Svart Glittertapet, Fatter’n og Toalettet i tredje Etasje …

Reklame | Fargerike Aksdal Senter

 

Detta innlegget har tatt meg år og dag å få ferdig, fordi me pussa opp toalettet oppe i tredje etasje, men den siste finishen. Den lot virkelig venta på seg. Som dåkke ser øverst te venstre, så va det ett rimelig minimalistisk og kjedelig toalett, før me begynte faceliften. Heila toalettet va kvitt, foruten om gulvet som e nåken gråblå fliser, ett bad som virkelig skreik itte litt farge. Men, ka farger sko me ha der oppe, det va den store utfordringen, som hverken eg eller Kånå blei enige med oss sjøl om …

 

Før Kånå skar gjennom og bestemte seg for Matt Svart på bakveggen, og Minty Breeze på sideveggane, farger og maling som ble sponset av Fargerike Aksdal Senter …

 

Planen va å ha ein svart tapet med glitter i seg, på halve bakveggen, som va nåke Kånå hadde sett i ett interiør blad. Men som alltid, når man e inne på Fargerike Aksdal Senter, så dukka det opp ett lite tips og to, på ein måte. For hu Linda som jobba i butikken slengte ut ein kommentar, når eg lufta ide’en, med glitter tapeten på halve bakveggen. – Det hadde sikkert blitt tøft, om dåkke drog tapeten opp i taket, siden det e så mye glitter i den !? Svara Linda, itte å ha tenkt seg litt om …

 

” Sverre, som og jobba der og virkelig hjalp meg ut av ei knipa, når fargen Kånå ville ha på ett av barnarommet, va utgått.

 

Og Sverre, løysnings orientert som han e, bare fant ein tenærma lik farge, men lot den utgåtte fargenavnet, stå på lappen … Han kikka litt ut i luftå, nett som om han lot Linda sin ide få synka litt inn, før han nikka anerkjennande mot oss. – Jo, det høyrtes faktisk ut som ein strålande ide, den løysningen der …

 

 

Og jaggu meg, så fikk både Linda og Sverre heilt rett, det blei rett og slett skikkelig tøft. Men, eg skreiv innledningsvis at det hadde tatt fryktelig lang tid å skriva detta innlegget, og det har det jaggu meg gjort også, når eg tenke meg om. Mye fordi tapeten kom ei uka og to itte malingsjobben va gjort, men aller mest, fordi Fatter’n har forskjøvet detta tapet prosjektet foran seg, uka itte uka …

 

Kånå trur jo bare at det e te å trø litt lim på veggen, rulla ut tapeten og slenga den opp på veggen. Og vips, så har man tapetsert toalettet …

 

Men, ingenting e aldri så enkelt, som det Kåner trur, det har vitterlig blitt bevist gang på gang, her i heimen. Der Kånå meir enn ein gang har gått rundt å klaga seg øve kor lang tid ting tar, mens Fatter’n planlegge og tenke på kossen prosjektet ska angripast. Eg bare nevne ett par terrasseprosjekt, ett loft ute i huset på landet og ikkje minst maling og nytt gulv i rekkehuset, når me flytta tebake …

 

” Kor Kånå stort sett e lika utålmodig som ein gjeng ungar i baksetet, som masa om me e fremme snart, der hu lura på om mine prosjekt, e ferdigstilt snart …

 

Eg vett ikkje, men eg trur den største utfordringen på akkurat detta tapetprosjektet, det va at Fatter’n aldri har tapetsert før. Ikkje så mye som ei litå lengda ein gang. Og derfor endte opp med å forskyva det te neste helg, kvar gang eg forsåvidt hadde manna meg opp, og bestemt eg sko begynna. Derfor va overraskelsen meget stor, når Kånå for “ein gangs skyld” fikk rett, og det faktisk va så enkelt, som hu trudde …

 

For … Det va jaggu meg ikkje verre når eg først satte igang, enn å trø nåke lim på veggen, skjæra opp tapetlengdene og meir eller mindre slenga de opp på veggen …

 

Joda, sjølsagt måtte det bearbeidast litt, luftlommer måtte pressast ut og tapeten skjærast te i endane. Men, jaggu meg va det ufattelig mye enklare, enn eg hadde trudd på forhånd. Der eg tapetserte som ein gud, oppe på toalettet i tredje etasje. Nåken få utfordringar møtte eg jo på, men Kånå kom ilande te som ei pil, dei gangene eg trengte det. Og når eg va ferdig, nikka hu fornøyd, når hu inspiserte mesterverket …

 

 

Jøje meg, altså. Det blei rett og slett kanonbra, denna lille ide’en te Linda på Fargerike Aksdal Senter, som Kånå heilt klart va med på, fra første stund. Defor vil eg uten tvil anbefale folk og fe, te å ta turen innom hos Fargerike Aksdal Senter, kor man får både gode råd, kvalitets produkter og om man ikkje vett kossen man ska gjør eller ikkje kan gjør jobben sjøl. Så kan man få jobben gjort, av deiras samarbeidende håndtverkere, hos Malermester Langelandsvik

 

Malingen som e brukt på toalettet e Baronesse Matt, fargene e Svart Matt og Minty Breeze. Tapeten heter Decor Deluxe, laga av P+S International (Art. nr : 02490-10)

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg