Rampenissen, Sosiale medier og ei insisterande Dama..

Litlajentå og Mini’en kosa seg med barne-tv..

 

Eg gikk sånn nåkenlunde tidlig te sengs igår, itte ei jobbuka hinsides all fornuft.. Strengt tatt, så har det vel vært nåken beinharde uker, heilt siden alt detta her hersens Black month/week/Friday begynte.. Men, me vett jo at det blir sånn i dei 2 siste månadene før jul, så det va jo ikkje nåke overraskelse, sånt sett.. Alikavel, så kjennes det jo på legemet, at man har jobba litt meir intenst, enn tidligare på året.. Så når Mini’en kom luskande inn, tidlig i dag morgens, så va eg meir eller mindre utkvilt.. Mini’en va på tross av at han kom tidlig inn, forsåvidt rimelig raus av seg, og lot Fatter’n få ein liten halvtime te, før han ville opp og åpna kalenderen..

Og ikkje minst, så va han meget spent på ka Rampenissen hadde funnet på, for Mini’en har virkelig trykka denna krabaten te sitt bryst.. Men, det e gjerna ikkje så merkelig, de e jo på ein måte to alen av samma stykke, dei 2 der..

Det e jo liksom meiningå at Kånå ska få seg litt ekstra skjønnhetssøvn, når eg står opp med kidsa, og nåken ganger så går det greit.. Men, som oftast enda det med ein eller anna katastrofe.. Som idag, når Han i Midten blei i øvekant ivrige mens han spilla Fortnite, og ikkje hadde lukka dørå inn te rommet sitt.. Og i fortvilelsen øve å sikkert ha gått på ein smell, kauka te der oppe på loftet, så gaulingå gjalla nerover trappehålet.. Nærmast samtidig, fant Mini’en på at han sko testa trappetrollet han hadde kjøpt på lekebutikken igår, og sendte det nedover trappene.. Herreguud.. Eg såg føre meg ei Kånå som kom trampande opp trappene, med vreden nærmast på utsiå av seg sjøl..

 

” Men, heldigvis gikk det bra.. Ihvertfall ennå.. Ingen Kånå kom marsjerande opp, eg fikk lukka dørå te Han i Midten og gitt Mini’en nåken formaninger om, at man ikkje kjørte trappetroll i trappå, før hu mor hadde stått opp..

 

Ellers, så har me ein føljetong gåande på Instagram og Facebook nå, med alle påfunnene te Rampenissen, som har flytta inn i ei hylla oppe i stuå.. Og eg fikk litt pes fra ei dama på Aksdal senteret igår, som hverken hadde instagram eller Facebook.. Men, hadde blitt oppdatert av datterå si, om ka som foregikk i heimen våras.. Det va rett og slett ikkje rettferdig, at dei som ikkje har sånne sosiale medier, liksom sko bli utelukka.. Gudhjølpe meg og Herrens trofaste Hærskare.. Eg, som liksom helst trivest i anonymitetens kamuflasje klær, eg blir gjenkjent som “Han i Boden” i både tide og utide, til og med i arbeidsuniform og med caps på topplokket..

Hjølpe meg.. Eg kunne ikkje anna enn å vær enig med denna damå, som stoppa meg midt inne på Aksdal senteret, og la ut om kor kjekt hu syntes det va med bloggen min..

Men, som ikkje syntes det greit, at dei som ikkje va på sosiale medier, ikkje sko få med seg alle påfunnene, te Rampenissen.. Eg hadde strengt tatt ikkje tenkt øve akkurat den biten, når detta begynte å ta av.. Ikkje hadde eg tenkt å gjør så mye ut av det heller.. Men, det eina har liksom tatt det andra.. Og nå forvente både Flokken, Kånå og dåkke leserar, nye helsprø påfunn, fra ein spinnvill Rampenisse.. Ein Rampenisse, som nesten begynne å få litt prestasjonangst, vil eg tru.. Når nye påfunn må iverksettast, i løpet av nattens mulm og mørke.. Jaja, man får jo bare la notå gå, og la det stå te.. Så, foruten om den med Pepperkakehuset, som forsåvidt starta heila greiå, her på bloggen..

 

” Legge eg med alle innleggene fra Instagram og i kronologisk rekkefølge, under her.. Altså, dei gamlaste først, og dei nyeste te slutt.. Så har alle rett og slett fått muligheten, te å få sett ka Rampenissen våras holde på med, her i heimen..

Jauda.. Rett ska væra rett.. =D =D

 

Ha ei strålande helg, Folkens.. Og kos dåkke med dei elleville fantastrekene te Rampenissen, under her..

 

 

 

Se dette innlegget på Instagram

 

– Kan du ikkje ta ansvaret for han Rampenissen, før du legge deg.. !?? .. Sa Kånå, og rusla ner trappene for å legga seg.. – Sjølsagt kan eg det.. Svara eg muntert, og kikka videre på tv’en.. 😁😁 Eg kan vel trygt sei eg ikkje overdrive, om eg trur at Kånå ikkje va videre imponert.. Når hu kom opp på jobb, igår.. – Stolane kunne eg bare rydda sjøl, når eg kom heim.. Sa hu med lyn i blikket.. Flokken måtte spisa frokost i sofaen.. 😄😄 – Eg.. ?? .. Svara eg, og gjorde meg toskjen.. – Det e vel strengt tatt rampenissen som har gjort det, sånn forsåvidt.. Kånå satte blikket i meg, og eg snudde meg å tenkte at det holde nå.. Av og te, så slår Kånefilteret inn i tide og redda meg fra ein taktisk katastrofe kommentar, som heilt klart ville vippa saken i feil retning eller over streken.. 🤣🤣🤣 .. Det gikk i likaste laget igår.. Men, eg flira litt for meg sjøl, der eg stod med ryggen te Kånå… – Å tørk av deg det fårete fliret, din tosk.. Kvapp det te, bak ryggen min…😱😱😱 Jauda.. 😂😂🤣🤣 #rampenissen #advent #jul #moro #ramp #humor #kjøkken #rot #stoler #tårn

Et innlegg delt av Frode Skogøy (@jeggikkbareibodenentur) Des. 5, 2018 kl. 1:15 PST

 

 

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Når sant ska seiast, så elska jo Flokken denna kjøkkenstol fantastreken te Rampenissen..Der de lo seg skakk av påfunnet hans.. Ein av dei som lo høgast, lengst og best, det va Han i Midten.. 😁😁😁 .. Der han syntes Rampenissen hadde overgått seg sjøl.. (Det gjorde tydeligvis dåkke leserar og) .. 😂😂 .. Men, man har et lite ordtak, som seie at den som ler sist, den ler best.. Og når Mini’en kom opp i stuå igår, kikka han med svære auger, på Rampenissen.. Som satt med Xbox’en te Han i Midten på fanget, og flira så godt.. Man kunne nesten høyra latteren te Rampenissen, som runga lydlaust mellom veggane, på ein måte.. – Oi, nå komme Leander te å bli sint.. Va det førsta Mini’en sa.. Itte å ha observert fantastreken litt.. 😃😃😂😂 .. Men, sånn kan det gå.. Når man kanskje ler litt meir, enn man heilt klart burde.. Han va litt øvgidde, Han i Midten, når han fant det ut.. Mildt sagt.. 😂😂🤣🤣 #rampenissen #ramp #advent #gøy #kidsa #xbox #latter #lærepenge #gøyal #humor #haugesund

Et innlegg delt av Frode Skogøy (@jeggikkbareibodenentur) Des. 5, 2018 kl. 10:48 PST

 

 

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Jøje meg.. Love is in the air.. ❤❤❤ .. Det e vel som oftast ein årsak, te at folk, fe, og gjerna Rampenissar, muligens e nåke rastlause.. 😁😁😁 .. Men, at det gjerna va fordi Rampenissen rett og slett va på friarferd, det hadde eg ikkje tenkt på.. 😱😱😱 .. Hjølpe meg.. I løpet av nattens mulm, har krabaten tydeligvis saumfart rekkehuset våras, på leit itte nåken å dela livet med.. Rampenissar blir vel gjerna ensomme i denna adventstiden, kor mangt og mye e forventa av de.. 😍😍😍 .. Så at han tar seg ein liten biltur med hu Barbie, i ein klassikar av ein bil.. Det e han vel gjerna vel forunt.. Kånå e nok heilt sikkert fornøyd, vil eg tru, med at fjotten har andre ting å tenka på, enn å rampa te saker og ting, for hu.. Tjera vena meg.. At Rampenissen våras va ein reinspikka Casanova, det hadde eg ikkje trudd.. 😂😂😂 .. #rampenissen #casanova #biltur #barbie #kjæreste #humor #love #date #partner #null #ramp #fornøyd #kåna #caravelle #pudding #klassiker

Et innlegg delt av Frode Skogøy (@jeggikkbareibodenentur) Des. 6, 2018 kl. 10:41 PST

 

 

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Itte ein liten romantisk avsporing, med ein koselig biltur med Barbie.. 🤩🤩🤩 .. Så va Rampenissen tebake på sporet igjen.. Tjera vena meg.. Mini’en visste ikkje heilt om han sko le eller gråta.. Det va jo utvistelig morosamt, men så va jo utsikten te tv’en sperra.. Ein liten catch 22.. 😂😂😂 .. Dilemmaet løyste seg sjøl når Han i Midten, som ikkje alltid virka som om han e klar øve sin egen størrelse, sko krypa inn i hulå som Rampenisse hadde laga seg.. Huset ramla sammen og fri sikt te barnetv, det va igjen oppretta.. 😃😃😁😁 .. Når sant ska seiast, så e det ikkje bare ramp med denna krabaten, som har flytta inn.. For han har tydeligvis oppdaga, når alle sofaputene va stabla foran tv’en, at det trengtes ein real omgang med støvsugaren, i sofaen.. 😱😱😱 … Så jaggu meg hadde fjotten støvsugd og.. Nei, det e det eg seie.. Det e som regel aldri så gale, at det ikkje e godt for nåke.. Sjøl med ein Rampenisse i hus.. 😄😄😄 #rampenissen #sofa #puter #ramp #gøyal #humor #kidsa #elsker #fanteskapet #mor #fortviler

Et innlegg delt av Frode Skogøy (@jeggikkbareibodenentur) Des. 8, 2018 kl. 12:19 PST

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg