Man planlegge for det versta, men håpe på det besta…

Endelig… Så e det julaferie… Itte litt over ein månad med fullstendig kaotiske tilstander på jobb, så har eg endelig parkert i sofaen.. Totalt utslitt itte å ha kjørt villmann med pakker og varer te butikker og privat kunder..

Det e alltid litt ekstra press på jobb før jul, i transporten..

Men i år har det eksplodert.. Man ante jo litt ugler i mosen ukå før Black Friday, for alle kjedene starta jo på mandagen.. Black Friday liksom… Når endelig fredagen kom, så va man jo så hjernavaska og overeksponert av alle deia her “gode” tilbudene..

At hadde man gått i butikken for å handla nåke på tilbud, så blei man ett lett bytte for ein erfaren lurifaks selgar.. Så uansett kor mye du hadde tenkt å kjøpa ett produkt så gjerna va på tilbud, så i grunnen egentlig ikkje va på tilbud.. Me forbrukerar bare trur det, fordi det har stått i utallige reklameblader..

Så ende man alikavel opp med å handla ett dyrare produkt, enten fordi de ikkje hadde fleire igjen.. Eller fordi selgaren klarte å overbevisa deg om at du bare måtte ha den, istedet for det billigare produktet..

 

Eller så kjøpte man det så va på tilbud, f.eks ein tv, og gjekk fornøyd ut av dørå, kjørte heim og hengte herligheten opp på veggen..

E sikkert mange så sitte å angra nå.. Fordi den nye tv’en så henge på veggen og man kjøpte “sinnsykt billigt” på Black Friday.. Den kjøpte naboen i høst for ett par tusen mindre, enn tilbudet på Black Friday.. Prikk lik tv til og med..

Flauaste følelesen i verden vett du…

Når man finne ut at man har gått på tidenes Black Friday smell, og ikkje bare har man ydmyket seg sjøl øvefor naboen.. Tv’en man bar ner i kjellaren eller opp på loftet, hadde jo liksom ikkje slutta å virka..

Så sånn i bunn og grunn trengte man gjerna ikkje ny tv.. Eller datamaskin.. Eller kanskje vaskemaskin..

Man hadde bare blitt hjernevaska te å tru at man gjorde ein kanon deal, og måtte ha det..

 

Jaja.. Blei visst ein liten digresjon igjen der.. Eg har ivertfall hatt meir eller mindre spinhakka pine sprø jobbdagar siå den ukå.. Siden me har sånn post i butikk tjeneste hos speditøren eg jobba for, tok mengden med småpakker heilt av..

Økningen va sikkert på langt over 100% .. Garantert..

Fra å sortera og lasta sånn ca ein plass mellom 100-150 kolli på normale dagar, spratt antall kolli lasta på bil langt over 300.. Nesten kvar einaste dag..

Eg har på mine 20 år i distribusjons kjøringå, aldri vært borti ett så inn i granskauen kaos så det blei i år..

 

Så te alle så lura på kor eg har blitt av dei siste vekene, så får dåkke meir eller mindre svaret her.. Eg klarte gjerna å skriva eit lite innlegg, på dagar kor eg såvidt klarte å få hovudet øve vannet..

Men så va det slutt igjen.. Eg vakna gjerna neste morgen og suste avgårde på jobb, man planla for det versta men håpte på det besta..

Og endte opp med ein Tsunami av varer i fleisen, når man gjekk inn porten..

Planlegging, håp og tro blei kasta av skipet, og det va bare å hoppa i havet av varer og gjør så godt man kunne.. Så aldri e godt nok alikavel, uansett kor flink man e i denna bransjen…

Det e alltid nåken så ikkje e fornøyd..

Enten det e avdelings sjefar så ikkje forstår koffår man har brukt halvannen time lengre på å lasta, men sjøl har satt inn ekstra folk på terminalen for å klara å holda unna, men alikavel nesten ikkje komme i mål ..

Eller kunder så ikkje får varene te normal tid, og klikka i vinkel fordi de i deiras auger e den einaste kunden eg levere te.. De ser ikkje dei andre 50-60 kundene eg e innom i løpet av dagen..

Alikavel må eg bare smila å beklaga.. Det e jo dei eg leve av,

Så når man komme heim fra jobb, får spist litt middag og avløyst Kånå litt fra Flokken.. Så va lysten te å nappa fram laptopen, å brodere fram nåken nye anekdoter fra vår livlige heim ganske så laber..

 

For all del.. Stoff har det vært meir enn nok å ta av.. Bodå har vært fryktelig nærme, både titt og ofta.. Mini’en har fortsatt rakettmotor.. Eldstemann og Han i Midten har ikkje begravd stridsøkså..

Og Litlajentå blir meir og meir lik Kånå… Grøsss……

Men… Der mange andre bloggerar gjerna mana te familie tid og tilside legging av mobil, nettbrett eller pc.. Så går eg i mot denna høytiden vel vitande, om at detta e høysesong for kaotiske hverdags bruduljer her i heimen..

Så nåke vekk legging av pc og kreative “poff” øyeblikk, det blir det ikkje her i heimen.. Vil eg tru..

 

Så følg med… Plutselig har eg tråkka i salaten, Mini’en tatt knekken på ett eller anna eller Litlajentå funne på nåken nye krumspring..

Men, sånn ellers…

 

Ha ei riktig god jul alle sammen….

Endelig…

=D

 

https://youtu.be/JzEHbHgrslo?t=9s

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg