Svooosj …

 

Nå … Nå har eg endelig landa i sofaen heima, etter ein hinsides all fornuft travel dag på jobb. Sekstisju leveringer ble gjort unna i rekordfart, men fortsatt med kvalitet i tankene. Etter jobb ble kidsa henta på skulen, og middags laging stod på tapetet.

Eg rekke sikkert å svara på det første innlegget til Kjerringa idag morgens før middag, tenkte eg for meg selv, men så kom Litlajentå og informerte far om fotballtrening klokka fire. Ris stod på kok, men heldigvis hadde eg ikkje begynt å steike pølsebitene. Svoosj, eg raste Litlajentå på trening, svooosj, så raste eg heim igjen.

Risen var helt klart ferdigkokt, overkokt og nesten stekt. Pølsene ble svidd i en fei, før eg serverte middagen på bordet til resten av Flokken. Kanskje eg kan skriva ein kommentar nå ? Pølsene smakte rart, sa Han i Midten.

Helsikke … Klokkå e snart fem … Litlajentå må hentas igjen. Kaffi koppen eg hadde laga meg, den får eg varma i mikroen når eg komme heim igjen.

Svooosj … Eg fløy å henta jentå på trening … Svooosj … Så va me heima igjen … Kjøkkenbordet måtte ryddast … Nei, nå må eg skriva den kommentaren eg hadde tenkt … Men, oppdaga ei renna av ris fra kjøkken til sofaen …

Støvsugde kjøkken og stuå, då Miini hadde tatt maten med inn i sofaen … Akkurat det som eg hadde sagt han ikkje fikk lov te … Jippi …

Glemte ut kaffien som stod i mikroen. Den var kald igjen … Bør eg varma den igjen ?? Eg ga blanke i kaffi og satte meg ned for å endelig skrive kommentaren.

Baaang … Mini sklei når han løp ut på kjøkken, og krasja i kjøkkenøyå. Donald kul i pannen.

Plaster måtte finnes på badet … Badet såg ikkje ut … Rydda og vaska der …

Måtte på do … Tok det i gangen … Hadde jo nettopp vaska det andra … Nå kan eg skriva

Tomt for dopapir … Ingen høyre Far som rope … Fire krapyl av nåken barn sitter rundtomkring i huset med headsett på seg og hører ingenting … Herreguuud …

Eldstemann kommer til unnsetning … Far får dopapir …

Sjekker at alt er som det skal … Setter meg i sofaen … Venter fire – fem minutt … Ingenting skjer …

Og då skreiv eg detta på omtrent tre minutt … Bingo … Takk for meg, værsgod og God jul …

Over og ut …

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg