Påskeferie, Sumarferien og Ein sleten Peugeot..

Eg tulla litt på jobb tidlig denna ukå, når kundene på rutå mi lurte på om eg ikkje hadde tatt påskeferie ennå.. Jaja, siå eg va å leverte hos de kunne de forsåvidt sjå sjøl, at eg ikkje hadde tatt ferie.. Eg svara jo at eg egentlig va inne i mine siste feriedagar før påske istedet, for eg va fullt klar øve ka så lå å venta i horisonten..

Og ikkje minst, e eg usikker på om 5-6 dagar heima med Kånå og Flokken, kan karaktiserast som”ferie” ..

For og vær heilt ærlig, så va det alt anna enn nåken rolige feriedagar så lå å venta på meg i påsken.. Bloggen har inngått ein ny samarbeids avtale, og me har blitt sponsa av ein spennande bedrift.. Så litt seinare i påsken komme det nok ein full “reportasje” om akkurat detta.. For produktet eg ska fronta her på bloggen, kom te byen i forrige uka og måtte hentast før påske..

Ei fantastisk strålande timing i forhold te at Kånå går og hinka på krykker.. Rett og slett..

 

Så forrige uka, helgå som gjekk og forsåvidt denna ukå, så har eg sprunget i mellom jobb, ta meg av kidsa og Kånå, for så å jobba te langt på kveld med detta produktet.. Og nå idag, itte ein strabasiøs dag sammen med Far min, så har me ferdigstilt greiå.. Så gled dåkke folkens, te ett heidundrande samarbeids innlegg litt seinare i påsken..

Sluttresultatet blei kanon bra, og Kånå e mildt sagt fornøyd..

Og eg e totalt utslitt, mentalt utlada og nåke småpjuskete, itte dei her 2 ukenes utskeielser.. Derfor har det dessverre blitt smått med innlegg, den her perioden.. Eg må nesten trekka ein liten sammenligning med Far min, og når han nekta å stoppa bilen på ein ferietur, fordi eg måtte tissa..

Han va kommen i siget, og ville ikkje ødelegga drivet på doningen vår..

 

Eg komme sjøl fra ein stor familie med mange søsken, 5 søsken va me for å vær heilt presis.. Derfor hadde Far min gått te anskaffelse av ein Peugeot 505 – 78 mod, med rattgir, lilla farge og 7 seter.. Definitivt ikkje den vakraste bilen i verden, men på midten av 80-Tallet bugna det ikkje akkurat over av dugande biler te massebarnsfamilier..

Flebruksbiler som man kalla de nåtildags, og som nærmast komme i alle former og merker.. Til og med Porsche har vel produsert ein..

Den brukte 10 og ett halvt minutt, fra 0 te 80, om man hadde ein lang nedover bakke tilgjengelig.. Bråka som ett uvær, men va forholdsvis god å kjøra.. Og akkurat når Far min hadde tippa toppen på Haukeli, itte ein liten Pit Stop midt i siste bakken.. Fordi den kokte så ei fullstappa krabbegryta..

Så nekta altså far min å stoppa fordi han va i seget.. Ufattelig vanskelig å akseptera den gangen som 15-16 åring, men fullt forståelig nå seinare i voksen alder..

 

Sånn e det litt med blogging og.. Når man har kommet i siget og har ein god kreativ periode, så kommer innleggene som perler på ei snor.. Men stoppa man opp, e sliten både fysisk og mentalt og ikkje akkurat e motivert.. Så e det ufattelig tøft å komma igang igjen.. Omtrent som Far min og Peugeot’en, så aldri stoppa uten ein lang bakke foran seg, med campingvognå på slep..

Eg komme aldri te å glømma den turen der..

Men.. Nå e eg meir eller mindre ferdige med denna kraftanstrengelsen det har vært, for Kånå har så smått begynt å gå igjen.. Eg e ikkje heilt aleina om alt husarbeidet, og prosjektet her i heimen e meir eller mindre ferdig.. Jaja, eg har fortsatt ein del ting så ska gjerast i påsken, men langt i fra så omfattande som detta andra prosjektet har vært..

Som ikkje kunne passa verre inn sånn timingmessig, sett i forhold te operasjonen te Kånå, jobb og mitt ansvar i forhold te husarbeid..

 

Så nå håpa eg det blir litt meir tid te å oppdatera bloggen, om våre påskesprell, hverdagslige utfordringar og andre pussige episodar herifra..

Og her komme ein litt forsinka, men ivertfall ein god Påske helsing, fra alle oss her i heimen..

Ha ein strålande Påske, Folkens.. Om dåkke e på fjellet, i syden eller bare nyte nåken fredelige dagar heima.. Det viktigaste e å ha det kjekt med familien, uansett kor man tilbringe denna høytidå..

Kos dåkke gløgg ihjel, til og med..

=D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg