Ett plutselig innfall av Sydensjukå..

Satt og kikka på nåken gamle bilder ikveld, og kom over mappå i fra Tyrkia 2015.. Når me va i Side for andre gang, på ett fantastisk hotell.. Det ligge litt utenfor sjølva sentrum, og ikkje der alle dei andre typiske charter hotellene ligge.. Og me forelska oss heilt i denna plassen, sikkert litt fordi de hadde nåken rom som passa oss som hånd i hanske..

Rom med ekstra stor balkong..

Førsta året me bestilte denna typen rom, blei me litt skuffa.. For me syns ikkje balkongen va så steikje mye større.. Gjerna litt lengre enn normalt, men ikkje merkbart større.. Så me gikk og la oss den kvelden, fast bestemt på å klaga på rommet om morgenen.. Men neste morgen når me stod opp, fant Eldstemann ut kor den ekstra store balkongen var..

For det va nåken svære gardiner som gikk te gulvet, og bak deiva det ein svær terrasse dør som gikk ut te den denna ekstra store balkongen..

Heile greiå med stengene der opp te høyre, va terrassen vår.. Også hadde me den te venstre for den og.. Fantastisk plass..

Eg kan ikkje anna enn sei at eg jaggu meg lengta tebake te den plassen.. Ivertfall i detta fantastiska sumar veret her heima i Norge.. E det løye me vestlendingar blir værsjuke da? .. Det svinga jo jaggu meg fra morgens te kveld, fra vår te sumar, så litt høst.. Før sumaren gjerna stakk innom bittelitt igjen..

Nei.. Takka meg te sydens stabilt flotte sumarvær..

Eg trur me får festa vår lit te Lotto’en, så kanskje det blir tur på oss i år og.. Hehe.. Eller 2079.. F.eks.. Eg trur eg snakka for heile familien når eg seie me forelska oss litt i Side.. Førsta året der så va Kånå gravid med Mini’en, og tyrkerane bare telte på ungar, 1-2-3 så kikka de på Kånå.. For så å bare rista på hovudet..

– You crazy man.. Sa det bare, med glimt i auga.. Kim sko vita at de fikk rett.. Sjøl om det va han som kom ut så va Crazy.. Ikkje eg..

 

Fra første turen te Side.. I gamle byen..

 

Kånå nyte litt skyggetid.. Sammen med Litlajentå.. Samme tur.. =D

Det va ganske artig når me va der igjen, for andre gang.. Og besøkte ein restaurant me hadde blitt tipsa av svigerfar om.. Nemlig Hawaii Bar & resaurant som lå ein liten spasertur på 10-15 minutt fra hotellet.. I ei litå rolige handlegata, utenfor både sentrum og gamlebyen..

Her fikk man både spisa te normale priser, og handla klær uten et helsikkens mas..

Når me hadde handla ferdig den eine kvelden, så kjørte jaggu meg han på butikken oss heim te hotellet og.. De huska oss igjen fra året før.. Ikkje det at eg syns det e så ufortsåelig da, sånt sett.. På restauranten kjente de oss også igjen.. Og gjorde absolutt sitt for at Kidsa sko storkosa seg, mens man venta på maten..

Her e jaggu meg heile gjengen… Tantå te Kånå og maen.. Svigerfar og Svigermor, hu litt gjemt bak han. Så bak om der igjen datterå te Tantå te Kånå og typen Harald.. Sympatisk kar han.. Han Harald.. Svigerfar og .. Forsåvidt..

Herreguuuud… Ka eg lengta te akkurat den plassen.. Beste plassen i Tyrkia.. Men så har me bare vært på Pasha Bay rett før Alanya, og her i Side da.. E gjerna ikkje akkurat nok te å uttala meg sånn.. Men guud ka me kosa oss der ivertfall..

Synd at det har vært så ustabilt i Tyrkia, men det e gjerna ikkje nåke skumlare å reisa der enn andre steder..

Sjøl om ikkje me har hverken planer eller økonomi te nåke syden ferie i år.. Men det e då det e litt kjekt å kikka på gamle bilder.. Se kossen me kosa oss, alt me fant på og lignande.. Nei.. Her e det bare å finna kupongane fram å tippa litt Lotto.. Vil eg tru..

Plutselig så går den inn .. Lotto’en..

=D

På vei tebake fra Strandå…
Han i Midten..

 

Lekerommet på Hawaii Bar & Restaurant..

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg