Mini’en, Servitøren og Lekerommet…


 

Nok ein herlige dag har åpenbart seg her nere i ferielandet Tyrkia..

Om enn nåke tidligt….

 

Me for ein liten tur ner og spiste middag i gamlebyen i Side igår. Fant ein fin resturant med goe mat, ungaflokken va i storform og Mini’en blei fort kompis med ein av servitørane…

Han hadde nettopp blitt pappa og hadde ett usedvanlig godt barnatekke, ifølge seg sjøl…
Han tok med seg Mini’en te lekerommet og sa te oss at alt va under kontroll….

 

“Just enjoy your dinner, i have control on the kids” … sa an..

 

Jojo, tenkte eg for meg sjøl , kontroll øve Mini’en??? …

Større øvedrivelse har me vel ikkje hørt siå han famøse presse sjefen te Saddam Hussein sto på tv og sa di hadde full kontroll ett par timar før palasset blei tatt…

Men han ska ha kred for god sjøltillit, han here karen…

 

Litt ut i middagen våras, sko Kånå te å reisa seg, Mini’en va på vei ut av lekerommet i full fart…. 
“No no, just sit , i’ll take him” seie servitøren, og fyke forbi for å fanga inn rømlingen…

Hukka tak i an og slenge an opp på skuldrene, Mini’en hyle av begeistrelse, mens ferden går mot lekerommet igjen.. Inn med rømlingen, og karen fere tebake for å ta imot fleire gjester…

2 minutt ittepå så e Mini’en på tokt igjen, samma greiå gjentar seg, servitøren fyke ifrå ett bord han nettopp har tatt imot og hanka inn rømlingen igjen… Mini’ hyle av fryd og servitøren likeså… Heilt klart på samma bølgelengde deia to…

 

Itte 4 gangen seie Kånå

“Nei , nå får me ta an, stakkars mann”…. 
Eg ser på na og seie

” Nei, hjølpe meg, la nå maen få ett lite innblikk i ka an har begitt seg ut på, han e jo nettopp blitt pappa og…”

Kånå ser på karen med medfølelse, men gir itte..

Det e jo kje alle forunt å få ein sånn tyfon av ein unge, så alt i alt kan det jo heilt klart bara bli bedre ittepå , når an komme hjem te sin egen nyfødte pode…

 

Itte ei god stund, kor Mini’en har fått hilst på han i baren, kokken og ett par andre servitørar, ser eg at servitøren begynne å henge litt me håve, skrittå e kje lika energiske og nåke hvilepuls trur eg det e lenge siå an har vore i nærheten av…

Og litt ittepå komme an bort me Mini’en me ett tungt steg, ” I think he needs new diaper” … Seie an , me håp i blikket og svetten rennande fra pannen….

 

 

Tjera vena meg , bleieskift ska an få sleppa, det må tross alt utførast på omhyggeligt planlagt vis, ska du ha håp om å få utført jobben skikkeligt og uten arbeidsuhell…

 

Men nåke bleieskift e det ikkje behov for her, lukta ikkje fis av an eingang… 
Va nok bare ein fin måte å sei at detta blei i øvekant møkje for ein servitør og nybakt pappa, me høg sjøltillit og godt barnetekke…

 

Mini’en sette seg fornøyd ner i barna stolen og vinke te sin nye kompis, se me lettelse vinke tebake og går og tar seg ett kvarters pause… Me såg an jaffal ikkje igjen før, men gubbevaremegvel, ett velfortjent kvarter, om eg må få sei det sjøl…

 

 

Me betale for maten å tuttla oss videre, Litlajentå ser ein sånn tyrkisk kjole me masse dingeldangel og e solgt før me får sjangs te å summa oss, eg har ikkje fått kalibrert prutekunsten min ennå, og får kjeft av Kånå… Hjølpe meg…

 

Guttane finne seg kvar sin ting og Mini’en legge sin elsk på ett lite fly fra Planes filmen..

Nå har kånå tatt kontroll og itte fysste pristilbud så tar hu flyet fra Mini og legge alt på disken ” No, to much…We buy it another place” …

Mens hu går så sakte hu kan utøve, me ein hylskrikande Mini i vognå… Tar ein liten kunstpause når Mini e på sitt høgaste før hu fortsette sakte igjen mot utgangen…

Hu gamlå i butikken ser me skrekk på Mini’en se e i ferd me å gå gjennom lydmuren, før hu gir itte for Kånå sine krav… Mini’en stillna på sekundet og Kånå sende meg ett tilfreds blikk
“Watch an Learn”… lyse det fra auene hennas…

 

Eg bøye meg i støvet for Gudinnen av Pruting og øvetar vognå…

Me tussla litt rundt i gamlebyen, me ett håp om at Mini’en ska slokna… Nåke se sjølsagt han, absolutt ikkje har tenkt, uansett kor møkje me prøve…

Sitte se ett lys me flyet sitt og ser me forundring på det yrande folkalivet rundtomkringfallera…

Me hyre Taxi te hotellet, tuttla oss opp på rommet, får ungane i seng og rekke såvidt ett glass vin før auene dette igjen…

 

Og våkna klokkå 06:40 av ein Mini me turbo’en på, midt imellom oss… Han har funne ut at han kan klatra ut av sengå si…

Jippi!!!

Så eg og Mini koste oss med kaffi, kjekks og eplejuice på terrassen idag, mens fuglane kvittra, solå sto opp og resten av hotellet snorka !! ..

Herligt…

 


 

#mini #restaurant #servitør #pruting #tyrkia #ferie #side #onsdag #familie #pappa #blogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg