Når man “Pimpe” opp Nistå si litt …

Ikveld, så komme det ett lite tips te dei som gjerna vil “pimpa” opp nistå si litt, eller kveldsmaten for den del.. Eg e definitivt ikkje nåke nistemenneske, men itte Kånå begynte på jobb så va det slutt på å handla bolleposar te lunch.. Kånå smøre nista te meg før hu komme på jobb nå, 3-4 skiver med brunost..

Ikkje akkurat verdens mest spennande pålegg, men sånt sett så lika eg godt brunost eg.. For all del..

Egentlig så savna eg ikkje bolleposane så mye heller, eg hadde blitt hekta på nåken svære boller fra kolonialforretningen på Aksdal Senteret.. 5 svære og gode boller i ein pose.. Eg leita alltid itte dei som va litt brunsvidd på toppen, det va dei som va best.. Men, eg må vel innrømma at det va lite smart med tanke på denna her carporten øve litlekaren, den blei definitivt ikkje mindre av dei bollene der..

 

” Så, eg innså at det va på høy tid at eg gjerna tok te vet, og begynte å spisa ei sunne nista.. Grove skiver med brunost..

 

Men, så hadde Kånå glemt maten ein gang her tidligare i år, eller gjerna så va det eg som glemte den på terminalen og.. Eg huska ikkje heilt.. Eg endte ihvertfall opp med å skamløst kjøpa ein pakke Mexicana chips den dagen, ein sånn godt krydra chips som eg har blitt heilt hekta på.. Og hadde tilfeldigvis litt te overs i posen, neste dag.. Når eg hadde fått med meg standard nistå..

Så datt det bare inn i hjernebarken, at eg gjerna sko prøva å sprita opp skivene litt, litt ut på dagen.. Med Mexicana chips oppå brunosten..

Som sagt, så gjort.. Og siden har eg angra bittert.. For gudhjølpe meg så godt det va.. Grov skiva, med ein god dasj smør og brunost toppa med Mexicana chips øverst.. Herreguuud, rett og slett skummelt godt.. Så når Kånå sko på butikken ikveld og handla melk, bestilte eg ein pose Mexicana chips fikk hu te å mekka 2 skiver med brunost te meg..

 

” Så ikveld.. Då har Matbloggen fra Boden premiere.. Med sin første oppskrift.. Brunost skiver med Mexicana chips… MMmmm..

 

Prøv då.. Om du tør.. Det e seriøst spinngodt…!! Eg tulle ikkje..

=D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg