Strålande sol, kos på Terrassen og litt Bilder..

 

Et nydelig vær har lagt seg øve vårt eminenta rekkehus idag, og terrassemøblene me arva av foreldrene mine, kom endelig te sin rett.. Eg snekra ihop denna terrassen på baksiå av rekkehuset våras, den eina ukå det va flott vær ifjor, så den blei ikkje brukt nåke særs, resten av sumaren.. Men idag, når solå har strålt fra nesten skyfri himmel fra morgens av, så va det ei lun og herlig litå solhåla å kosa seg i.. Nåke Kånå ikkje lot gå seg hus forbi, der hu la seg te rette for å sola kvalkjøttet sitt litt..

Det va hennas egne ord, så eg rekna ikkje med eg ryke lukst i Bodå, fordi eg siterte na ordrett på den.. Men, man vett jo aldri..

Jaja, det får gå som det går.. Ein herlige søndagsformiddag har det ihvertfall vært, der me har kosa oss sammen med Kidsa, i denna herlige kroken våras.. Det va ikkje anna enn ein ubrukeleg grusflekk, før naboen ville me sko setta opp leveggen mellom oss, og laga seg ein terrasse sjøl.. Så, for å ikkje måtta bæra alle materialene gjennom huset våras, så heiv me oss igang me og.. Me har jo ikkje hatt et sted kor me har kunna kost oss i morgensolå her, så det sko bli kjekt å få den ferdig, tenkte me ifjor..

 

” Men sjølsagt, fra den dagen den stod ferdig litt utpå sumaren ifjor, så regna det jo nærmast heilt te Desember.. Heilt typisk..

 

Litt bilder fra byggeprosessen ifjor, te det ferdiga resultatet, i år.. 

 

 

 

 

 

 

For å brekka av litt dei her lekteveggane, laga eg nisjer i vannfast kryssfiner plater.. Satsa på at Kånå finne nåke fint å fylla inn i de med.. =D

 

 

 

Me har jo 2 andre terrasser te i detta kjekka rekkehuset våras, som forsåvidt har blitt flittig brukt dei årene me har bodd her.. Med ein utenfor kjøkkenet og ein oppe på loftet, som gjør at me meir eller mindre har sol, så lenge me orka å sitta i solå.. Når solå forsåvidt finne det for godt å visa seg, her på vestlandet.. Den utenfor kjøkkenet blir som ein forlengelse av kjøkken/stuå, når sumaren virkelig visa seg fra si besta sida.. Og når solå tar kveld på den terrassen, så kan me jogga opp på loftet og få nåken timar med sol te, om man ønske..

Den oppe på loftet e og ein plass me kan sitta, om me ønske å vær litt for oss sjøl, siden den med kjøkkenet ligge vegg i vegg med naboen sin terrasse..

For nåken år siden gjekk Kånå te anskaffelse av nåken skillevegger som kan dras ut, sånn at me forsåvidt får litt privatliv der og.. Og ikkje minst så tok de litt av luven te den kalde trekken, som forsåvidt kan forekomma utenfor kjøkkenet.. Det e jo ikkje akkurat nåke sjelden fenomen, her på vestlandet.. Forsåvidt, så vett me ikkje heilt ka me ska finna på med den oppe på loftet, siden me har tatt møblene som stod der oppe.. Og satt ner på den utenfor kjøkkenet.. Så den står jo meir eller mindre heilt tom nå..

 

” Kånå meinte eg fikk finna meg ein eller aen sponsor, som gjerna hadde ein smart plan der oppe, men eg vett ikkje eg.. Eg e heilt klart ikkje den som e mest komfortabel, med sånne sponsor ting..

Det e lettare når bedrifter og butikker spør meg, enn omvendt.. ;D

 

Litt bilder av kjøkkenterrassen, og den på loftet.. 

Kjøkkenterrassen

 

Gulvet som eg fikk vaska og spylt, her på lørdag.. Klart te å beisast, om været holde seg nåkenlunde bra..

 

Skilleveggen mot naboen..

 

 

Terrasen på loftet..

 

 

 

Eg blir ihvertfall ikkje arbeidsledig med det førsta, har eg funnet ut.. Siden halva huset må malast ferdig, 2 terrasser må ha gulvbeis og den nye på baksiå må ha både gulv og vegg beis.. Me har ikkje heilt funnet ut ka farge me ska ha på baksiå, men Kånå har ein plan om at det må bli nåke i grått, i ein eller anna slags nyanse.. Eg trur ikkje det blir kvitt ihvertfall, for då blir det så lyst at eg ende opp med å sitta å glira med augene, og klara ikkje å sitta der ute..

Det blir vel ei løysning på den saken og, vil eg tru.. Plutselig så har Kånå fått ånden og fått beisen inn i heimen, i den fargen hu vil ha..

Jaja.. Den tid, den sorg.. Det blir heilt sikkert litt tid te å nyta litt fint vær, om me e heldige, denna sumaren.. Mai e jo den månaden det e stort sett e fint og tørt vær te å mala i, så om eg klara å gjør meg ferdig den månaden, så hadde det jo vært perfekt.. Men, på den andra siå, så kan man jo fort enda opp med haggelstorm, øsepøsande regn og drittvær, i heila Mai månad og.. Alt e relativt, her på det gode Vestland.. Og det e ikkje mye som e meir uforutsigbart, enn været her på Vestlandet..

 

” Foruten om Kånå sitt humør da, når Fatter’n gjerna ikkje finne arbeidslysten, og oppdragene begynne å samla seg opp.. Då kan det fort bli månelyst.. Heilt klart..

 

Men, sånn ellers.. Så for dåkke ha ein strålande søndag videre, Folkens.. Ett litt annerledes innlegg, fra denna fronten idag.. Eg vett ikkje eg, men det kan jo fort vær at dåkke lika å sjå litt kossen me har det, her i rekkehuset våras..

Det e jo kjekt å kunna ha ett lite skryteinnlegg, sånn innimellom og.. Ikkje sant.. !!??

=D

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg