Øsepøsande regn, Kjøpesenter og ein angrande Fatter’n…

Dansommer

Innlegg i samarbeid med Dansommer

20160803_155558

I går va det øsepøsande regnvær her i det forjettede land, så me slo te med ein kjøpesenter dag… Det sko ikkje bli lett å oppdriva, for her i distriktet fantes det tydligvis ingen..

Ivertfall ingen se tilfredstillte Kånå sine krav te “utenlandsk” kjøpesenter..

Då ska de visst vær minst 10 ganger større en ett medium norsk kjøpesenter, ha alle butikkane hu vil kikka på, og aller helst inneholda ein McDonalds…

Og hu meinte hu hadde sett på Unge Mødre Danmark, at ei se bodde på disse trakter vile flytta te andra siå av Danmark… Kor de lå litt meir hyppigt…

 

Nærmaste kjøpesenter se kunne by opp med nåke i nærleiken av Kånå sin krav, det va Herning Senter.. Ein liten times kjøring fra der me holde te..

Ein times kjøring i “måfå” …

Og det va ikkje tull eingang… Herning va rett og slett ett uoversiktligt helsikke å kjøra i.. Når du har hatt ein flokk se meir eller mindre hadde rasert alt i bilen, fra golv te tak på veien… Så blir man på ein måte ikkje akkurat super konsentrert te å følga med i kryss og avkjøringar…

Eg trur me hadde ein sånn liten Sightseeing i Herning, før me fant senteret...

 

De hadde ikkje McDonalds, men lika ved lå ein Burger King… Så middagen va noenlunde i boks, ivertfall…

Me parkerte og rusla inn med Flokken på slep.. Mini’en hadde faktisk sove seg gjennom rabalderet på veien opp, og me klarte å lura an oppi vognå uten at han våkna..

Han va sikkert fortsatt utslitt itte strabasene i Legoland, dagen før…

Eldstemann hadde spart sumar pengene fra Besteforeldre, for å kjøpa seg ett spill te DS’en sin.. Og nåke av det førsta me traff på inne på senteret, va ein Br-Leker butikk… Kor han fant spillet i hyllene…

Ett Pokemon spill…

Men “me” blei enige om å kikka litt på senteret, før han kjøpte det… Når eg skrive “me” på den måten, så betyr det jo egentlig at eg blei enige om at me gjorde det sånn… Eldstemann ga seg motvillig…

 

Innerst inne hadde de ein svær utstilling av forskjellige hai typer, så Mini’en blei både nåke skremt og ein smule fascinert av..

Han hadde våkna midt i kjøpesenter løpet, og stod nå å kikka på utstillingen… De va motoriserte, så nåken vifta med halefinnene mens andre gapte med den skumle haikjeften sin…

Me rusla videre og kikka både her og der, og sjølsagt hadde ingen av dei andre leke/spill butikkane akkurat detta spillet inne.. Typiskt…

På veien tebake te Br-Leker butikken, fant me ein hai, se såg ut se han kom opp av gulvet også…

Rimelig tøffe greier…

 

Herning senter

 

Når me kom te Br-Leker butikken igjen, møtte me ein mildt sagt rasande, lei seg og fortvila Eldstemann, se hadde løpt inn i forveien…

Nå hadde de ikkje spillet der heller…

Åh du svarte salte bananer, altså…. Eg kjente det lengst ner i spiserøyret, og det svei i hjernebarken… Detta va fortærande greier, her hadde gutalarven hatt fingrane i spillet han ønska seg…

Så klara Fatter’n å ødelegga heile greiå…

Om eg nåken gang har hatt dårlig samvittighet, tok detta kakå… Aldri før har eg hatt så vondt av nåken av dei 4 små eg og Kånå har fått te verden… Alt bare fordi eg sko se om me kunna spara nåken kroner, på hans vegne…

” Det går greit, Pappa… Sa han tappert…

 

Men eg e ikkje verre eg heller, enn at eg såg han kjempa ein smertefull kamp mot tårekanalane… Det va ikkje langt igjen hos meg sjøl heller… Kånå såg bare oppgitt på meg…

Litlajentå kjefta som om hu va Kånå… Hu kunne lurt meg…

“Herreguuud, pappa… Stakkars Fabian… Kunne an ikkje bare få kjøpt det spillet da ?? … Formante hu…

Sjølsagt hadde hu rett….

Og om det va derfor Kånå holdt kjeft, siå Litlajentå hadde tatt jobben for na, vett ikkje eg… Men her va det bare å setta igang med “Operasjon ordna opp”…

 

Så itte middagen på Burger King, begynte ein leiteaksjon einkvar Pokemon Go entusiast hadde misunt… Me trålte Herning på kryss og tvers, uten resultat… Kånå fant ein Toys’R’us butikk i Holstebro se muligens kunne ha det…

Så me snudde snuten den veien… Milene føyk unna bilen så aldri før, og Grand Voyager’en føyk te Holstebro uten ett feilslag… Det va akkurat så an hadde skjønt alvoret den og…

Ein ny leiterunde i Holstebro blei satt igang…

Toys’R’us hadde det ikkje… Eg føyk inn på El giganten, som lå vegg ivegg… Men neida… Rett øve gatå lå Bilka… Dei har jo absolutt alt ett menneske kan få bruk for…

Men ikkje Pokemon Y.…. Og nå va nesten alt stengt og… Utenom Bilka, se hadde åpent te 22

 

Te slutt handla eg inn ein trøsteting… Ei eska  med Minecraft Lego, og håpte at det kunne slukka litt av sorgen øve ein fars førdømte feilbedømmelse…

Eg såg det ikkje va heilt det han hadde tenkt seg, når eg kom ut i bilen …

Men litt av gleden kom te syne i blikket hans igjen… Og når me kom heim satt han nå fint og bygde denna Minecraft legoen.. Tappert…

Me eg såg skuffelsen hang tjukt utenpå han… Og det skar inn te både marg og bein, mildt sagt…

 

Note to self…!!

Nåken ganger e det best å smi mens jernet e varmt, sjøl om det muligens e nåken kroner å spara…

Helsing ein Fatter’n i Danmark , med usedvanlig dårlig samvittighet…

 

PS.. Me fekk ordna opp idag… ;D

PsPs.. Ikkje glem å få med dåkke fullstendigt referat fra Legoland… =D =D

http://www.fattern.no/2016/08/04/endelig-legoland-jippi/

Dansommer

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg