Romjulen og Jobb eller Ferie …

 

Julå e over for i år og det e bare ein liten sjarmør etappe på jobb igjen, før det blir nyttårsfeiring og et par fridager på tapetet.

Skjønt fri og fri …

Eg vett ikkje ka som e verst i slike tilfeller eg. Gå på “jobb” et par dager, eller væra heima med fire elleville barn …

Man kan raskt argumentere for at jobb blir fri, og det å ha fri blir jobb …

På ein slags merksnodig vis …

 

All erfaring fra tidligere år, tilsier at litt lett arbeidsinnsats her på jobb, muligens trumfe overtrøtte barn som har ramla ut av leggerutiner av ymse slag …

Det e ikkje få år eg har møtt Kånå i dørå når eg komme heim fra jobb i romjulå, kor hu med et desperat uttrykk i andletet gjerna seie …

– Værsegod, nå e de dine … Eg går ut å lufta vettet …  

I slike stunder skjønne eg Kånå godt. Det kan raskt bli underskudd av sunt og godt folkavett, i slike scenarioer …

 

Då e det godt å komma frisk og utkvilt heim, etter litt ferie på jobb …

Liksom …

 

Ha ein flott mandag, Folkens … Om man e på “jobb” eller har ein liten “ferie” …

 

😁😁🤣🤣

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg