Syns det va ein Innertier, eg …

 

Kånå va ikkje heilt i humør idag, så eg bestemte meg for å muntra hu litt opp …

Og ka e bedre virkemiddel for å komma i bedre humør enn ein liten joggetur ?

Eg har jo til og med bestemt meg for å løpa Djupadalten i år. Det årliga mosjonsløpet her i Haugesund …

 

Så eg skred te verks og begynte å rota fram treningsklærnå mine …

 

Men, det va ikkje lett …

Eg har jo ikkje fanaring om kor Kånå har “gjemt” de. Så eg blei nødt te å improvisera litt.

Eg nappa fram ei t-skjorta, men den hang bare og slang som ein potetsekk på meg. Og der va jaggu meg løpetightsen eg kjøpte te sist gang eg sprang detta løpet..

Eller gjekk … Alt e relativt …

 

Men … Det såg jo ikkje mote riktig ut, i det heila tatt.

Tightsen va grei, den satt som ett skudd … Va nesten lika utslitt av å få den på meg, som eg va itte detta famøsa løpet sist …

Hjølpe meg, kor den hadde krympa i vask da, forbaska tulling på sportsbutikken så lovte at detta va skikkelig kvalitet … Ein vask, åsså krympa den sikkert 3 størrelsar.

Kvalitet meg i rævå …

 

Jaja … Klaga på kvaliteten får me gjera ein anna dag. Heilt klart … Nå får eg få detta antrekket, te å passa inn i tiden …

 

Eg huska jo ikkje heilt kossen man bør fremtre når man jogge, men eg har jo sett masse film da … Som inneholde trenings sekvenser og sånt nåke … Så eg miksa i hop nåke lignande et antrekk fra ein film eg kom på.

Der eg klippa av den posete t-skjortå og kombinert med denna tidsriktige tightsen, så syns eg jaggu meg det va ein innertier, eg …

Men vett dåkke ka Kånå gjorde, når eg kom opp for å invitera hu med meg ??

Trur dåkke ikkje den der “nepå” begynte å le … Mens hu kikka meir eller mindre perplekst på meg …

 

– Herreguuud … Går du ut sånn som det der, så kjenne eg ikkje deg meir. Slengte hu ut, før hu fikk knekken i knærna og blei tatt av latterkrampå, igjen …

 

Altså … E det mulig. ? Her går man virkelig inn for å gleda Kånå, og gjerna få humøret nåken hakk opp. Så e hu rett og slett bare ekkel med meg.

Eg har nesten ikkje ord …

Eg hadde til og med tatt på meg “Jippi” pannebåndet mitt, som eg fikk av damene på Meny Aksdal.

Siden eg alltid e så blide når eg leverte …

 

 

Eg forstår ingenting, eg …

Uansett ka man gjør, så blir det feil

Men, på tross og på tvers av alt, så kom humøret te Kånå seg, da … 

 

😁😁😁

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg