kvelden i forveien hadde Kånå ymta frampå, om at eg sko stå opp med dei 2 små.. Og kjøra de ein liten tur i barnehagen neste dag..

Nåke så absolutt ikkje hadde vært hverken nåke problem, eller nåke eg hadde noe som helst uvilje mot å gjør..

Problemet oppstod bare pga det eg bedreiv samme kveld med, eller nattå for den saks skyld.. Når eg først måtte prøva presangen te dei 2 eldste, Fifa 17 på Xbox.. Og blei sittande te langt på natt med ett sånt “Story Mode”..

Eg måtte bare spilla litt te, for å bare se ka så skjedde.. Te slutt gjekk eg lei, men på vei i loppekassen kom eg på serien eg har begynt å se på Netflix.. The 100..

Og endte opp med 2-3 episodar av den og for sikkerhets skyld, og luska ikkje inn i kassen før i halv 4 tiå.. Hjølpe meg..

 

Så i tankelaushetens ittepåklokskap, kan man jo bare tenka seg ka så kom te å skje.. Sjølsagt prøvde eg jo å vri meg ut av denna knipå, med ett vanvittig forsøk på å gi Kånå dårlig samvittighet..

Eg kan ikkje akkurat sei at det va vellykka, det va vel forsåvidt så langt fra vellykka så det går an å komma.. Mildt sagt.

Kånå gjekk lukst i angrep og sendte avgårde heila arsenalet sitt, rett i fleisen på meg.. Absolutt alt på ein gang..  Himmel og Hav.. Nåke medlidenhet for kvelden i forveiens idiotiske mesterstykke, va ikkje å få..

Ikkje det at eg hadde forventa det heller da, men eg hadde ikkje i mine villaste fantasiar forespeila meg denna reaksjonen…

 

Eg blei regelrett tatt på sengå av Kånå sin fresande vrede, øve min skjødesløse tankelaushet.. Det e forskjell på å vær toskjen og idiot, akkurat det har eg konkludert med før..

Men ein sjelden gang så e man begge deler.. På ein gang..

Eg innsåg for seint at ikkje bare hadde eg tråkka i salaten, med støvlar på.. Men at Kånå i det stora og heila hadde forventa, at eg gjerna ville prøva meg på detta stuntet.. Og planlagt i så hende..

Hu innrømte faktisk ittepå, eller litt seinare på dagen.. Når piggsveisen min itte “hårfønaren” hadde lagt seg, og Kånå kom ut i Bodå med ein kopp kaffi te meg..

At hu faktisk hadde vært lys våken itte konserten te Mini’en å Litlajentå, hu og.. Men simpelthen og forsåvidt med rette, ikkje syntes at eg fortjente bedre..

Når eg først hadde romjulsfri, fekk eg jaggu meg hjelpa te.. Tjera vena meg..

 

Man kan jo ikkje anna enn å legga seg flat, å gå til bekjennelse av at Kånå hadde heilt rett.. Men av og te så gjør man som mann, heilt idiotiske og toskjne ting..

Det ligge i DNA’et våras, trur eg..

Ka i all verden ellers sko vår småhissige, iltre men stort sett snille Kåner, sitta og diskutera og klaga seg øve i klubb eller homeparty med.. Om ikkje de hadde hatt oss hodelause mannfolk å snakka om..

Det e jo grenser for kor lenge man kan diskutera strikketøy, tupperware eller Forever Living produkter.. Når de e på klubb eller homeparty..

Og e det nåke me mannfolk kan, så e det å gjør ting feil.. Ifølge våre kjære Kåner..

 

I grunnen har de som oftast rett..

Vil eg tru..

Men då e det ivertfall bare å konstantera, at det faktisk e nytte i oss mannfolk..

 

=D

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg