Nå e det Faen meg nok … Rødt kort te Haugalandet …

 

Etter å ha tilbringt nærmast heila helgå innendørs, blei ein liten lufte tur med småfolket rett og slett ett lite nødvendig ånde … Ein liten halvtime med frisk luft … Det e jo ikkje slik at me har blitt lovpålagt å væra kun inne, man må ut litt, men det trenge ikkje vær så mye … Situasjonen på Ytre Haugalandet har av kommuneoverlegen blitt sammenlignet med Nord Italia, for to uker siden …

Og det kan ikkje akkurat seiast å væra den mest positive meldingen å få høyra …

 

” – Det kan hende jeg tar feil, men det er slik jeg opplever det nå. Så får vi heller snu på det i ettertid. Men jeg tror det begynner å gå mer og mer opp for folk hvilken alvorlig situasjon vi står i, meg selv inkludert. Og nettopp derfor er det så viktig at folk nå gjør som de skal. Det er den eneste måten vi kan hindre at smitten sprer seg mer og mer. ” 

Detta seie kommuneoverlegen her i Haugesund …

 

Når man då lese om Russ som har vært ute og rulla her i byen, denne helga, så begynne eg jo å tenke at det jaggu meg ikkje er merkelig, at me kanskje har havne i ein slik posisjon … Ein ting e Russen som forsåvidt gjør ein toskjen ting … Så har man sjåføren som kjører rundt med Russen, som kanskje er endå meir toskjen …

Men, kor i svarte salte bananer e foreldrene te denna Russegjengen !?! … Der komme idiotien inn …

Det e forskjell på å vær toskjen og idiot … Men, ein eller annen voksen og oppegående forelder, burde gjerna brukt hovudet, og hanka inn nøklene til denne bussen … Slik at denne idiotien kunne vært unngått …

 

I dragsuget av Haugaland Konferansen som var her for en uke siden, kor minst femhundre mennesker deltok, og to stykker testet positivt på Korona i ettertid. Så mener kommunelegen det er store mørketall her i distriktet. Alle som var på denne konferansen er blitt satt i karantene, med familie og kolleger. Men, kanskje e skaden allerede blitt gjort, då heila helgå gikk, og kanskje litt av ukå før sakens gang blei avdekka.

Barn av de som har vært på denne konferansen, har vært på skolen til torsdag, og har kanskje vært potensielle smittebærere …

For all del, eg meine ikkje å skremma vettet av folk der ute, men det er nok ikkje utenkelig at kommunoverlegen vår, kanskje e inne på noe. Og at det e på høy tid at de fleste begynne å ta detta på alvor … Folk kjørte til hyttene sine på Vågslid, og trosset beskjeden fra vår statsminister … Ungdomsgjenger samles her i Skåredalen, kor me bor … Og Russen tar seg ein tur ut og ruller … Herreguuud …

Eg hadde vært dritt flau, hadde vært den gjengen med russ … Eller foreldrene te samme russegjeng …

 

E det så vanskelig for oss her på Haugalandet, å kanskje forstå at me faktisk e ute på dypt vann nå … !?! …

Detta e ikkje ekstra feriedager, tiden for å laga lekeklubber for barn, senda Russ ut for å rulle og gi ein blanke faen i fellesskapet …

Unnskyld ordbruken, men eg har faen meg fått nok !!!

( Nå har eg fanken meg banna for første gang, her på bloggen og, men det e nok nå … Virkelig )

 

Årsaken te at me må gjør detta som blir gjort nå, det e for at me ska kunna ha det slik over kortest mulig tidsrom …

Jo fleire brudd på karantene, isolat, retningslinjer etc etc … Vil garantert dra oss lengre mot situasjonen i Nord Italia for hvert brudd som blir gjort … Og tidsperspektivet og smitteomfanget blir større enn me sikkert kan forestilla oss …

 

Kan me ikkje vær enige om at me tar det på alvor nå, og at me ikkje får lesa eller høyra om fleire idiotiske tilfeller, av komplett egoisme på astronomisk nivå …

 

Kan ikkje me Haugalendinger for ein gangs skyld tenka på andre, enn kun oss sjøl, og litt meir på det fellesskapet, me alle faktisk e avhengig av … !!!???

 

Over og ut, fra meg … Del eller ikkje del, eg drite i det …

Om me tar situsjonen på alvor, så e det meir enn nok …

 

 

 

1 kommentar
    1. Heilt enig med deg, ikkje berre på Haugalandet det finnes slike folk…🤔 No må alle ta dette på alvor 😠

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg