Sparkesyklar, ett par Fantungar og ei Kjøttkvern…

tumblr_nzrwrwRjBL1ulda82o1_1280

Noen dagar vett man kossen blir før man har våkna, og alt går på rutine… Andre dagar kan tygga deg som ei kjøttkvern og spytta deg ut i andre enden, fullstendig maltraktert …

Mens noen dagar, bare går man på ei sky i lykkelig uvitenhet om all verdens forferdelse,heilt te man legge seg for kvelden ..

Idag traff eg kvernå…

 

Dagen idag, starta egentlig inatt… Med ein Mini så fikk ett kraftigt anfall av falsk krupp…

Sjøl eg, så føyk rundt i huset i full panikk første gangen Eldstemann fikk det… Har opparbeida såpassa rutine, at eg vett ka så ska gjerast nå… Itte 4 stykk så alle har hatt det…

Så ut på trappå bar det med meg og Mini’en, så han sko få pusten igjen… Mens Kånå gjorde klar litt medisin…

Pjokken blei medisinert og me la han i midten i vår seng.. Ett skikkelig sjakktrekk…

 

Så når klokkå ringte idag morgens, og eg subba mørbanka ut på badet.. Itte Mini’en har brukt ryggen min te fotballbane inatt…

Va eg alt aent enn utsoven…

Litt vann i ansiktet hjalp litt, ein kopp kaffi hjalp meir… Før eg trødde på meg arbeids klernå og suste på jobb…

Bare for å oppdaga at lommabok, telefon og nøklar låg igjen hjemma… Når eg kom på jobb..

 

Jippi…

Suste heimøve igjen og fekk henta sakene.. Kom tebake på jobb igjen nåke forsinka, og trøkka varene på lastebilen i ein fei..

At eg har vært i koma når eg lasta idag, va ikkje vanskelig å forstå… Når eg kjørte sikk sakk mellom stedene eg sko levera.. Og klokkå gjekk fortare enn på lenge…

Normalt så har eg som oftast planlagt ei ruta, med minst mulig svinn av tid… Men idag va det totalt håpløst…

 

Dei på kjørekontoret ringte jevnligt om nye hentingar… Sjølsagt ingen forståelse for at man hadde ein kjøttkvern dag og få der…

I slutten av dagen, va bilen fortsatt halvfull…

Og eg begynte å lura på om eg egentlig hadde gjort nåkenting i heila dag… Eg leverte og leverte, men det minka fakerten ikkje på varene inne i skapet…

Så, når eg kom te Skuddnes… Og hadde levert på trelasten, lå det bare 7-8 esker i sidedørå og stod halv annen palle igjen i framveggen.. Nesten tomt jo…

 

Eg kikka forvirra rundt meg… Før det gjekk opp for meg at eg hadde lossa 6-7 paller med vinduer der… Så hadde tatt nesten 2/3 deler av plassen…

Hjølpe meg…

Alt underskudd av tid, va snudd om te overskudd… Såvidt.. Dei siste leveringane gjekk som ein draum, før eg begynte på innhentingane…

Så sjølsagt lå på feil sia av veien alle sammen… Man må nesten ha kjørt på Karmøynå, for å forstå den… Men itte klokkå 1500, så renne trafikken tett begge veier, av ein eller annen grunn…

Så det tar jo ein evighet å komma seg inn på veien igjen…

 

På Vedavåg holdt eg nesten på å forgå… Den eina fina lukå itte den andra, gjekk bilen foran meg hus forbi…

Før an i spratt ut i veien rett foran grillen på ein buss, og nesten fikk ein fullblods rånebil i hekken så kom andre veien…

Det va ei strikkmotor dama…

Ei sånn ei med hatt, lilla hår og gebiss… Så de må henta i hattahyllå kvar gang de parkere, og som bruke 3,5 clutch i året…

Alle verksteds drøm…

 

Endelig kom eg meg inn på veien… Suste inn te terminalen og fekk lossa bilen, før eg kjørte heim…

Har ikkje trødd ut av lastebilen før Mini’en komme meg i møte, sammen med Litlajentå..

Får trødd i trynet nåke middag, før Kånå lira ut av seg ein tirade… Klare omtrent å parera 50 %, før eg slukøra går å klippe plenen… Kånå e tydligvis trøtt idag hu og…

 

Han i Midten komme nerøve veien med halvparten av snekkerverktøyet mitt…

Ka i helsikke…?

Joda, han og nåken kompisar bygge hytta… Ei spikereska og nåken planker e og forsvunnen… Jaja, kom sikkert aldri te å bruka den dimensjonen alikavel…

Eg går å laga meg ein kopp kaffi…

 

Plutselig suse Mini’en forbi på sparkesykkel og krasja rett i kjøkkenskapet..

Kaboom…. Han ler av fryd, eg grine og Litlajentå komme på andreplass…

Dei fikk ikkje sparkesyklane te å virka på plenen… Men parketten inne va perfekt…

 

Åh du heilaga jul…

 

Fantungane blir heven på dør… Å eg sitte matt igjen i sofaen og drikke kaffien…

Før eg tar støvsugaren å spinne øve ståvegolvet… Det så ikkje ut itte sparkesykkel fantomene…

Kånå e forsvunnen…. Litlajentå og Han i Midten likeså…

Finne Kånå igjen utforbi vaskerommet, hu pusse og mala utemøblene.. Dei to andre va gått på lekeplassen og Mini’en har parkert foran Zack & Quack på tv’en…

 

Eg betale nåken rekningar og skrive ett par mailer… Når Kånå tråkka gjennom ståvå, med sko på… Fulle i mold..

Fram med støvsugaren igjen…

Mini’en ska ha drikka… Snart seie eg… NÅÅÅ seie han… E bare å lya..

Dei 2 fra lekeplasssen komme heim igjen, og Kånå tar seg av litt legging… Eg sitte apatisk å kikka i luftå på sofaen, og snakka med meg sjøl..

Kånå kikka bekymra på meg, før hu rista det av seg…

 

Nå e alle i seng… Roen har begynt å senka seg øve heimen, og Kånå kjørte for å handla…

Mens eg trøsta meg med at 2 sånne dagar på rad, sjelden komme aleina…

Her i huset …

 

Ha ein strålande kveld, folkens… =D =D =D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg