Selskap, helg og den “forhatte” Mandagen…

ced9b31e4997f558f8fb5ce53564fb22
Åneida… ????????

 

Det e mandagskveld og eg har akkurat begynt å komma te hektene itte helgå.

Alt e egentlig som mot normalt.

Itte ei heseblesande helg sammen med Kånå og flokken, brukast mandag som regel te det formålet. Komma te hektene igjen..

Resten av ukå går te å manna seg opp te neste helg igjen, mens man håndtere dei utfordringane man møte på veien..

 

For helgå va ikkje heilt over itte fotballcupen, me sko i selskap te Kånå sitt søskenbarn på søndags ittemiddag og. Så istedet for å kjøra rett heim, plassera beinå høgt og la Flokken ta seg heilt ut..

Så kjørte me innom Svigers for litt klesskifte og lignande..

Eg va meir eller mindre littegrann utlada itte cupen, så eg tok meg ein liten cowboykvil på golvet. Mens Mini’en og Litlajentå for å tuttla rundtomkringfallera.

Og Kånå satt på kjøkken i muntert passiar med Svigermor.

 

Men, før eg visste ordet av det stod Kånå klar, i ein flott sumarkjole mens hu rista meg te live igjen..

Me va visst klar te å gå.

Sjølsagt hadde eg tatt feil buksa på meg, nåke så blei godt bemerka i bilen på vei te selskap.

” Av alle bukser du har i skapet, så fant du den æmmest hullete te å gå i selskap med, sa hu syrligt..

Eg hadde egentlig ikkje tenkt så mye øve buksevalget, anna enn at eg hadde spurt Kånå før me gjekk heimante, om det va greit eg gjekk sånn..

” Jada… Du e så flotte atte… Sa hu då, mens hu flaksa videre…

Så eg satt i bilen med munnen full, men sa sjølsagt ingenting.. Man fyra ikkje opp Kånå, rett før man går i selskap.. Det kan fort enda stygt.

 

Men det e litt besynderligt at eg ska få huden full, når eg gjerna ikkje har følgt heilt med…

Mens når hu gjør det samma, så ska hu ikkje bare slippa klar sjøl om hu godkjente bukså ..

Men hu ska jaggu meg irettesetta meg for det og, når hu oppdaga at hu har gått på ein smell…

Kan bli matt av mindre vett du…

 

Jaja… Eg hadde ikkje nåke aent å gå i, siå me ikkje sko innom heima før me gjekk.. Så det fekk nå bare stå sin prøve, om bukså va ein smule full av hull..

Egentlig, trur eg ikkje ein einaste sjel la merke te det, i løpet av heila selskapet.

Ett selskap som egentlig gjekk strålande… Eg kosa meg med kaka, litt lett konversering og ein smule hovering øvefor Svoger min.. Så e Man Utd supporter, og hadde gått på ett besynderligt tap mot Watford…

Mens min klubb Liverpool, moste over Chelsea på fredags kvelden.. Typen te Kånå sitt søskenbarn, e forsåvidt Chelsea supporter… Så eg va forsåvidt litt høgt oppe øve for han og…

 

Men eg sko raskt bli brakt ner på jordå, igjen.. For akkurat når eg satt i ein engasjert samtale med svoger og svigerinne.

Så eksploderte Kånå rett i taket…

Han i Midten og Eldstemann hadde føke i tottane på kvarandre nere i kjellaren, og eg hadde allerede øvesett ein beskjed fra Kånå om å ordna opp…

Sånt gjør man bare ikkje… Av og te kan man slippa unna sånt nåke… Gjerna heima…

Men i selskap…??   … No Way, Jose…

 

Om eg ikkje kom meg ner i te helsikke i kjellaren, å ordna opp i disputtene mellom dei to… Kunne eg se fram te ett langt opphold i Bodå… Mildt sagt…

Gudhjølpe meg…

Eg jogga ner i kjellaren og fekk ordna opp… Eldstemann hadde hatt liggebesøk natt te lørdag, og hadde ikkje akkurat lagt seg tidlig og sov heller ikkje lenge…

På hverken fredagskvelden eller lørdagsmorgen…

Så hans tålmodighet va forsåvidt nåke tynslitt, så når Han i Midten fyrte han opp, ve smellen uungåelig… Men kamphanene blei skilt og ro orden igjen oppretta.

 

Eg tok meg ein liten peptalk med Eldstemann, når Han i Midten komme ut fra rommet så va opprinnelsen te hanekampen..

Og sa te Eldstemann at han kunne få lov te spilla alikavel..Fighten va altså om ein playstation og Fifa… Sjøl om eg va nåke øverraska av Han i Midten’s plutselige vennlighet…

Va det bare å takka å bukka for hans øveberande vennlighet.. Ingenting e så herligt så litt broderlig kameraderi..  Om enn så sjeldent det sforekomme her i heimen..

 

Itte peptalken rusla eg opp i stuå igjen, folk hadde ommøblert seg litt.. Så eg sette meg på siå av Han i Midten..

Så va inne i ein avhandling om klining, jenter så sparka og slo og andre utfordringar han sto øve for på skolen..

Fordi han ikkje ville klina med jentene..

Onkel te Kånå satt å humra og lo av Han i Midten’s underfundige betraktninger om dei her utfordringane hans..

 

Jaja, tenkte eg for meg sjøl.. Det e vel ikkje så mange årå før den sjarmøren har heilt andre utfordringar… Akkurat på jentefronten..

Og det e heilt sikkert ikkje nåke kline problematikk inne i bildet.. Vil eg tru…

Men, det e lenge te det… Tenke Fatter’n og snur seg litt om… Og plutselig e huset fullt av barnabarn..

Kor i all verden blei dei årå av…

 

Men, men… Kånå hadde funnet roen, Flokken storformen og eg kjente at helgå begynte å setta sine spor…

Troppene blei samla i hopa og stua inn i bilen.. Før me sette kursen heimøve..

Og når me endelig hadde fått ungane i seng, og lå strekk ut i kvar vår enda av sofaen..

Kjente eg den herlige staute sneken av mandag komma luskande rundt hjørna…

Mandag og jobb…

 

Endelig litt tid for seg sjøl… Meir eller mindre… ????????

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg