Stille før Stormen, eller bare rein og skjær Idyll.. !?

 

Det har vært ein fin morgen idag kor eg vakna av ein kaffikopp på nattbordet, som kickstarta mine aromatiske duftesanser.. Kånå hadde jumpa ut av loppekasså litt før meg, og heilt klart prøvd ein ny tilnærmelse på morgenkvisten.. Istedet for å senda ein av kidsa som budbringar for å vekka meg, lot hu duften av ein god kopp kaffi spre seg i rommet, for å få Fatter’n te å stå opp.. Og om eg sko fått sagt det sjøl, så va det ein ufattelig mye bedre opplevelse.. Enn ett realt karate spark som stort sett sende meg lukst i parketten, sånn som hu gjerna pleie.. Når hu gjerna vil ha morgenstunden for seg sjøl i loppekasså, og litt ekstra skjønnhetssøvn..

Så om Kånå rett og slett følte seg flott og fjonge idag, og ikkje hadde behov for meir av denna dyrebare søvnen sin, det vett eg ikkje.. Men planen hennas funka som bare det, ihvertfall..

Litlajentå sko feira bursdagen sin på Leo’s Lekeland idag, så Kånå hadde stått opp tidlig for å baka muffins.. Mini’en hadde forsåvidt dukka opp grytidlig som vanlig, men forsvant ut på rommet sitt med Kånå sin telefon, for å se på Nrk super.. Det har blitt ein del roligare i midten av loppekasså, sjøl om Mini’en fortsatt komme inn kvar morgen.. Men, der han olstra og vrei seg som ein muldvarp på speed tidligare, kan han faktisk finna roen med litt teknologiske hjelpemidler, nå te dags.. Mangt kan seiast om ipader og mobiltelefoner, og at det å la barn få tilgang te akkurat detta, gjerna ikkje e optimalt..

 

” Men når man slippe å stå opp meir eller mindre mørbanka, fordi ein fjott på 3-4 år har olstra som et villsvin på tokt, der i midten.. Så synast eg det e meir enn innafor, rett og slett..

 

Ellers, så har morgenkvisten idag meir eller mindre bydd på seg sjøl, med harmonisk barnalek uten at nåken nærmast har flydd i tottane på kvarandre.. Jaja, om man ser bort fra når Han i Midten lurte seg inn på rommet te Eldstemann, kor han laga ett lite oppstyr.. Eg og Kånå kikka på kvarandre der me satt i stuå, men tenkte gjerna synkront at det e forsåvidt på tide, at de får ordna opp sjøl.. Om me foreldre ska blanda oss inn kvar einaste gang, så lære de seg jo aldri å omgås, på ein sivilisert måte.. For all del, når de komme fykande nerøve trappene itte kvarandre, hylande som to stukne grisar, så gripe me jo inn..

Men, det å læra seg å omgå kvarandre der oppe på loftet, kor begge har rom, det e det på høy tid at de klara å få te..

Og de klarte forsåvidt bragden med å ordna opp idag, uten våras inngripen.. Litlajentå har hjulpet Kånå å laga muffins, mens Mini’en har veksla litt mellom å leka med lekene sine, og se litt på barne-tv.. Og Fatter’n har gjort et par småting ute på terrassen med kjøkkenet, eg måtte skru på plass takrennå itte eg hadde malt, flytta litt på stigen og diverse.. Alt detta mens familie idyllen rett og slett har senka sitt blide åsyn, øve Familien Vandrende Kaos idag.. Me ska i selskap te Far min seinare idag, itte Kånå komme heim fra selskap på Leo’s.. Så eg har muligens mine små tankar, om det gjerna e stille før stormen.. Akkurat idag..

 

” Men, for å vær heilt ærlig.. Så må man bare nyta dei her små lommene med harmoni og idyll, som dukka opp her i heimen.. Det kan fort gå ei stund, mellom kvar sånn ei lomma.. Mildt sagt..

 

Me får rett og slett bare se, om mine spådommar blir gjort te skamme, eller slår ut i full blomst.. Seinare idag.. Ha ihvertfall ein strålande lørdag, og ei fortsatt god helg..

=D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg