Støvsugaren …

 

Då va det opp og avgjort.. Itte åtta år med sentralstøvsugar, endalause turar opp og ner trappene med den helsikkens slangen på slep.. Tre etasjer med utslitte trappetrinn, fordi man ikkje gidda å rulla den sammen i ein kveil.. 

 

Då har endelig Kånå kapitulert, når hu løfta ei litå eska her på jobb, ei fjørlett eska, med ein lekker smekker støvsugar oppi.. 

 

Og bestemt seg for, at slangen ryke te bloksberg ut av heimen, og ein sånn lekker liten fjørlett sak, den e heilt klart på vei inn.. Alle mine forsøk når me sko bygga, på å argumentera bort ein sånn sentralstøvsugar, dei blei blankt avvist, fordi detta va ifølge Kånå, bare heilt fantastisk.. 

 

Nå har hu snudd, itte kun åtta år med dekelskapen i hus.. Jøje meg, altså.. 

 

På randen te å vær ny rekord detta, vil eg tru.. Sånn med tanke på at Kånå jenka seg litt, og e nåke lempferdig med standhaftigheten sin.. 

 

” There is hope in a hanging snor.. ” .. Så fint sitert av han Petter Solberg.. 

 

👍👍👍

 

 

6 kommentarer
    1. Vi kjøpte hus med sentralstøvsuger i 2007. Fra oss av lykke. Så praktisk.
      Tror vi brukte den fem ganger. Vi hadde ikke kastet støvsugeren fra gamle-huset enda….

    2. Tror du må sjekke kildene dine. Petter Solberg har sagt mye rart, men hope in a hanging snor skal han ikke ha æren for.

      1. Jøje meg.. Jaggu meg så har du heilt rett.. Og eg har til og med tilegna ett heilt innlegg, for å beklaga min skrekkelige kildefeil.. Gudhjølpe meg.. Slikt ska jo ikkje skje.. 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg