Samsung Mobil’en – Ein liten utfordring, på ein måte…

standard_Lysbilde2

 

I forrige uka, va det mye krøll med Facebook… På mange mobiler fikk man ikkje opp “Innleggene” på bloggen.. Det einaste se kom, det va profilbildet og ikkje så mye meir…

Eg såg at mange andre Facebook sider ikkje hadde detta problemet, så eg begynte å få litt panikk om det bare va mi sida se sleit…

 

Men så kom det fram itte litt hektisk mail-utveksling med Facebook, at man måtte oppdatera Facebook appen. Så ville det ordna seg igjen… Og at nåken andre “Sider” og hadde slete med samma problemet…

Men for ein av mine samarbeidspartnere gjekk det fortsatt ikkje..

Han Skjalg på Herrmannbutikkene…

 

Så snille se eg e stakk eg innom for å sjå om eg ikkje kunne hjelpa han med detta.. For han fekk ikkje te å oppdatera appen på mobilen sin…

Ein Samsung sak av ikkje akkurat nyaste modell.. Og eg fant fort ut at Skjalg va rimelig i øvekant fornøyd med denna “oldtids” saken av ein mobil…

Så når eg sette igang med å oppdatera denna “antikviteten”, holdt det jo på å gå lukst te skogs…

 

Sjølsagt klarte eg å trykka på ett eller aent, så at halve samlingen av appar på mobilen, sette igang med å oppdatera seg…

Og mobilen begynte nesten å ryka se dragsuget fra ein rånar, se spant blårøyk i ring.

Detta va an tdligvis ikkje vant med.. Og eg kan jo tenka meg at det gjerna e derfor han har holdt ut i såpassa mangen år..

An har vel aldri blitt oppdatert før, ikkje vett eg..

Når det sto på se verst, va heldigvis Skjalg opptatt med ein kunde i butikken. Så eg fekk lufta ut den versta røykluktå, før an kom tebake… Og oppdateringå va ferdig..

Men, fortsatt kom ikkje “museumsgjenstanden” inn på bloggen.. Det va full stopp…

 

Eg rulla nerøve innleggene, og plutselig så kom me inn på ett innlegg. Ett innlegg fra når bloggen lå på Blogg.no..

Og Skjalg lyste opp.. Der kunne eg sjå, det va ikkje mobilen det va nåke gale med. Men den nya bloggsiå mi, sa han, triumferande..

 

Eg kunne der og då, ikkje aent enn te nøds vær enige.. Men, sjøl om eg fortsatt hadde ein mistanke om at det va den “utdaterte” Samsung saken sin feil..

Så blei me enige om at eg tok kontakt med dei se levere bloggplatformen, for å sjekka ka se kunne vær feilen…

 

Som sagt, så gjort…

Og itte litt intens telefon utveksling, og ditto mail korrespodanse.. Falt det i det stora og heila ner på at detta “fossilet” av ein mobil, sannsynligvis ikkje takla det nymotens bloggdesignet eg har på bloggen nå…

Ellår muligens kunne det vara at operativ systemet te “antikviteten” måtte oppdaterast…

 

Hjølpe meg…

 

Så nå e dilemmaet her… Kossen ska eg få sagt detta te Skjalg, uten å såra stoltheten hans for detta se i hans auger e ein “vidunder” mobil… ?

Og komme denna “oldtids” saken, te å takla nok ein oppdaterings sekvens.. Uten å brenna ner heila Aksdal senteret…

 

Eg trur bare eg skrive her te slutt..

 

To be continued……..

4 kommentarer
    1. ….der fekk eg o lest litt på bloggene din Frode…logga meg inn fra EDB-maskinen min.. :-)…møkje løye du skrive 🙂 🙂 …men samsungen min feile ingenting barra så d e sagt.. 😉

      1. Sjå der du… Hehe.. Det va nå skrekkeligen godt å sjå at du fekk lest litt… =D =D Akkurat når det gjelde det “Fossilet” av ein Samsung, vett eg ikkje heilt ka eg ska sei… Eg trur me får la det stå med at me e enige om å vær uenige.. =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg